Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 01:47:28
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg har en lille historie...
Det begynder sådan:
Min far gik på real skole i ringsted, for en del år siden. Han, og hans tre søstre boede med deres forældre i et lille hus i Vordingborg... Min far var en stille knægt med sære interesser, og som hvis nogen ville bruge et udtryk med dagens standarder... En rigtig nørd!
Min far var dog en flot fyr ... stort mørkt krøllet hår og ruskindsjakke osv. (Det var 60'erne for faan!) Meeen når det kom til kvinder kunne han ikke rigtig få munden til at sige det rigtige. Jeg vil ikke sige at det bekymrede mine bedsteforælder, men de ville da gerne se deres søn med nogle ordentlige interesser, i stedet for at sidde med en loddekolbe og læse "High Fidelity" blade... (Det hed det godt nok ikke dengang!).
Men så en varm sommerdag kommer han så hjem fra skole... Og mine bedsteforældre får et chok... Han følges med en dejlig ung og virkelig pæn pige, altså VIRKELIG pæn.
De tænker: Hvad har dog sagt for at få HENDE med ham hjem!
Nå. Men hun bliver budt på kaffe, og senere lader mine bedsteforældre de to unge mennesker alene til noget privat... Hvad end det så var dengang...
Men de to sidder så og snakker, og min far den stakkel begynder at fortælle og sin interesse for elektronik og radioer, transistorer og hvad der hører med. Dette er jo nok ikke lige en sag for enhver pige, men det lader ikke til at forstyrre min far... Han går i gang med at vise hende den UHF antenne han har lavet, og kravler op på taget for at sætte den fast osv. Der er jo mange ting der skal laves og det tager noget tid... Han koncentrerer sig meget, for det skal jo fungere... Han koncentrerer sig faktisk så meget, at han ikke opdager at den unge dame har taget flugten før antennen er forbundet og han kan modtage de klareste signaler fra alverdens kanaler... Ja han lægger knapt nok mærke til det der.
Og hvad var pointen lige... Tja min far kan lidt med teknik... Han har aldrig fået en uddannelse men han har alligevel en stilling som teknisk chef.
Han kan reparere ALT... Og hvis han ikke kan, så lærer han det.
Et år efter min far fik sin første computer ( En comedore pc1) kunne han modificere bundkortet til en ekstra ram sokkel... dette fandt han ud af... kunne man også gøre i en bærbar... Der skulle soklerne bare lige vinkles...
Moralen er...Det er altid godt at bevare en interesse for noget teknisk, uanset om det er nørdet eller ej. For en dag kunne det være at det kunne bruges til andet end lige radiosignaler. Så længe vi kan lære af andre, og vi kan lære fra os, kan vi skabe et samfund der brillerer med teknisk kunnen og videnskab. Det er ikke alt der kan læres på en skolebænk, og du bliver ikke klog af at gå i skole og lave dine lektier. Hvis du vil vide mere end de fleste og være RIGTIG dygtig til noget, så er det alene DIN stræben efter viden der er afgørende.
Spørg! Læs!
Og frem for alt lyt!
Hvad du fortæller andre gør ikke dig spor klogere!
Der er folk herinde der er nogle år ældre end gennemsnits alderen, og de ved og kan nogle ting, vi aldrig kommer til at kunne gøre bedre end dem. En dag er der også noget vi bliver bedst til. Og kan brillere med. Det er altid vigtigt at kunne et ordentligt håndværk efter min mening. Også selvom du ikke har lært det på en skolebænk eller stået i lære, men bare det at man er god med hænderne giver en glæde intet kan ødelægge! Hvis man skaber noget med sin krop og hjerne, lever man også for noget!
Det var bare hvad jeg ville sige i aften.
Hilsen Anti-Pjerrot