Pentium 4 Northwood 2,8GHZ overclock?

Overclocking d.  21. januar. 2005, skrevet af System
Vist: 393 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2005 13:27:30
Svar/Indlæg:
0/11005
Hvordan overclocker jeg sådan en fætter og er det noget den kan tåle eller skal man så have ekstra køling osv?
jeg regnede bare med at overclocke den en lille smule måske 5-15% eller lign...
dermed går spørgsmålet på hvilket program eller hvad bruger man til at overclocke sådan en CPU og kan det overhoved lade sig gøre? jeg bruger et program som hedder Speedfan hvilket siger at Temp1 er ca 30 grader var og Temp ca det samme jeg regner med at det er CPU temperarturen eller hvad?

håber der sidder nogle kloge hoveder og kan svare på alle disse spørgsmål...

Nicolai
B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2005 13:32:19
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg vil først anbefale dig at oprette en profil med noget information om dit hardware. Det gør det nemmere for andre brugere at hjælpe dig.

Dernæst bør du læse denne guide:
http://www.overclocking.dk/lit...

Den er gammel, men ganske brugbar for nye overclockere ;)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2005 14:07:16
Svar/Indlæg:
3640/1231
Hvis du læser guiden jeg linkede til, så forklarer den dig skridt for skridt hvad du skal gøre. Det kommer på side to.

Jeg kan sagtens fortælle dig det, men så kunne jeg ligeså godt copy/paste fra guiden.

Når du har fulgt den, så er du enten tilfreds, eller også er der gået noget galt. Hvis der går noget galt, så bare fortæl her hvad der er sket, så skal vi nok hjælpe.

Men at hjælpe med at overclocke helt fra bunden er lidt bøvlet at forklare, det er derfor vi i sin tid lavede guiden ;)