Bliver PS3 første skridt mod PC'ens død ??

Litteratur d.  22. januar. 2005, skrevet af benshi
Vist: 1181 gange.

benshi

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2005 12:10:16
Svar/Indlæg:
22/9
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 12:52:21
Svar/Indlæg:
2175/186
nahh, tror ski den overlever... hvis det der cell fis kommer til en ps3, så kommer der nok også noget ligende til pc... pcen har jo altså fordele :) ps1,2,3 er fede til spil, men altså ikke mere end det

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 12:55:35
Svar/Indlæg:
3799/43
haha det kommer den aldrig til..

tænk på hvor mange penge hardware leverandørene ville tabe på det.

samtidig mangler den ps3 et bedre operativ system og add on hardware som vi har nu :)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
23-01-2005 12:58:06
Svar/Indlæg:
7881/1165
mon ikke den bliver hundedyr..
kunne snildt forestille mig 5000-10000kr i starten :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-01-2005 13:27:26
Svar/Indlæg:
14079/622
Yeah right.. PCere vil altid være foran, og sådan er det..! (:00)
Om så vi skal lave 50% OC for at opnå det :e ;)

Har godt nok ikke læst det hele, men det lyder spændende nok. Der står "operating at 83celcius with heatsink".. er det ikke noget mærkeligt noget at sige(/skrive) ?
Det kommer vel an på hvor stor heatsinken er, og om der er blæser på :P ?:(

Black

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 13:37:04
Svar/Indlæg:
2749/122
#Alle jeg vil lige forklare lidt om det de skriver... de skriver bladt andet at en Cell ka hamle op med en Quard cored P4/AMD64 uden de mindste problemer... og at den faktisk slår Apples G5/6 cpu´er med over 100% mere preformance... desuden skriver de også at en Pc først ville ku hamle op med dem når PC´ernes interne FSB(bus) stiger meget meget kraftigt grundet at eneste ting pc´en har der ka spille lige op mod en cell er de nye GPU´er og de har det problem at bus´en fra gpu´en til cpu-og main memery er alt for langsom til at det hjælper pc´en betydligt...

Man ska altså over 8Cores + MEGET kraftigere FSB`s for at kunne spille lige op mod det Cell(cpu) shit... :p

Jeg må indrømme at det faktisk godt ku lyde som om at pc´en har fået en værdig modstander... (håber bare at pc´en overlever)
:e

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 13:51:55
Svar/Indlæg:
2353/24
iflg. det som #5 siger, så kunne det godt tyde på at den vil overhale pc`en på spil-fronten, men ikke til office brug, da der ingen som vil sidde ved en elendig tv-skærm og skrive f.eks. en projektopgave eller en afhandling.

Folk ofre generalt flere penge i en ordenligt computerskærm, frem for et tv (der en grund til at 20" og 24" tv til under 3k er populære). Disse billige fjernsyn opdatere med måske kun 50/60hz samt et meget dårligt billederør, hvilken man ikke kan holde ud i længden, når det gælder seriøs arbejde.
En anden ulempe er at billedekvaliteten ikke bliver bedre i de måske 2-3 år der går får efterfølgeren udkommer.

Og hvem siger at det er PC`en som "dør? for vi ved jo ikke om pc`en "fusionere" med ps3?

Sagde man ikke ca. det samme da ps2 udkom?

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 14:19:42
Svar/Indlæg:
6052/189
hmm..

nå..

hvor skal jeg så skrive min stil henne ? gennem et skide joypad ?

Nej vel..

PS3 bliver underholdning, og pc'en kommer til at overleve som workstation..

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 14:31:29
Svar/Indlæg:
3799/43
#5 hvorfor skalk jeg nu blandes ind i det ?

jeg kom med min egen version hvorfor de ikke kommer til at overtage Computerens funktioner og lige som, komme med en bette illusion hvorfor den ikke kan komme til det..

