Vil den her skærm, fjerne EMI?, eller er der

Vandkøling d.  19. januar. 2005, skrevet af Hazek
Vist: 361 gange.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2005 13:14:14
Svar/Indlæg:
715/51
Hejsa.

Min Eheim 1048 pumpe laver EMI, så skærmen får spasmer af at stå ved siden af computeren.

Fandt så den her hos studiedata: http://www.studiedata.dk/produ...

Er der nogen af jer der har erfaringer med den?, om den virker som den skal, om resten af mit system vil lide under at have sådan en klods af en magnet inde i kabinettet?.

Er der andre alternativer til den, så man måske kunne spare en sjat penge på afskærmning?, sølvpapir virker ikke :e . Nej muffe.. flere tæv hjælper heller ikke :P

Vil være herligt med lidt forslag, da det er lidt bittert at smide et min pc på gulvet til lan.. er så ufatteligt øm over for det :e

På forhånd tak

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 13:17:08
Svar/Indlæg:
3329/182
Klodsen er ikke magnetisk - men den kan fjerne magnetisme og det gør den mig bekendt med noget der hedder ferrit som man også bruger til højttalere.

Der er intet der tager skade af at du benytter den ;)

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 13:19:19
Svar/Indlæg:
1081/37
den vil fjerne en del af det så den vil helt sikkert fjerne en del af dit problem, men noget af støjen bliver sikkert også udstrålet fra ledningen ned til pumpen men tror ikke det er så meget

ferrit består af hårdpresset eller støbt jernpulver

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2005 13:19:27
Svar/Indlæg:
715/51
#1 doh!.. læste så at den var magnetisk.. stener alt for meget i skolen :p, lagerstyring.. hurra

Ved du hvor det kan købes?.. skal have slanger osv af for at få dne på.. og det e rjeg ikke meget for, så alternativer er at fortække.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 13:20:55
Svar/Indlæg:
3329/182
#3 Jeg ved ikke om det kan købes i plader - normalt køber man det i ringe til at sætte på magneten på højttalere.

Men prøv www.dltaps.dk

Men den fra studiedata.dk kan sagtens bruges.