PostDK, igen igen?! Nej. Deres bude...

Diverse d.  17. januar. 2005, skrevet af NoNig
Vist: 932 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:27:03
Svar/Indlæg:
23132/740
Tjah... :l

Min agtelse for PostDK (læs: deres bude) har endnu en gang lidt et gevaldigt knæk.

Nogle af jer husker måske tilbage til, at jeg mistede mit nyindkøbte Mach II til PostDK. En god dialog med sælgeren, sikrede en fair afslutning på sagen. Men ikke desto mindre...

Ok. Here goes:

Jeg gik i lang tid efter LAN '04 (fuck det er fedt, at kunne sige dét 8)) og tænkte i SFF-baner. Så B@NG's lækre Barebone, Fredes og nogle andre små frække sager (computere, ikke Søren/Woodgnome/|Dante/Ninja Turtle). Så selvfølgelig blev jeg varm på den tanke.

Uheldigvis (for Frede24) skete der det, at hans barebone døde. Jeg fik i en senere salgstråd mulighed for at købe den, han ville få tilbage fra RMA (firma ligegyldigt). Tiden gik, og Frede24 må efterhånden være blevet åndssvag af mit evindelige:" Har du hørt noget?"

Men endelig. For ikke så længe siden skrev Frede24, at *host* rekvalme *host* havde sendt barebonen og at den nu var på vej. Det lød satme godt. Vi var nu omkring midten af januar '05.

Nu ville skæbnen det således, at Frede24 først fik den afsendt i fredags (d. 14.), hvilket passede mig udemærket. Jeg har/havde fødselsdag d. 16. og en god gave ville være, at pakke en barebone alá Shuttle XPC SN95G5 ud.

Jeg ta'r dagen (mandag d.17.) fri og afventer, at pakkebudet skal ankomme med pakken.

- og her tager historien sin begyndelse...

Jeg har, et par gange tidligere, oplevet, at budet ikke har afleveret pakken. Men blot udfyldt den lille seddel hvorpå der står noget i retningen af: "bla bla bla kan afhentes i morgen, bla bla bla".

De første par gange var det ikke så slemt. Der var tale om nogle slanger til vandkøling og anden gang var det en julegave til min kæreste ('Sims 2') - ting der kan ligge i en taske f.eks. Det der er rigtig træls er jo, at man "betaler" PostDK's bude, for at bringe pakken ud. Så hvorfor banker de ikke på eller ringer på?!

Anyways. Jeg vil altid gerne tro det bedste om folk, og var villig til at give dem en chance til. Havde taget en dag fri, og ville lege med Barebone.

Men ak!

Jeg sidder hjemme, hele formiddagen. Jeg hører ej brevsprækket gå, da det (!"¤@£@"!3%¤##) pakkebud kommer med min pakke (som om :00). Der ligger blot en lille seddel på gulvet, hvorpå der står: "bla bla bla kan afhentes i morgen, bla bla bla".

... :l Tvivl

... :o Fornægtelse

... ?:( Spørgsmål

... :( Sorg og undren

... x( Vrede

- i dén rækkefølge.

Well well well. Det kunne jo være at budet kom med pakken senere i dag. Dertil var jeg villig til at vente.

Klokken 16.00 tropper jeg op på Vejgaard posthus her i Aalborg. Med frisk sind og et nummer i hånden er jeg klar til kamp. Kommer hen til skranken og klager min nød. Fortæller historien (det er ikke første gang jeg har brokket mig over dette) og den (læs: Hun var seriøst flink, hjælpsom og rar - god service dér) søde dame bag skranken kan desværre ikke hjælpe mig.

Jeg ringer til omdelingscentralen og forsøger, at komme i kontakt med den ansvarlige for omdeling her i Aalborg. Ingen respons. Klokken er også "over gå-hjem tid" - får jeg at vide. Så der er ikke noget at gøre...

Den (først fatsvage, men senere) flinke dame i telefonen kunne ej heller gøre noget.

Ok.

Where does that left me?

Det efterlader mig i en position, med en del harme og vrede over dette irriterende bud, som ikke kan finde ud af at tage mine pakker med sig. Budet skal skrive på den lille "bla bla bla kan afhentes i morgen, bla bla bla"-seddel, hvornår vedkommende har været der.

Problemet er (ud over det med pakken), at det er ikke angivet. Vedkommende kan ikke verificere at han/hun/den har været der. De har end ikke forsøgt at komme i kontakt med mig.

Vi har dørklokke og en dør man kan *banke banke banke* på.

Hmm...

Ok. Tænker.

Jeg tror. at jeg vil bestille noget slange fra Studiedata.dk. Når så budet kommer næste dag vil jeg sidde på lur. Når den lille "bla bla bla kan afhentes i morgen, bla bla bla" ryger igennem brevsprækken, vil jeg fare ud i opgangen og snakke ondt til vedkommende.