#7 der kommer nok keyboards så ;)

meeen det er ikke sjovt at sidde med en joypad og game Halo når man normalt sidder foran en pc med mus og keyboard

NPI

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 14:35:32
Svar/Indlæg:
406/1
Cell processoren kommer jo også til computerne, den er som vi alle ved jo udviklet i samarbejde mellem toshiba, sony og sidst men så sandeligt ikke mindste IBM. IBM og toshiba vil bruge den til computere, og sony til ps3 og anden electronic. Der er heller ikke nogen som med sikkerhed ved om ps3 rent faktisk kan udnytte cell's teoretiske fordele.

Computeren vil overleve, -end of story.

Tiger

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 14:57:25
Svar/Indlæg:
545/13
Det sagde de da også med PS1 i sin tid, og hvilke maskiner var bedst til grafik??. Pc'ere er og bliver det ultimative, fordi man bla. kan skifte dele i den uden problemer, hvilket der absolut ikke har været mulighed for med PS.

Og hvis endelig den slår PC'en, så kommer den altså også til at koste det den skal, hvis vi kender sony ret.

Tigeren

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 15:08:16
Svar/Indlæg:
3799/43
vi køber da bare en masse af dem og sætter dem igang med folding

Nugit

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 15:28:32
Svar/Indlæg:
274/19
Jeg vil juble når vi endelig kommer af med x86, det er da fuldstændigt ulogisk at vi bruger en så gammel teknologi, fordi vi skal bevare bagudkompabilitet. I en moderne pc er der jo tusinde af lag fra gui til processor, at der endelig er nogle der har dristigheden til at kaste alt dette nostalgi væk og revolutionere i stedet for den langsomme evolution vi har gang i nu er da en glædelig sag.

x86 er død, og har været det i lang tid, at vi har sat det i respirator og på livsoprettende stoffer ændrer ikke ved det.

Men selv om der ingen tvivl er om at Cell arkitekturen er vores nuværende sinke af en arkitektur stærkt overlegen skal vi jo ikke regne med at den tager over. Nej, det skal microsoft nok prøve at få forpurret, lur mig om markedsreglerne ikke bliver bøjet lidt når de skal "overtale" deres partnere til at forblive tro.
Lur mig om de ikke nok skal prøve at få forbugerne bildet ind at monopol er langt bedre end det af djævlen oprindne GNU, og gratis software af anden slags.

Successen af Cell processorer kommer nok helt og holdent til at afhænge af markedsføringen, som ved ethvert produkt, men her bliver det højst sandsynlig en propaganda krig uden lige. Jeg glæder mig allerede....

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
23-01-2005 16:27:14
Svar/Indlæg:
15982/637
Realistiske flysims på en PS3 ? NEVER, PCen er stadig det primære valg.

mxee

Overclocker
Tilføjet:
23-01-2005 16:29:05
Svar/Indlæg:
29/6
Hmm, så hvad er en CELL processor. Er det bare ligsom skiftet fra P2 til P3 eller hva? Er det en 2-tal redesign af systemet??

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 17:22:31
Svar/Indlæg:
286/51
Tror ikk at det bliver pc'ens død!
Hvor mange producenter arbejder på at styrke pc'en i forhold til PS3?
Tror pc'ens fremtid ser mindst lige så lovende ud og mon ikk der snart kommer fart på fsb'en?

palle

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 17:23:54
Svar/Indlæg:
2307/37
PS3 kommer da aldrig til at slå pc'en ihjel. Det eneste, man kan være bekymret for er, om spilproducenterne på et tidspunkt fokuserer udelukkende på konsol markedet og ikke på pc markedet. Jeg tvivler, men det er en tendens, der har været undervejs de sidste par år...

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 17:46:52
Svar/Indlæg:
512/68
Hmm...troede ellers jeg sku opgradere comp her til foråret - men nu må jeg vel vente til de nye Cell maskiner kommer - der stod jo at der kun gik nogle "decades"! :D
Men det lyder sku som noget der holder i stedet for pc'en...

