Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 23:27:03
Svar/Indlæg:
23132/740
Tjah... :l
Min agtelse for PostDK (læs: deres bude) har endnu en gang lidt et gevaldigt knæk.
Nogle af jer husker måske tilbage til, at jeg mistede mit nyindkøbte Mach II til PostDK. En god dialog med sælgeren, sikrede en fair afslutning på sagen. Men ikke desto mindre...
Ok. Here goes:
Jeg gik i lang tid efter LAN '04 (fuck det er fedt, at kunne sige dét 8)) og tænkte i SFF-baner. Så B@NG's lækre Barebone, Fredes og nogle andre små frække sager (computere, ikke Søren/Woodgnome/|Dante/Ninja Turtle). Så selvfølgelig blev jeg varm på den tanke.
Uheldigvis (for Frede24) skete der det, at hans barebone døde. Jeg fik i en senere salgstråd mulighed for at købe den, han ville få tilbage fra RMA (firma ligegyldigt). Tiden gik, og Frede24 må efterhånden være blevet åndssvag af mit evindelige:" Har du hørt noget?"
Men endelig. For ikke så længe siden skrev Frede24, at *host* rekvalme *host* havde sendt barebonen og at den nu var på vej. Det lød satme godt. Vi var nu omkring midten af januar '05.
Nu ville skæbnen det således, at Frede24 først fik den afsendt i fredags (d. 14.), hvilket passede mig udemærket. Jeg har/havde fødselsdag d. 16. og en god gave ville være, at pakke en barebone alá Shuttle XPC SN95G5 ud.
Jeg ta'r dagen (mandag d.17.) fri og afventer, at pakkebudet skal ankomme med pakken.
- og her tager historien sin begyndelse...
Jeg har, et par gange tidligere, oplevet, at budet ikke har afleveret pakken. Men blot udfyldt den lille seddel hvorpå der står noget i retningen af: "bla bla bla kan afhentes i morgen, bla bla bla".
De første par gange var det ikke så slemt. Der var tale om nogle slanger til vandkøling og anden gang var det en julegave til min kæreste ('Sims 2') - ting der kan ligge i en taske f.eks. Det der er rigtig træls er jo, at man "betaler" PostDK's bude, for at bringe pakken ud. Så hvorfor banker de ikke på eller ringer på?!
Anyways. Jeg vil altid gerne tro det bedste om folk, og var villig til at give dem en chance til. Havde taget en dag fri, og ville lege med Barebone.
Men ak!
Jeg sidder hjemme, hele formiddagen. Jeg hører ej brevsprækket gå, da det (!"¤@£@"!3%¤##) pakkebud kommer med min pakke (som om :00). Der ligger blot en lille seddel på gulvet, hvorpå der står: "bla bla bla kan afhentes i morgen, bla bla bla".
... :l Tvivl
... :o Fornægtelse
... ?:( Spørgsmål
... :( Sorg og undren
... x( Vrede
- i dén rækkefølge.
Well well well. Det kunne jo være at budet kom med pakken senere i dag. Dertil var jeg villig til at vente.
Klokken 16.00 tropper jeg op på Vejgaard posthus her i Aalborg. Med frisk sind og et nummer i hånden er jeg klar til kamp. Kommer hen til skranken og klager min nød. Fortæller historien (det er ikke første gang jeg har brokket mig over dette) og den (læs: Hun var seriøst flink, hjælpsom og rar - god service dér) søde dame bag skranken kan desværre ikke hjælpe mig.
Jeg ringer til omdelingscentralen og forsøger, at komme i kontakt med den ansvarlige for omdeling her i Aalborg. Ingen respons. Klokken er også "over gå-hjem tid" - får jeg at vide. Så der er ikke noget at gøre...
Den (først fatsvage, men senere) flinke dame i telefonen kunne ej heller gøre noget.
Ok.
Where does that left me?
Det efterlader mig i en position, med en del harme og vrede over dette irriterende bud, som ikke kan finde ud af at tage mine pakker med sig. Budet skal skrive på den lille "bla bla bla kan afhentes i morgen, bla bla bla"-seddel, hvornår vedkommende har været der.
Problemet er (ud over det med pakken), at det er ikke angivet. Vedkommende kan ikke verificere at han/hun/den har været der. De har end ikke forsøgt at komme i kontakt med mig.
Vi har dørklokke og en dør man kan *banke banke banke* på.
Hmm...
Ok. Tænker.
Jeg tror. at jeg vil bestille noget slange fra Studiedata.dk. Når så budet kommer næste dag vil jeg sidde på lur. Når den lille "bla bla bla kan afhentes i morgen, bla bla bla" ryger igennem brevsprækken, vil jeg fare ud i opgangen og snakke ondt til vedkommende.
Det kan ikke passe, at *host* fattige studerende som jeg, som i øvrigt ikke har adgang til bil (læs: dermed ikke har så nemt med at transportere store pakker - ie. barebone - fra posthus til bopæl) skal tvinges til, at komme op på posthuset og hente sine ting.
Bare fordi, at det (undskyld sprogbrug :r) forbistrede-irriterende-intetsigende-mindrebemidlede-doske-dumme-tanketomme-fnatmidedede-lortelortedelorte-pakkebud, ikke fatter at banke/ringe på.
Jeg er SÅ forbandet arrig over den slags. Hvorfor i Himlens navn, får den slags tåber lov til at omgås vores pakker?! Hva'?! Hvilken slags idiot-uddannelse ligger der til baggrund for den slags individer, der tydeligvis ikke bare har den mindste smule...
*hrm* rømme sig :r *hrm*
Dette går mig meget på.
Første gang det skete, tænkte jeg: "Ok. Uheld eller dårlig dag".
Anden gang det skete, tænkte jeg: "Ok. Sært :l".
Tredje gang det skete, tænkte jeg: "Ok. Så er det slut".
Jeg skal sgu ikke sidde derhjemme og kukkelure, spilde min dag, bare pga. sådan en narhat af en ansat i det danske postvæsen.
Giv mig lige lidt moralsk opbakning, please :r :o