Det kan ikke passe, at *host* fattige studerende som jeg, som i øvrigt ikke har adgang til bil (læs: dermed ikke har så nemt med at transportere store pakker - ie. barebone - fra posthus til bopæl) skal tvinges til, at komme op på posthuset og hente sine ting.

Bare fordi, at det (undskyld sprogbrug :r) forbistrede-irriterende-intetsigende-mindrebemidlede-doske-dumme-tanketomme-fnatmidedede-lortelortedelorte-pakkebud, ikke fatter at banke/ringe på.

Jeg er SÅ forbandet arrig over den slags. Hvorfor i Himlens navn, får den slags tåber lov til at omgås vores pakker?! Hva'?! Hvilken slags idiot-uddannelse ligger der til baggrund for den slags individer, der tydeligvis ikke bare har den mindste smule...

*hrm* rømme sig :r *hrm*

Dette går mig meget på.

Første gang det skete, tænkte jeg: "Ok. Uheld eller dårlig dag".
Anden gang det skete, tænkte jeg: "Ok. Sært :l".
Tredje gang det skete, tænkte jeg: "Ok. Så er det slut".

Jeg skal sgu ikke sidde derhjemme og kukkelure, spilde min dag, bare pga. sådan en narhat af en ansat i det danske postvæsen.

Giv mig lige lidt moralsk opbakning, please :r :o

Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:32:19
Svar/Indlæg:
2192/67
Det er jo skod. Hader også det der med at man først kan hente en pakke dagen efter. Hvis det nu er noget man virkelig mangler.

Btw. du bliver nok arrig når du skal pakke du ud... :e Der er nok næsten brugt en hel rulle tape :p ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:34:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Umuligt. Jeg bruger 1 rulle gaffa på julegaver. Pr. person! :e :p

Mine venner kiggede også mærkeligt i år. Dvd'erne var pakket ind i et tyndt lag, gavepapir, med klar tape.

Troede at jeg tog pis på dem igen :00 - Men, skal det så lige siges, de tog røveren på mig :e

www.skdld.dk - NoNig :00



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:36:29
Svar/Indlæg:
4954/69
Tja har ingen problemer haft med mit bud :)

De dage hvor jeg har "holdt fri" og ligget og sovet er jeg altid blevet vækket af budet der står og banker på døren, har aldrig oplevet det samme som dig NoNig :e

Måske fordi budene her på Falster er lidt klogere :p



MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:37:06
Svar/Indlæg:
285/20
Ja de er sq ikke for snu der inde på post dk. Har også dårlige erfaringer med post dk og UPS. Min underbo en gammel hejre på 70 ville være venlig og tage imod pakken da den kom og det gjorte hun også med det resultat at der lå en pakke nede i opgangen hvor der lå en sprit ny Fx53 cpu i. Der lå den så hele dagen og kiggede med åben dør ud til gaden. Alle kunne lige have kigget ind i opgangen og have taget den cpu til en værdi af 6300kr.
Og det sammme er sket med en hardisk der havde været til rma som ups kom med.

De fatter hat nogen af de bude



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:37:31
Svar/Indlæg:
2192/67
Her komme banker han også på døren flere gange..men kender ham også snart personligt :e



MaDwEeSeR
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:38:54
Svar/Indlæg:
79/1

Kender det godt har været det udefor det flere gang :(

Og vores postbud kører i F*CKING BIL!



Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:39:04
Svar/Indlæg:
1498/226
Så syntes jeg egentlig ærlig talt at vi skulle sige BREV-post med afhentning ved postkontor.
DVS. pakkepost u.omdeling til 9,75 DKR...
Det er ubegribeligt hvorfor en normal dansker ikke kan købe sig til en pakkepost u.omdeling.
Så er det nemlig så nemt, at når postmanden har været der om formiddagen, er pakken klar til afhentning fra kl.14 eller hvornår pakkeomdeler folkene kommer på arbejde...

Herre smart ide... og så er det meget billigere...

Capiz 8)



Black
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:39:11
Svar/Indlæg:
2749/122
#3 eller os bare fordig budende i Alborg er lidt dummere eller lidt mere dovne end andre steder i landet... ;)

#0 ejj jeg ka se at jeg nu ikke er den eneste der hader post.dk mere ... altid godt at ha nogen man ka gå sammen med mod så store elendige firma´er(bude) som post.dk (i nogle tilfælde)
:e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:40:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Det var noget andet da jeg boede hjemme. Vores bud kendte jeg også godt. Han lagde altid pakken i baggangen. Han vidste hvor glad jeg blev (flinker mand :r).

Anyways. Det er måske kun de her åndsforsnottede Aalborg-bude der skal nå hjem til polet-solen og technomusikken (no offence techno-fans).

Fatter det virkelig ikke.

