3,5" disk i 2,5" maskine

Diverse d.  16. januar. 2005, skrevet af TLW2
Vist: 224 gange.

TLW2

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2005 10:06:08
Svar/Indlæg:
46/9
Jeg har lige købt en bærbar som jeg vil bruge som server da skærmen ikke virker.
Jeg kunne godt tænkte mig at få en størrer disk i den og jeg tænkte på om man kunne sætte en 40/80 pins 3,5" disk i den.
Men jeg kan ikke finde en 44pins -> 40/80 pins converter.
De findes åbenbart kun til at sætte en 44pins disk i en alm. maskine.
Nogen som har set et 44pins kabel? så kunne jeg godt bruge sådan en converter, da jeg gerne ville undgå at skulle bruge en 2,5" disk. Man kan få sådan en converter her:

http://sandberg.dk/worldwide/p...

Men den har kun 40pin og stikket i den bærbare har 44pin pga. strøm. Og jeg tror ikke at den kan sidde nede i hullet til den orginale disk.
Det gør ikke noget at disken ikke kan sidde indeni den bærbare, da jeg alligevel bruger andet tastatur, mus og skærm.
Jeg kan nok ikke boote på usb. Det er derfor jeg vil sætte den til HD stikket istedet for at bruge en usb-disk.

Deep

Superbruger
Tilføjet:
16-01-2005 11:56:41
Svar/Indlæg:
507/141
Vil sådan en virke:
"Bruges til at konverter et Slimline interface om til standard IDE" ?

http://www.shg.dk/link.asp?got...

Bemærk i øvrigt at jeg er ikke er sikker på at en bærbar vil kunne klare alt for store drev - den er jo ikke "rigtigt" beregnet til opgradering.

TLW2

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2005 12:12:30
Svar/Indlæg:
46/9

Jeg tror desvære bare at den laver stikket på bærbare cd/dvd drev om til standart ata33/66/100/133 stik.

Jeg ville "bare" have en 80gb disk i den. Det er en IBM r40 så den skulle kunne æde sådan en disk :e

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 12:21:54
Svar/Indlæg:
2870/65

Den converter du linker til, er en converter som konverterer 2 1/2 " diske så de kan sidde på et board som bruger 3 1/2 " diske (almindelig desktop-maskine).

Har sådan en fætter liggende, som jeg bruger hvis jeg skal tilgå en 2 1/2 " disk og ikke gider at skifte disk på min bærbare.

Undersøg om din maskine understøtter at boote fra USB2. Hvis den gør, skal du så undersøge hvor mange mvolt USB-stikket giver ud. Hvis dit USB2 stik giver 500 mvolt ud, kan du sætte en 3 1/2 " disk på din USB2 udgang og boote fra den der.

Næste ting du gør, er at bruge et værktøj som f.eks Boot Magic til at sætte den 3 1/2 " disk som boot-drev....og voila, så spiller det.

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 14:53:52
Svar/Indlæg:
767/119
Ikke for noget men hvorfor ikke lave det selv!? Det er altså ikke sværer end man selv gør det - en tur med en loddekolbe, så er den i vinkel ;) Har ikke selv lavet et, men er overbevist om at jeg sagtens kunne - har en kammerat der han lavet en del stykker efter hånden..

Der er guides på www.google.com til det.. Så sparer du da en klat penge og kan glæde dig over at du har gjort det selv :e

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 15:02:16
Svar/Indlæg:
3799/43
#4 jeg er rimelig sikker på at de stik fra bundkortet er svære at få fat i men da jeg tågede 1 times tid her idag og søgte efter en converter fandt jeg ikke nogle som duede.. men så da et en gut selv havde loddet det på mobo... men ellers er der jo også pcimca korte som har ata controllere

TLW2

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2005 18:27:55
Svar/Indlæg:
46/9

Ja, den converter er til at sætte en 2,5" i en desktop, men jeg tænke på at hvis man kunne få et 44pins kabel, så kunne man sætte det mellem den bærbare og converteren. Så skulle 3,5" disken ikke ned i hullet i den bærbare

Jeg kan ikke se nogen steder i bios som viser at jeg kan boote på usb, så jeg regner med at det ikke er muligt. :(

# 4 og 5
Jeg har overvejet at lave en selv, men jeg kan lige forstille mig at jeg griller noget på bundkortet.... rigemelig nedtur.