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 17:58:27
Svar/Indlæg:
1445/231
hvorfro laver man bare ikke en PC med cell istedet for hvis det er så meget bedre

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 18:02:00
Svar/Indlæg:
2126/135
"Then there's the parallel nature of Cell. If you want more computing power simply add another Cell, the OS will take care of distributing the software Cells to the second or third etc processor. Try that on a PC, yes many OSs will support multiple processors but many applications do not and will need to be modified accordingly - a process which will take many, many years. Cell applications will be written to be scalable from the very beginning as that's how the system works.
"

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 18:15:04
Svar/Indlæg:
2126/135
Vi skal nok ikke se PS3, som konkurrent til PC'en, men det er teknologien i PS3, der er PC'ens x86-teknologi langt overlegen! Hvis vi skal se et spring i regnekraften på vores computere, må vi håbe at de gængse PC-producenter tager Cell-teknologien til sig, og udvikler alm. "Købe-computere". Som nævnt i http://www.blachford.info/comp... vil det være oplagt at se f.eks Apple som en bruger af teknologien... Desværre tror jeg ikke at Amiga kommer tilbage, med denne teknologi!
Men som sagt skal vi ikke se PS3 som en konkurrent, snarrere som en trendsætter på regnekraftområdet!
Og tænk lige på at man ikke er begrænset til en sort box med et keypad, bare fordi man bruger "spaceagetecnologi". ;)

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 18:28:23
Svar/Indlæg:
3799/43
#20 enig.

vi skal heller ikke brokke os dual core er lige om hjørnet :)

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 18:47:32
Svar/Indlæg:
2126/135
dualcore vs. octocore !

tror igen cell står bedst her!

Each Cell contains 8 APUs. An APU is a self contained vector processor which acts independently from the others. They contain 128 X 128 bit registers, there are also 4 floating point units capable of 32 GigaFlops and 4 Integer units capable of 32 GOPS (Billions of Operations per Second). The APUs also include a small 128 Kilobyte local memory instead of a cache, there is also no virtual memory system used at runtime.

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 21:03:27
Svar/Indlæg:
1304/117
"Cell" lyder yderst interesant. Men tror næppe at den kan slå en CPU fra giganterne som AMD og Intel. :) Selvom det er IBM der laver den.

Hvis den kommer at køre 4.6ghz, så må den kære med et utroligt stor clock cycle, endnu mere end Intel's Prescott (som har vist 20).

SÅ den kommer ikke at yde så meget per clock, og jeg tror selv at AMD og Intel overvindere "Cell".

"Everythings Possible. Though this sound pretty crap" - :e

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 21:29:36
Svar/Indlæg:
2126/135
#23... har du overhovedet læst artiklen

http://www.blachford.info/comp...

Det er ikke en cpu... men:

1 Processing Unit (PU)

8 X Attached Processing Units (APUs)

Direct memory Access Controller DMAC

Input/Output (I/O) Interface

Så du kan ikke sammenligne den med noget AMD eller Intel har lavet!

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 22:24:25
Svar/Indlæg:
2453/80
pc er her for at blive! sådan er det bare ;)
og jeg skal satme aldrig ha noget i mit hjem som der står sony på! x(

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 22:48:13
Svar/Indlæg:
2126/135
#25 :00 Du har ikke læst hvad der står har du vel? :l Det er som jeg skriver i #20... Cell teknologien er ikke noget som Sony har eneret på, den kan ligeså godt ende på et mobo fra Epox eller Asus! Det håber jeg da! :e

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 22:50:34
Svar/Indlæg:
2602/173
tpd PS3 :p

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:08:29
Svar/Indlæg:
4337/121
#6 har du overvejet at der findes HD fjernsyn?

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:22:24
Svar/Indlæg:
6531/410
kunne ikke leve med sådan en lille grim kasse man ikke kan lave noget om på.
så jeg beholder min pc.
holder de op med at lave spil til pcér må jeg jo finde noget andet at få tiden til at gå med.

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:27:05
Svar/Indlæg:
541/22
Hvis det viser sig at ps3'eren er så overlegen.