Det er jo lidt det, at man kommer fra landet, så er man sgu vant til, at budene er flinke og rare. Her kan det sgu ikke gå hurtigt nok, så man bliver rigtig *ahh stress*-agtig.

Forpulede idioter.

Flytter sgu hjem igen. Gider ikke de her idioter.

Mit postbud var bare rigtig rar, var han, nå! :l :o



Anonym191016
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:42:27
Svar/Indlæg:
525/67
Kan godt give dig lidt opbakning. Der er ikke noget så irriterende som at have taget en dag fri og postvæsenet så fucker op med ens nyindkøbte hardware.

Jeg har også undret mig sidst da posten angiveligt skulle have været her klokken 10 om formiddagen, som stod angivet på sedlen, men der var jeg bare sikker på at jeg var hjemme! Meget irriterende og frustrende at skulle vente en hel dag :l

Det er også irriterende at pakken først kan hentes den næste dag på posthuset.

Helt dumme er de imidlertid ikke altid:

Da jeg havde bestilt mit 6800Le pr. efterkrav, havde jeg selvfølgelig hævet 1700 Kr. som postbudet skulle have i hånden når han kom med pakken. Sagen er at han "glemte" at han skulle have penge for pakken, og bare bad om en underskrift. En forsinket julegave til MOI! :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:44:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Det første: Tak! 8)

Det andet: Snyd! :l



Disco
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:45:45
Svar/Indlæg:
270/58
Jeg har en gang jagtet postbudet ned af vejen for at få min pakke (Han var hoppet i bilen, og begyndt at køre). Da jeg så fangede ham, hvade han desværre ikke lige fået pakken med, det var derfor han bare smed en seddel i postkassen x(
Så jeg havde en 19" Skærm med i bussen næste dag :e Folk de kiggede også lidt.



Eminence
 
Overclocker
Tilføjet:
17-01-2005 23:46:11
Svar/Indlæg:
83/4
underligt..

da jeg bestilte en telefon, over nettet blev den også sendt med pakke bud omdeler fra postdanmark.

han ringede da på osv osv...

han sagde endda pænt farvel :)



Disco
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:49:08
Svar/Indlæg:
270/58
Vil da så også lige sige, at jeg også har haft langt flest positive oplevelser med post.dk
Men der har da været et par smuttere, fra deres side :00



KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:51:02
Svar/Indlæg:
624/173
så skal du prøve at gå tilbage med den 4 defkte 19 tomer cementskærm, eller hvad fanden de kommer i dem.
Jeg har en 19" samsung der hyler når den går i standby.. så jeg brokker mig.. og de sender en ny (hvor postdk vælger at ikke banke på, så lille anders må vade hen på posthuset, hente en kæmpe tung papkasse.. hjem og pakke op, og se at der er en møg idiot der har leget med magneter for tæt op, eller noget..
vade tilbage på posthuset.. vente et par uger, for at lave samme nummer igen (postdk gidder nemlig IKKE ringe på dørtelefonen)
.. for at lave nummeret med en skærm der er flækket i plastikken..
og for at.. arghh.. kan ikke engang huske hvad der var galt med den sidste... var vist en forkert ringe skærm..
men det var i sommers, og jeg brugte 1½ månede på det, og det endte med at jeg ikke fik en ny, da jeg stod og skulle til Geneve, og de selvfølgelig ikke sender herned.. det ville jo være ulogisk..
så jeg skal til at prøve igen, når jeg når hjem om 14 daqe.
Havde også helt savnet mine vadeture frem og tilbage til posthuset med 19" skærme



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:52:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Sådan et bud har jeg også. En herre-lækker tøsepigebarn 8)

Hende kan jeg godt li' at få pakker af. Hun elsker også når jeg åbner døren, kun iført boxershorts :e

Arj.

Hun afleverer mine pakker retsmæssigt.

Men jeg har et andet bud, som altså ikke gør.

-> #14

Me too. Jeg har blot oplevet 4 smuttere.

Det skal retfærdigvis siges, at det kun er disse tilfælde jeg brokker mig over. Og ikke PostDK generelt. Har som regel fået en fair behandling og service.



#17
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:53:45
Svar/Indlæg:
422/14
De er også mennesker, de gider da ikke slæbe en 19" på 8. sal, for muligvis at skulle slæbe den ned igen :e

Stod der måske noget om det i deres jobbeskrivelse :p

Ej, jeg syntes nu ikke jeg kan mindes de store problemer med min post, men nu bor jeg jo også derude hvor posten han stadig kan hilse på når man møder ham ved købmanden.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:55:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #17

Det gjorde jeg også førhen...



KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:58:12
Svar/Indlæg:
624/173
nej.. men de kan fanerme ringe på, så jeg kan komme ned og hente den.
og desuden boede jeg på anden sal, men jeg skulle sq nok komme ned og hente den.
De dovne ...... i postdk skulle have skridtprygl med en støbejernsradiator



Disco
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:01:05
Svar/Indlæg:
270/58
Ja, det er nemmer når man lige kan sige til posten han bare kan ligge den i carporten. Men når man så flytter hjemmefra, så er det lidt ligesom, der ikke er så mange muligheder mere.

Jaja, postbud. Du hørte rigtig bare stil den 19" Skærm under måtten :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:04:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #19

Enig!

-> #20

*LOL* :e



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:04:30
Svar/Indlæg:
2175/21
præcist....vejer pakken over 20kg eller er den uhåndterlig så bliver den i bilen medmindre modtageren selv bærer den ind.......

men det postbudet gør er fyringsgrundlag nonig, så klag til kundeservice hver gang det sker så man kan få de dovne aber ud, der giver os et dårligt ry.

ang det med at stille pakker...tror jeg sq ikke der er ret mange der tør mere...en der havde været der i 17år blev fyret uden advarsel pga den slags...

er selv pakkepost, hvilket til tider er ekstremt hårdt. men fanme også mange butikker der ikke fatter at pakker varerne ordentligt ind eller sende dem på en forsvarlig måde...medmindre det bliver sendt som værdipost, så bliver det jo kastet op i et bur indtil flere gange og derefter tømt ud på et bånd og maskinsorteret...og det går ikke stille for sig.



ZquarE
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:04:55
Svar/Indlæg:
350/6
19#>

De dovne ...... i postdk skulle have skridtprygl med en støbejernsradiator

LOL! Det skulle de nemlig :e



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:15:56
Svar/Indlæg:
1268/80
Vil også lige komme med en dårlig oplevelse med post DK, havde bestilt et Memory stick pro 256MB, til levering på min adresse, jeg var hjemme den dag, men postbuddet havde ikke ringe/banket på, lidt senere ser jeg min pakke, der er forsøgt maset igennem min brevsprække.
Det skal lige siges at pakken var større end hullet i min brevsprække, så pakken stikkede ud indenfor og udenfor min dør. Og jeg brugte 5 min på at lirke pakken ud.

Hvis ikke MS pro kortet var i et etui ville det ikke havde overlevet den tur igennem min brevsprække.

Kan evt lige tage et billede af pakken imorgen.



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:19:32
Svar/Indlæg:
2870/65
Kan desværre kun fortælle, at her på Østerbro har de vist "glemt" deres tænke-tank i affalds-skakten.

Jeg kunne bruge en hel tråd for mig selv ved at fortælle om nogle af de "intelligente" ting de kan finde på her i hovedstaden, men lad det ligge....kan nøjes med et par enkelte ting:

1. Når man sender en pakke til RMA i Sverige, kan de såmænd finde på at sætte addresse-sedlen på pakken og kræve 179 kr for det....for så senere at rive sedlen af igen....og sende et brev til mig med ekstra opkrævning for forsendelse, da der jo ikke var hverken addressat på...eller betalt forsendelses-gebyr. Heldigvis havde jeg en kvittering!

2. Man sender en disk til WD i Tyskland...og gør opmærksom på at pakken skal sydpå. Man betaler 45 kr. for en pakke dertil mener PostDK. Dagen efter sender de en seddel om at de ikke kan sende pakken, da der jo er for lidt porto på. Jeg gik på posthuset for at betale differencen, men de kunne ikke finde pakken. Heldigvis fik jeg for et par dage siden en mail fra WD om at pakken var ankommet....hvordan f.... den så havde fundet derned....pyhha. Sved på panden tørres af igen.

3. Venter på en pakke fra een af gutterne herinde med en bundkort. Ringer ned på posthuset. De har pakken, og den bliver hentet. Et par dage senere kommer der en seddel om at der ligger en pakke til mig på posthuset....pakken kom før sedlen, så pyt.

4. Capiz sender en controller som PostDK kværmer. Nu et år senere kommer erstatningen først. Hvordan f.... kan en erstatning tage så lang tid. Tror jeg på at PostDK ville vente SÅ længe med at få deres tilgodehavende, hvis de havde noget i klemme?

Kunne blive ved et par dage endnu, jo PostDK er en spændende ting....næsten lige så sikkert som at spille på lotteriet. Jeg forstår dine frustrationer....fuldt ud!



