Jeg har arbejdet i en lille virksomhed, som faktisk kun havde support indenfor den grafiske branche. Det betyder at jeg har rodet en del med Mac, dog ikke så meget med OS X, da jeg forlod virksomheden, da Mac OS X var lige på trapperne.
Ja Apple laver nogle flotte computere og er på mange måde banebrydende og ja, deres TFT skærme er af MEGET høj kvalitet, få skærme kan måle sig med dem, men...og det er et stort men.
De er FOR properitære, og det ved de, derfor koster deres hardware en ordentlig røvfuld mere end tilsvarende hardware til PC. Derudover er de meget gode til at hoste fortjenesten på deres produkter. Det betyder at man som forhandler af Apples udstyr ikke altid tjener helt så meget, som hvis man solgte HP eller andre mærke produkter inden for PC verdenen.
Disse høje priser på udstyr er ofte den sande undergang for små trykkerier og grafiskehuse. Simpelthen fordi folk enten er indpodet med Mac OS og kan eller vil benytte andet eller også er de så konservative at de sjældent vil blive fundet døde i en radius af 100km. af en PC.
PCere ER billigere, PCere ER ligeså gode der er intet odiøst over en Apple længere, jo, måske designet, men man kan efterhånden også få en del pæne kabinetter til PC idag, så heller ikke der har Apple så stort et forspring længere.