#10 > For mig har der næsten været ligeså meget at hente som når man går fra 512 til 1024, men det kommer naturligvis meget an på hvad man laver, og hvilke krav man stiller til sit system om "respons-tid". Jeg troede faktisk selv at jeg godt kunne nøjes med 1 GB ram indtil jeg skulle opgradere til noget nyt, men der gik ikke mere end en dag efter at jeg havde doneret den ene GB til juniors nye system før jeg bestilte en GB mere til mig selv igen. Det er ikke engang kun når man bruger så meget ram at det hele kører mere "smooth", WinXP kører simpelthen bare bedre med så mange ram. I enkelte spil er jeg oppe og bruge ~1.3 GB fysisk hukommelse, men selv når man spiller spil som Far Cry eller Doom 3 som ikke trækker mere end 1 GB kan klare er der stadigvæk forskel på performance. Også når man lukker spillet ned, så er man på desktoppen med det samme, ikke nogen venten til rammene er "tømt". Det er fedt.
Dit system er faktisk som regel rimeligt responsivt selvom dit cpu load er oppe på eller i nærheden af 100%, men når du bruger alle dine fysiske ram bliver det sløvt som ind i h****** ;)
Så man kan IMO aldrig få for mange ram i maskinen :)