#26
NS
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:33:20
Svar/Indlæg:
24/1
Har faktisk gode erfaringer med pakkeposten. Hver gang jeg/nogen har været hjemme til at tage imod har den været der, og ellers så er der self' sedlen (hvilket er størstedelen af gangene, men alligevel).
DOG: Jeg bestilte engang uden omdeling - og så havde klaphatten taget pakken med sig ud på ruten så der stod jeg kunne afhente samme dag - det kunne jeg ikke... vente weekenden over :00



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:38:40
Svar/Indlæg:
835/72
#25 det er jo beklageligt VI har sådan nogle fjolser blandt os, det er kun med til at ødelægge vores omdømme. Jeg har aldrig haft problemmer med postDK hverken før eller efter jeg selv er blevet post bud.



varming
 
Overclocker
Tilføjet:
18-01-2005 00:51:47
Svar/Indlæg:
20/14
Min værste oplevelse med PostDK var dengang jeg havde købt en ny PC, sidste år i april for penge jeg havde fået i fødselsdagsgave.
Dagen og natten inden den efter planen skulle komme var jeg i praktik gennem mit arbejde på den lokale Falck station som redder i døgnvagt, så da jeg kom hjem kl halv 8 om morgenen var jeg lidt smadret. Men maskinen skulle jo komme så det var jo lige meget.
Sidder og venter ved vinduet og kigger længselsfuldt ned på gaden efter den kære, kønne gule bil der skal komme med min pakke, og så, kl. halv 12 sker det, den kommer hen ad vejen og bakker til ved vores P-plads. Jeg ser det for mig, pakken kommer og jeg skal til at lege!

Posten stiger ud af bilen, jeg hopper i tøjet og stiller mig klar til når han nu ringer på (skal siges, jeg bor på det her tidspunkt i lejlighed på 1. sal, men med indgang i stueplan, lige ud til døren og postkasser til hele opgangen.
Og så hører jeg det, den karakteristiske "klonk" af lågen på postkassen der smækker, døren der går i og jeg når lige at se bagenden af postbilen, da han kører igen!

Jeg flyver hen til telefonen, da jeg indser hvad der lige er sket, ringer til PostDK og kommer igennem til deres ansvarlige for omdeling af pakker. Efter en smule diskuteren (læs: mig der skælder fyren hæder og ære fra) lover han mig at han nok skal få vendt bilen... Med det resultat at jeg selvfølgelig ender med at sidde 4 timer igen, inden (den iøvrigt meget arrogante pakke-omdeler) kommer med min PC.

At han så glemmer at få sedlen med på pakken (den han afleverede i postkassen), så jeg i teorien kunne have meldt den pakke for bortkommen næste dag da jeg kunne have gået på posthuset, det er en anden sag.
Det gjorde jeg selvfølgelig ikke, lidt for ærlig er man jo desværre engang i mellem!



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 00:54:04
Svar/Indlæg:
4338/142
Hele herligheden kan koges ned til:

At hvis )(¤")¤&#(/¤%/&!"#¤&¤"%¤/#"¤&(#¤#)#¤=#¤/%#&%#)%&#¤&)#¤&)#&#%?=#)%#=)%/% PostDanmark leverede pakker når folk var hjemme (altså efter kl. 6) så ville 80% af deres og vores (forbrugernes) problemer være løst.

Jeg elsker når postbudet her i kvarteret, har haft en laaaaaaang dag - for så er jeg hjemme når han kommer :)

Føler så inderligt meget med dig NoNig :x



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 01:00:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Håbede sgu på, at det kun var mig, der havde sådan et åndssvagt fæ af et pakkebud :l

-> #29

*takker* Det er sgu noget lort.

Jo før jeg får min barebone op at køre, jo før kan jeg spamme OC.dk med 100+fps på skærmen :e



ZquarE
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2005 01:06:02
Svar/Indlæg:
350/6
30#>

Hæhæ, det glæder vi os til :e



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 01:22:03
Svar/Indlæg:
6531/410
#0
ved ikke om det trøster "gør det nok ikke" men jeg kan fortælle dig du ikke er den eneste der ikke er gode venner med pakke posten. for den sag heller ikke brev posten.
skal man ikke kunne læse som ansat ved post.dk ?

får tit breve til andre og tit kommer mine pakker både 1.2.3 dage forsendt.

det er til at gå amok over x(



Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 01:38:03
Svar/Indlæg:
658/48
tro det eller lad være... jeg har faktisk min første dårlige oplevelse til gode med postDK...

Ja ok... de *HAR* haft kvadret 1stk. hitachi disk... det kan ske... den var ikke forsvarligt pakket af firmaet der sendte den *host getmore host*

Men hvad faen kan man forvente når det skal gå stærkt ? Prøv i at sætte jer i postbudets sted... ?




