Jeg har et problem med et trådløs netværk jeg prøver at sætte op. Jeg har købt en Linksys WRT54G, til noget 512/512 Webspeed. Routeren er sat op efter planen, både uden og med kryptering af forbindelsen (WEP) kører det ikke efter hensigten.
Problemet ligger i at jeg ikke kan få noget der minder om forbindelse til den ene bærbar (som har et 54mbit netkort), men til min egen centrinospand kan finde forbindelsen uden problemer (kører 11mbit).
Jeg har kigget lidt på http://sikkertnet.dk/wrt.html . Wireless mode kører jeg mixed (Da jeg både vil ha 11mbit og 54mbit på). Jeg på channel 11 og kører med SSID broadcastet. (disabled hjalp ikke)
Nu burde den kunne opfange et signal fra routeren - som dog kræver en WEP krypteringskode, men den er helt blank. Jeg har prøvet at opsætte den manuelt via windows, men ligeledes hjælper det.
Det medfølger Wireless PRO-etellerandet-software synes jeg ikke rigtigt fungerer efter hensigten. Den ligner ikke det program fra sikkertnet.dk/wrt.html og har et ældre udseende. Ligemeget hvad der trykkes på i det program. Jeg kører min WLAN-forbindelse via Windows Xp, og det fungerer 100% efter hensigten, hvorimod den anden spand ikke modtager noget signal overhovedet selvom windowsconfigurationen mht. netværk er helt ens.
Netkortet er installeret korrekt, og er vist under enheder som et velfungerende netværkskort.