Så kan de lære det....

Hyggehjørnet d.  19. januar. 2005, skrevet af Chrisp
Vist: 431 gange.

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 01:06:17
Svar/Indlæg:
617/52
Skal bankerne have lov til drive gæk med den almindelige dansker, igen!?

Mens de spinder guld på et helt igennem uretfærdigt og ubegrundet gebyr.

Siger du også NEJ! har du nu chancen for at blive en del af en fuldt ud lovlig og fredelig landsdækkende protestaktion, der skal få bankerne på bedre tanker.

Dankortet sparer bankerne for millioner af kundebetjeninger årligt, det er åbenbart ikke hvad de ønsker. Derfor skal vi alle gå i banken og hæve 88,75kr, så tit vi kan.

Hvorfor 88,75 kr? Fordi det er en 25 øre, 50 øre, 1 kr, 2 kr, 5 kr, 10 kr, 20 kr og en halvtredser. Den absolut vanskeligste udbetaling og et maksimalt pres på deres kontantbeholdning.

Torsdag d. 27. januar er en mærkedag i aktionen, her opfordres alle til at møde op i banken og hæve de famøse 88 kr og 75 øre. Vær med i en aktion der vil skabe historie! For at deltage i den landsdækkende protestaktion skal du altså blot gøre følgende:

1. Så ofte som muligt gå i banken og hæv 88,75 kr.

2. Alle der har mulighed for det går i banken og hæver 88,75 kr, torsdag d. 27. januar 2005.

Det er sku for morsomt til at lade være :e

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 02:31:04
Svar/Indlæg:
2694/107
Der vil jeg så bare sige en ting. hvis du er negativ på at der er kommet et gebyr på dankort så lad være med at bruge det. og der er altså nogle der har et liv. Og dem der har et, går ikke i banken "bare" for at hæve 88.75kr.
Så tag dig sammen tak.

/Ash

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 02:52:32
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 jeg er klar dog har jeg intet DK kort men syntes godtnok at de strammer skrugen og skyder sig selv i foden med de 50øre specielt når de har lavet kortet for at slippe for at ligge inde med så mange penge og for at gøre det lettere for sigselv og kunderne.

Den største bummert de har lavet er da at putte den der chip i for den holder til nada specielt ikke hvis man har pungen i bag lommen. Hvis de skulle have lavet det smart og holdbart så skulle de sku have lavet det med et hologram.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2005 08:24:50
Svar/Indlæg:
75/18
Mener også, at forbrugerrådet i første omgang var positivt stemt overfor gebyret, men har taget en kovending og faktisk opfordrer til, at man går i banken og hæver for at markere utilfredshed.

Gider dog ikke at bruge tid på det selvom jeg egentlig synes idéen er fin (at bankerne skal gøres opmærksomme på, at dankortet også tjener deres egne interesser).

Dette gebyr er jo bare det sidste i en lang række og en mere effektiv måde, at markere utilfredshed på er, at skifte til banker som generelt set har lavere gebyrer end de store banker - og de findes faktisk!.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 09:55:45
Svar/Indlæg:
6052/189
det generer sgu ik mig..

helt ærligt, der måske en 30-40 kroner på det alt afhængigt hvor tit du bruger dankortet om dagen..

Jeg synes sgu det er fair nok..

Men ting som jeg IKKE kan lide:

Gør chip-aflæsningen hurtigere..
FIX FORHELVEDE et billede på det dankort ! !

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 11:16:06
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ingen tvivl om at bankerne bør gøres opmærksomme på hvor meget det sparer dem for.
Jeg tror slet ikke at bankerne er forberedte på at deres kunder pludslig kom for at hæve kontanter til deres køb, fremfor at de bruger dankortet.

Til gengæld er de jo heller ikke dumme. De har gjort forbrugerne "afhængige" af kortet, og de ved jo godt at folk betaler de 50øre fremfor at køre i banken en gang om ugen.

Det er ikke kun bankerne der ikke skal ligge inde med penge, det er jo også forbrugerne ;)

Og så støtter jeg (for en gangs skyld) |Ash's indlæg.

Kan i ikke lide lugten i bagereriet... tjaaah, så kan i da bare skride 8)

Der er intet tvang i at bruge et danskort, og vil man spare 30 kroner i måneden (forudsat at man bruger dankort 2 gange om dagen), jaja, så afleverer i da bare kortet igen :e

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 19:50:54
Svar/Indlæg:
2353/24
Og så har #0 glemt at nogle banker også tager gebyr for at udbetale kontanter ved kassen (ved at Danske Bank for langer gebyr ved nogle af "aftaler") :o :00 Men det undre jo ikke nogen.

I glemmer måske at i også betaler et gebyr på nogle % hver gang i handler på nettet?

Personligt har jeg ikke så meget imod gebyret, mere at de ikke kan få det vi betaler for til at virke ordenligt (læs: betale for en vare som man aldrig modtager... det vil aldrig gå i detailhandlen) .

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2005 07:58:07
Svar/Indlæg:
1016/19
Bankerne påstår at en Dankort transaktion koster dem 1,25,- så det er nærmest af deres hjertes godhed, at de "nøjes" med at charge 50 øre. Dermed støtter de jo reelt samfundet med 75 øre.... :00

Nogen burde gå disse kalkulationer lidt efter i sømmene, for bankerne har altså sparet STORE penge på den udbredte brug af Dankortet. Jeg kender ikke tallene, men elektroniske penge er langt billigere at have med at gøre end "fysiske" penge, så der MÅ ligge besparelser der - sikkert i en størrelsesorden som mere end betaler udgifterne. Ergo gebyret er sandsynligvis rendyrket fup.

Jeg bruger kun mit kort til handel på nettet. Det er alligevel smartere med cash ude i byen, for så har man bedre føling med, hvor meget man bruger... 8)

NPI

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2005 08:30:13
Svar/Indlæg:
406/1
Hvis det nye kort bare var så sikkert som det var planlagt, havde et billede, ikke tog så langt tid at bruge, og man af hensyn til de svagtsynede og ældre mennesker havde udstyret de nye kortlæsere med bedre tastaturer, ja så havde jeg da gladeligt betalt de 50øre... men som det er nu synes jeg det er for latterligt.