Ra4dvNissen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 04:54:55
Svar/Indlæg:
206/26
#0

Nu skriver du vejgaard... og jeg for så af samme omdeling, jeg har selv set den seddel 1 gang hvor jeg os sad og lurede og ventede hele dagen, men IKKE hørte ham eller så ham, og har en kammi der har prøvet det 3-4 gange.. sååe mon ikk det er den samme x( x( x(



Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 06:38:44
Svar/Indlæg:
576/62
først...
som #7 skriver. nemlig uden omdeling... købte et kabi hos tjdata, fragt pris 50.- uden omdeling, så istedet for at vente på pakkebud, så smider postbuddet en seddel, når han kommer
kl 8.30 og jeg kunne hente allerede fra kl 10.00 samme dag ;)

jeg kan også høre når postbuddet kommer, flink fyr men ikke helt rask, han råber og bander over altverdens ting når han går ude i opgangen, så man er aldrig i tvivl når han kommer. :e



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 08:07:06
Svar/Indlæg:
3346/81
Altså bortset fra den kortslutning der hedder at medbringe pakker til dagomdeling da de fleste lønslaver, studerende etc. arbejder i dagtimerne, og derfor ikke er hjemme til at modtage - hvorfor det bliver til en seddel - om at man kan afhente - NEJ ikke samme dag, men dagen efter - det resulterer i to optioner:

1: Hvorfor ikke nøjes med sedlen - der er en pakke du kan afhente, og kan du nå det i dag, så...........
2: Alternativt at man tilmelder sig aftenomdeling! Ligesom man kan afmelde reklamer.

Og så skal de ikke reklamere med pakker fra dag til dag - sålænge deres system er så ufleksibelt.

Iøvrigt kan jeg kun konstatere at:

1) Min aftenpakkepost er noget af en pakke - WAUVVVVVVVWW!

2) Hvis man knalder en seddel på døren og skriver med store bogstaver, så opdager de ofte at man er hjemme!

Tomgun



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 08:56:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #33

Hvis jeg var i pakkebudets sted? :l

Lære at læse, få mig noget hjerne og måske slå mig selv hårdt oveni hovedet...

Ved ikke?! :l

-> #34

Det kunne jeg også prale af førhen. Postmand Per (han hedder faktisk Per) der deler post ud i Fårup-egnen. Sej gut.

-> #35

Kan være. Kan være. Måske vi skulle planlægge et samlet attentat?!

Vi bestiller pakker den samme dag. Kommer der en seddel ind af døren, farer jeg i fjæset på ham med min Calculus (intern humor, sorry). Derefter, fortørnet over mit overfald, tager han ud til dig. Får samme tur der, igen. Og det samme hos dine kammier.

Arj.

Jeg får pakken i dag, og det er ikke så slemt som det kunne lyde. Det er bare pisseirriterende når man regner med, at pakken kommer men, at man er nødt til at vente til næste dag. - Hvor man ikke har fri eller mulighed for bil (hvilket jeg jo et eller andet sted har :r).

-> #37

Har jeg også gjort... Det gjorde jeg første gang, hvor vedkommende ikke afleverede min pakke.

Og jeg har ikke umiddelbart adgang til en bil. Så derfor bliver det mig en anelse besværligt, at skulle transportere pakken. Det er ikke så meget dette enkeltstående tilfælde, hvor det virkelig irriterer mig, men generelt set, princippet i det.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-01-2005 09:16:29
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er da synd for dig.. fanme for meget at de ikke engang gider at ringe på?! x(

Men jeg har altid flinke postbud.. står altid og venter ved døren ved 11-12tiden når jeg har bestilt HW, og springer ud af døren når de ringer på :P:e

Men i går da jeg lå syg ventede postbudet faktisk et minuts tid før jeg fik taget mig sammen for at åbne døren:P.. Thumbs up til mit lokale postbud ;)

Men de må da også gerne sende en lidt yngre model næste gang :e



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 09:27:32
Svar/Indlæg:
1881/217
Det er f***** surt, #0 :(

Men der opleves hele Danmark rundt - desværre.
Man betaler for et produkt (Læs; PostDK´s pakke post), som ikke dukker op.

Før jeg flyttede - altså før jeg fik barn, og før konen begyndte at forlange en kæmpe lejelighed og lige omkring 23.321,- pr. Mdr. til tøj til ungen og hende selv.
Nåh, men det var da jeg havde råd til at bestille en masse ting så min bedste ven pakke-budet kom og besøgte mig hvert dage Ca..
Men da jeg så fik sommerferie (på samme tid som pakket-budet) begyndte der at ské nogle underlige ting, pakkerne begyndte at få en underlig form(Læs; firkantet pakker var næsten runde), Postopkrævninger begyndte at dumpe ind af døren selv om at jeg og konen var hjemme - underligt.
Og den første uge i min sommerferie havde jeg ikke modtaget en eneste pakke ude ved døren, som da min gode gamle ven Pakkeposten var på arbejde.

