Hej alle !!
GRRR !!! - Der er mange her, der ikke ved hvad de taler om !!
1) Der vil blive solgt masser cell maskiner i form af playstation 3 !!
2) Sony har allerede planlagt at lave et CELL PCI-X kort til PC, så man kan spille PS-spil på PC uden windows !!
3) Man allerede nu køre linux på CELL-maskiner.
4) IBM er allerede igang med at udvikle CELL-workstations, og de gik sjovt nok ud af PC-markedet sidste år.
5) Når firmaer som Sony, IBM og toshiba går sammen om et sådan projekt, så skal det nok blive udbredt.
I har selvfølgelig ret i, at Mht. windows, har PC en fordel, men samtidigt en kæmpe ulempe.
Det skyldes at man arbejder med noget, der hedder abstraktionslag på PC.
Det går kort fortalt ud på at f.eks. et operativsystem har f.eks. en netværksdriver installeret, således at programmører ikke skal bruge tid på at lave en netværksdriver til de prg, som de laver.
Dette gør det selvfølgelig meget mere simpelt at programmere, men det har en MEGA-ulempe, som Microsoft, AMD og INTEL pænt lader være med at fortælle os:
I starten med 386 og 486, var PC'ere en relativ simpel ting. - Derfor var der ikke så mange abstraktionslag.
Men med tiden er der kommet så mange kompelxiteter til, at der ligger hundredvis af abstraktionslag på en normal PC idag.
De 100-vis af abstraktionslag er blevet så avancerede, at ca 80-90 % af den samlede CPU-kraft går tabt !! - Vidste i det ??
Med CELL, er alt hardware i maskinen intelligent, og kan finde ud af at deles om opgaver/hardware, uden at skulle have hjælp fra software.
Dette gør, at du kan udvikle et OS uden behov for drivere til lyd, grafik, netværk, m.m.
Derudover, behøver man ikke at have et vildt grafikkort i en CELL-maskine, da de almindelige APU/CPU-er kan varetage samme opgave fuldt tilfredsstillende. - Rent faktisk kan man godt sammenligne moderne grafikkort med cells.
Derfor har CELL et godt forspring allerede, og jeg vil væde min højre arm på, at microsoft udvikler in windows version til CELL-arkitekturen, da CELL-maskiner vil være rigtigt geniale som f.eks. oracle servere grundet deres multi-cpu....
Skal jeg oversætte den tekniske beskrivelse til dansk til alle jer ??
MVH