Grønne striber? FX5900xt!

Diverse d.  20. januar. 2005, skrevet af Hartz
Vist: 227 gange.

Hartz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2005 17:40:59
Svar/Indlæg:
70/4
Da jeg sad og surfede lidt rundt på nettet igår, gik skærmen pludseligt i sort. Computeren kørte stadigt, så jeg genstartede. Under opstarten af maskinen, kommer der grønne striber på skærmen og når Windows begynder at loade, mister skærmen signalet. Kører nu i fejlsikret tilstand og der virker det. Hvis jeg går ind og fjerner kortet i enhedshåndtering og starter op igen kører det, indtil jeg installere en driver. Er mit kort ved at stå af, eller er jeg bare en større computerspasser, end jeg selv tror?

Skærmen er en Sony SDM-X72, koblet på via DVI.

Håber der er nogle der kan hjælpe, på forhånd tak.
Venlig hilsen Henrik Hartz

DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2005 17:54:05
Svar/Indlæg:
2786/120
Prøv at slutte en skærm til VGA stikket, og se om det hjælper... Det kan være kortet bliver for varmt, da driveren jo styrer blæseren, og derfor bremser den... Prøv at installere køleren igen med ny kølepasta, eller prøv med et andet gfx...

MVH.
Toke :)



Hartz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2005 19:58:46
Svar/Indlæg:
70/4
Prøvede med et VGA kabel, uden resultat. Kølepastaen var en hård grå masse, så den blev også skiftet. Kunne dog se, at den forrige ejer har været lidt hård ved det. Der var kun 3 ud af 4 puder/tape imellem ram og køler. Den "krog" der sidder ud over siden og om på bagsiden af kortet, sad hvor der tidligere havde været en smd modstand :l . Derudover kunne det godt se ud som om, at der har været limet en 2 til 3 steder inde midt på bagsiden af kortet. Voltmod evt? har ikke den stor forstand på det:r

Så kan jeg lære det! Købte kortet brugt herinde i December, og det er egentlig først nu jeg kigger nærmere på det(skulle til LAN, så det blev bare smidt i)

Men tak for hjælpen.



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2005 20:12:09
Svar/Indlæg:
2786/120
kein Problem :p
Surt at løbe ind i, men det er der jo ikke noget at gøre ved, medmindre du er ferm med en loddekolbe og kølepasta på rammene ;)

MVH.
Toke :)