Imellemtiden havde jeg luret ca. tidspunktet pakkebudet kom, nemlig lige omkring kl 16:30.
Så en dag, tænkte jeg, nu skulle det fandme have en ende.
Så jeg undlod at låse døren ( Jeg var i total Sniger-Ninja-Stelth-Mode ), så jeg ventede ved døren, i ca. 45 minutter med mit digitale kamera, som var sat på den funktion der hedder "Record Video/Audio", så nu var jeg rigtig klar til at fange den lille lømmel af den nye pakkepost, Posten kom, og det kunne jeg høre, for jeg ventede jo på den anden side af døren, så jeg kigger ud af "Spion-periskobet-kighul" og bemærker at han står foroverbøjet, og jeg tænker "YES YES, endlig er hans røv min".
Så jeg ligger an, og pludselig, flår jeg døren op, med mit Digi-Cam der optager, pakkebudet får sådan et stort chok, at man kan høre hans gebis rasler. Da han er faldet lidt ned igen, spørger jeg hvad FANDEN han laver, og hvorfor han ikke ringer eller banker på døren, hvor han bare svare flabet "Ringklokken virker ikke, og jeg bankede altså på døren"
Ehmmm... "WHOT?!" sagde jeg, "jeg har sat på den anden side af døren i 45 Min. og ventet på at du skulle komme så jeg kunne choke dig. Og virker ringklokken ikke?!" Jeg trykkede på knappen til den - "riiiing riiiing, den virker da fint sagde jeg!"
"Okay okay", sagde han så og undskyldte, og forklarede mig, at det var fordi at han ikke kunne nå den rute, som det postbudet der ellers har ruten. Okay, det er da fair.
Hvor jeg så forklarede ham (temlig nedladen) at det fandme er dyrt at sende pakker med PostDK, og når man betaler pr. efterkrav vil man fandme også have det leveret til døren som lovet. Og ikke selv skulle til at tage Taxa, eller bus, for at hente noget man i forvejen har betalt dyrer domme for at få leveret. Det har bare at få en ende nu, ellers fremviser jeg det til din chef som jeg lige har optaget med mit kamera.
Resten af min sommer fik jeg mine pakker ind af døren og en god sludder med pakke-budet.

The End - DAMN!, jeg savner min gamle pakke-bud ven :(

Håber i har nydt at læse den :)





Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 09:34:59
Svar/Indlæg:
1881/217
#40

Undskyld mig lige.
Men når man betaler 80,- for 1Kg pr. efterkrav. som skal sendes med PostDK, og man ikke modtager det ved døren påtrods af at man er hjemme, og det sker 3 gange i træk, er der så ikke noget galt?

Hvis de ikke aflevere ved døren eller rette ikke ringer/banker på døren, kan de heller ikke tillade sig at tage 80 Kr. for sådan en Service.
Især ikke hvis man først kan afhente det dagen efter, og i det hele taget selv skal bevæge sig efter det



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 09:35:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

Bare fordi at man er studerende/ung, kan man sgu godt have omløb i øverste etage. Det er en åndssvag undskyldning :l Jeg har betalt for at få min pakke leveret. Jeg har siddet hjemme. Det f*cking bud har haft enhver mulighed for at kontakte mig i lejligheden. Jeg har dørtelefon (døren er ikke låst fra 6.00-17.00), jeg har ringeklokke (der virker) og en dør man kan banke på.

Jeg er ikke hård over for PostDK. Jeg er irriteret over mit bud. Jeg har aldrig haft noget problem med PostDK som virksomhed, men det vi snakker om er på det "lave plan" ;)

Og jeg giver heller ikke PostDK skylden. Læs mit #0, og overskriften for den sags skyld, inden du skriver sådan noget ;)

-> #41

Nice dér :e - Det lyder til, at jeg selv skal forsøge mig... :00

-> #42

Tak, og enig! 8) :l



wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 09:46:59
Svar/Indlæg:
652/24
#41 hehe lol Super stealth mode!.... falder ned af stolen. :e



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 09:59:46
Svar/Indlæg:
3943/44
#40 burde studerende ikke være nogle af de mere inteligente i vores samfund (ved godt at det ikke altid er sandt!) Det skulle være temmeligt krævende med sådan en uddannelse, tror jeg nok! :00




#44
jsv
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2005 10:16:07
Svar/Indlæg:
315/39
De sidste par gange jeg har fået pakker fra postdk har det været såden at der hverken kommer pakke eller seddel... Men via track 'n' trace kan man se den ligger på posthuset, og med tnt sedlen i hånden har jeg så fået mine pakker udleveret.... de små "kan afhentes på bla bla..." er aldrig dukket op...
Pakkerne har da heldigvis været intakte
:p



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 10:18:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

:l

-> #46

Vil da også påstå, at de fleste studerende er langt mere intelligente end mit pakkebud.

-> #47

Øv...




epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 10:41:21
Svar/Indlæg:
3329/182
#0 Det sker også konstant for mig - selv om jeg er hjemme får jeg også bare en seddel med at jeg kan afhente pakken på posthuset. På sedlen står der også "Dør låst" :l

Tjae hoveddøren er i hvert fald ikke låst for den skal han igennem for at komme til min postkasse.

