Valg af (wired) router med printerserver

Diverse d.  18. januar. 2005, skrevet af Omegasteffy
Vist: 294 gange.

Omegasteffy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 08:38:43
Svar/Indlæg:
67/10
Jeg står og skal købe en router til de gamle da de får leveret noget TDC internet.
Da der afsat en dedikeret maskine til homebanking ville det være fordelagtigt, hvis routeren havde indbygget printserver.
Efter at have kigget lidt på edbpriser vil jeg mene at valget står mellem følgende:
SMC Barricade 7004ABR 418,-kr ,parrallel printer port
D-Link DI 704P 449 kr, parrallel printer port
TRENDnet TW100 BRF114U 399,-kr. USB Print port
NetGear FR114P 539kr Parallel print port.
Hama ?? 400,-kr ved Merlin eller CBC, USB Print port.

I følge TDC skulle kravet til en router der kan sættes på deres at de understøtter DHCP på Wan siden, hvilket jeg vil mene de alle understøtter. Printeren er en HP Deskjet 930c der både har USB og Parallel port.
Desuden understøtter de vist alle (ved ikke helt med hama) VPN pass-through, jeg er dog ikke helt med på om det er nødvendigt med VPN IP sec (som et par enkelte understøtter) da jeg ikke er helt inde i det. Jeg ville gerne kunne benytte mig af at kunne logge på deres netværk, hvis det skulle være nødvendigt.

D-Link'en er umiddelbart den foretrukne, men det er nu ikke fordi den kan noget specielt, men skyldes mere jeg forbinde mærket med en smule kvalitet (i forhold til de andre).

Kommenterer, andre foreslag/valg og evt. en hurtig forklaring på VPN pass / VPN ip sec

Omegasteffy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 12:31:18
Svar/Indlæg:
67/10
Eller måske bare erfaringer med routere med indbygget printserver generelt



Omegasteffy
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 01:18:51
Svar/Indlæg:
67/10
Har vist fundet frem til at ingen af dem understøtter andet end VPN pass-through.
Den eneste router jeg har kunnet finde som både har print og vpn server er denne http://www.ovislink.com.tw/MU9... til 896,-kr
Den virker rimelig spændende, men den ligger lidt fra de andre prismæssigt. Tror næsten jeg må opgive det VPN server, de kan vist ikke findes helt billigt.