virus :-(

Diverse d.  17. januar. 2005, skrevet af ras123
Vist: 296 gange.

ras123

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2005 17:32:37
Svar/Indlæg:
258/70
hej jeg har formatteret min hardisk,og lagt xp ind i igen,
og da jeg så vil updatere XP via windows update,får jeg nogle viruser og andre programmer på min pc.
12s17-1217-jksa og xsksm og jeg kan ikke starte msconfig,
og Isass.exe som iøvrigt lukker min pc ned
det skal lige siges jeg har prøvet at formattere min hardisk 2 gange,og det lort sker hver gang ☹
mvh henrik

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-01-2005 16:16:55
Svar/Indlæg:
4033/364
sikkert fordi den ligger i bootsektoren..

prøv evt. at slå dem op på www.trendmicro.com (og se hvordan du kommer af med dem) eller prøv deres online scanner..

et alternativ er at installere AVAST antivirus- da den er gratis + at den kan slette før den kommer ind i windows.. evt. start i fejlsikret tilstand (tryk F8 ved windowsstart - lige efter BIOS)..

mit bud er dog at virusen ligger på partitionenen.. du kan slette den ved at skrive fdisk -mbr (desværre er det kun til win9x.. dunno med xp.. måske kan du slette den partition windows lå på i selve xp setupen.. Men det KRÆVER at du IKKE har andet på den partition..

mener at ultimatebootcd.com har en boot CD hvor der også ligger et antivira prog på.. det var måske også en mulighed..

TheSnail

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2005 20:10:50
Svar/Indlæg:
27/3
Du har fået sasser eller en art af den, jeg vil gætte på du også får en nedtælling fra 1 min, der er et par udgaver af den, har lige lavet en af mine venners com idag som havde den samme fejl.
og som #1 siger skal du fjerne Master Boot Recorden (MBR) med en win 9x cd eller boot disk, også ellers bare klø på igen, at fjerne partionen med xp cd'en skulle ikke være nok.

ras123

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2005 06:19:18
Svar/Indlæg:
258/70
takker for hjælpen :)

joserdu

Overclocker
Tilføjet:
03-02-2005 19:08:38
Svar/Indlæg:
1/0
jeg har fået samme virus som ras123 menlig isass.exe som lukker min puter ned.
Efter at have læst hvad i har skrevet til ham/hun og ik har meget forstand på puter siger det mig ik ret meget så kunne jeg godt bruge noget hjælp til at få den fjernet.

Håber nogle kan hjælpe

ras123

Superbruger
Tilføjet:
04-02-2005 14:47:49
Svar/Indlæg:
258/70
isass.exe er vist ikke nogen virus,den er stadig i mine processer
jeg fik min virus væk ved at reinstallere windows XP,og så lægge et antivirus program ind inden jeg updaterede XP
så var jeg heldigvis virus fri :)