Diskettedrev dur ikke

Diverse d.  17. januar. 2005, skrevet af hhb65
Vist: 183 gange.

hhb65

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 07:29:15
Svar/Indlæg:
454/85
Hej alle..

Jeg har fået lidtn problemer med mit diskettedrev...
Jeg kan godt formatere en diskette i drevet, men kan ikke på nogen måder overfører data til den pågældende diskette i drevet.

Jeg har haft det skilt ad og kablet sidder nøjagtig som før.
Der er ikke nogen ben der er bøjede på bundkort eller drev og jeg synes jeg har prøvet alt.

Har i en ide?

lidt irreterende at mangle til flash af gfx osv...

mvh steen

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 08:00:25
Svar/Indlæg:
3346/81
Hvis du kan formattere en kiks i drevet, så må forbindelsen fra mobo til drev være i orden! Hvis du ikke kan overføre data kunne det selvfølgelig have noget med læse/skrive hovedet at gøre, men det kunne også være disketten der var defekt.

Har du prøvet med forskellige disketter?

Ellers ville jeg nok konstatere at det trængte til en ombytning, og smide et nyt i.

Tomgun

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 10:03:34
Svar/Indlæg:
1604/60
Ja som Tomgun skriver, så ville jeg også smide en ny i, de koster jo ikke mere end 50,-

MLAonWater

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2005 10:37:52
Svar/Indlæg:
202/8
#2 Det ville stadig være spild af 50 kr. når det ikke hjælper.

Jeg har gennem de sidste par år måtte kassere 300-500 disketter!
Det er som om at nyere komputere har en strålig som ødelægger disketter. De fleste af mine disketter virker første gang jeg skriver på dem med en nyere comp, men anden gang og efterfølgende kan jeg nogle gange formatere dem men ikke bruge dem. Andre gange kan jeg slet ikke bruge dem. Nu har jeg kun en lille håndfuld disketter tilbage.

Jeg er helt holdt op med at bruge dem for de er alt for usikre. Nu bruger jeg KUN USB-pen-drive. En USB-pen kan alt det en diskette kan.
Sådan en kan du også få billigt:
http://edbpriser.dk/Listprices...
110 kr....!!....jeg vil næsten sige at man IKKE har råd til at lade være med at købe sådan en!
Det skulle da lige være fordi at man vil have en som er størrer.
Jeg ville nok vælge denne her: http://edbpriser.dk/Listprices...
Der får man noget mere for sine penge.

NPI

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2005 10:46:03
Svar/Indlæg:
406/1
#3 ja men desværre så er der jo i nogen tilfælde stadigvæk brug for disketter, da de i modsætning til den gennemsnitlige usbkey er bootable. Der erksisterer jo så nu heldigvis også usbkeys som er gjort bootable men dette kræver en driver hvilket vil sige at de fx (så vidt jeg har erfaret) ikke virker ved installation af winxp på en sata disk, hvilket så kræver en slipstreaming af cd'en...

MLAonWater

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2005 10:52:03
Svar/Indlæg:
202/8
#4 man kan jo bare bruger en cd til at boote fra! Kræver ganske vist at man har brænder, men sådan en koster heller ikke ret meget idag.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 10:57:05
Svar/Indlæg:
3329/182
0# Jeg har et sprint nyt Alps sort floppydrev liggende der kan ryge i din postkasse hvis det er ;)

hhb65

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 22:44:12
Svar/Indlæg:
454/85
#1,2,3,4,5,6

tak for alle svarerne. jeg har købt nye disketter idag og det viste sig desværre at mit drev havde smadret alle de gamle. men nu virker det igen og tak for hjælpen.

Epi^zepto jeg har ellers et sort kabinet så det var da hver at overveje måske.