Så det er sikkert fordi han ikke gider slæbe sin røv op på 4. sal - for jeg er helt sikker på at min dør ikke er låst.

Det er rigtig nok skide irriterende og det er mega dårlig service - så var det godt nok rare i de små landdistrikter - der får man kanon service.

De puttede f.eks. lige pakken ind i garagen og smed en seddel i postkassen om hvor den var gemt - det er ulovlig at gøre det, men jeg synes det er rart. :)





KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 10:51:32
Svar/Indlæg:
624/173
At være intelligent har intet med at ikke være doven at gøre.. !! husk dette, når i ser en masse sovende mennesker til forlæsninger, som ikke har forberedt mv.



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 12:11:37
Svar/Indlæg:
2175/21
vil så sige at i Vejle sker den slags ikke mere, vi har fået de brodne kar ud, og jeg har selv oplært alle de nye.
men aftenpakkeposten hernede ER stresset...vi skal i gennemsnit af med 15 pakker i timen (ja 4min inkl kørsel til at aflevere) så man har ikke tid til at stå og vente på folk snøvler sig ud til døren....men det tager altså længere tid at skrive en anmeldelse, så fatter ikke de fjolser der render op med en anmeldelse.......kan så desuden opfordre folk tila t have tydeligt navn og adresse på postkasse, og gerne et oplyst skilt ude ved vejen hvis man bor i villakvarter.....det er fanme utroligt at folk der har råd til millionvillaer ikke har råd til et nummer ude ved vejen...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 12:44:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #50

:p

-> #51

Kender godt til det. Har en kammi der er postbud/pakkepost.

-> Alle

Har været oppe og hente barebone nu her :)

Den er darjli' :e 8)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 13:20:12
Svar/Indlæg:
2540/228
#52 så lad os da få smækket nogle specs og billeder op :p få nu smækket noget HW i dyret!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 23:12:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #53

Den kommer først op at køre 112%, når jeg får købt:
Grafikkort (X800)
Ram (1Gb)
CPU

Jeg har et grafikkort (Radeon 8500) og lidt ram (256Mb). Men mangler seriøst en CPU.

Men det er meningen at... nej, det er hæmli't :e

;) :p



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 17:35:04
Svar/Indlæg:
2540/228
arh come on! :e

btw har lige bestået teoriprøve med 1 fejl idag :p

over and out



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 21:58:39
Svar/Indlæg:
2651/179
Postmanden kommer imellem klokken 18.00 og 21.00. Det er fedt :) Bortset fra når man gerne vil have pakken om formidagen.

Mvh.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2005 01:00:09
Svar/Indlæg:
835/72
#49 Ulovligt er det ikke hvis buddet har skriftlig aftale med husstanden.

#51 jeg er enig med det, der tager alt for lang tid at udfylde de pis sedler.

#alle Jeg kan godt se problemmet, men der er ikke altid tid nok til at nå at tænke over alting. har flere gange prøvet at glemme pakke på centeret, men så smider jeg dem ud om eftermiddagen (som de fleste ikke gør)
Jeg mener også PostDK bør få ryddet op i deres ansatte.




Bikerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2005 22:07:40
Svar/Indlæg:
74/19
Da jeg læste det var jeg HELT sikker påp at du boede i Skovlunde !!

De bud der kommr hos mig har gjort det samme med at smide seddelen i postkassen og så kørt igen - Jeg gør det dog på en lidt anden måde.... lige så snart jeg har hentet seddlen ringer jeg til post kontoret (eller centralen er det vist) og siger han kørte igen uden at ringe på - efter ca 5min hvor jeg overbeviser den jeg snakker med at jeg kan høre, siger de at han kommer med pakken om ca 1 time

Når tumpen så kommer er hans kommentar somreglt "jeg er elle ret god til at se om der er nogle hjemme" ????
Han skal ikke kunne se om der er nogle hjemme - han skal bare tage pakken med hen til døren - det er det han bliver betalt for !!!

Det nyeste de er begyndt på et at deres dankort terminal er gået i stykker.... - 1 gang sagde jeg "ok, jeg henter den på post huset", men de sidste 2 gange har jeg sagt til ham "så må du jo hente en terminal og komme tilbage med pakken" - så bliver han sur, men kommer tilbage med den sener :)

Hvis nogle vil starte et masse mord på postDK, så vi ljeg gerne være med !!! x(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2005 01:40:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #58

Ikke mod PostDK da :l De(t) er ok. Det er deres (pakke)bud(e) som skal dø... :o

:e



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2005 19:28:15
Svar/Indlæg:
687/9
#8 tak :/
#59 tak :/

(sikkert flere der vil dræbe mig, men gad aso ik læse samtlige indlæg)
EDIT: læste lige lidt mere :P #51.. det er sq godt skrevet det der :)