Så tror jeg ikke det vil tage computerproducenterne lang tid at indse at det er nødvendígt at lave det til pc'en også...

Og vupti så har vi det også :D

Men hvis pc'en skal gå over til cell teknologien ryger meget af den kompfortabelhed som pc'en (næsten) lever for. Og så er den ikke meget bedre end en mac/ps3....

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:37:57
Svar/Indlæg:
2126/135
#29 -> :00 læs hvad det handler om ikk!
#20 -> Problemet med pc'en er jo netop at producenterne ikke er hurtige til at overtage ny teknologi. Det viser historien jo også klart... Vi er først begyndt på at bruge 64bit teknologi f.eks. hvorfor gik vi ikkeover til det for 15 år siden da den kom frem... Nej PC producenterne vil hellere slå det samme søm i på 10000 nye måder, end de vil ofre lidt på at udvikle en skrue!

Daedra

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2005 00:05:05
Svar/Indlæg:
94/5
#31 - nu er der langt fra grundforskning til anvendt teknologi. Det er ikke bare noget man gør

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 00:26:41
Svar/Indlæg:
2126/135
#32 nej men at sætte resurcer af til det, er det som de gængse pc-producenter ikke har gjort. Det er det der kræves af dem, førend at vi kan få de gennembrud vi ikke har set i mange år! Jeg ville da gerne se div. producenter konkurrere om en ny cell- baseret computer... der forhåbentlig ikke er en sort box med keypad!
Tænk på at du ville have en computer med 10 gange regnekraft af alt hvad AMD og Intel kan lave med x86'ere...

"Nej PC producenterne vil hellere slå det samme søm i på 10000 nye måder, end de vil ofre lidt på at udvikle en skrue!"

;)

Deerhunter

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2005 01:41:01
Svar/Indlæg:
13/0
Jeg er dog lidt skeptisk overfor, om den parallelle natur bag Cell'en er god til et ganske almindeligt multitasking-miljø.
Bliver spændende at se.

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 02:29:06
Svar/Indlæg:
2175/21
rart med noget fremskridt, men næppe noget der dræber pcen....der vil simpelthen kopieres teknologier over til pc verdenen......og heller ikke noget der komemr til menneskepenge det første stykke tid....

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 12:12:21
Svar/Indlæg:
303/32
før der overhoved kommer en ps3 som kan slå pc ud, så skal den jo først ud til forbrugeren. og før det sker og jeg kan se den fysik så er det bare en masse data på papir. og det ved vi vist alle er langt til virkeligheden. bare se hvor langt hl2 var undervejs. :)

det eneste som en ny ps3 kan gøre er at sætte endnu mere gang i at udvikel hardware til brugeren så vi får endnu mere gejl at lege med. og det er da noget vi kan lide 8)

men lad nu være med at sige pc er død bare fordi nogle siger de har noget bedre. det er set masse af gange.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 13:18:38
Svar/Indlæg:
3532/303
for alle dem der snakker om at den vil blive elendig til regneark og word og såen.. Hvorfor? Vi skifter vel også snart til lcd eller noget i den stil. HDTV er overvurderet og irrelevant. Så snart alle folk sidder med et 32' lcd, eller noget andet smart, med en opløsning på 7(?) megapixel så tror jeg godt vi kan lege lidt med workstation på den kære maskine...
Forestiller mig lidt et hus, en slags central i midten(Cell arkitektur ;D) så bare et par lysledere ud til diverse rum. Så sidde alle på samme computer, man behøver ikke netværk man behøver faktisk ikke rigtig noget. Hvis den bliver for langsom smider man bare endnu en cluster i så du har din 128 kernede cpu/apu whatever.
Kan godt være ps3 ikke overgår pc'en, kan også være at den gør. Det er nok egentlig irrelevant. Snart vil begge være fortid. Vi vil have en terminal stående et sted i DK måske og så bare et par lysledere, eller bare et par terastråler ud i æteren?, og så er hele danmark på...

Klamt? Måske, men det virker vel lidt som ka-net...

Mvh. Rage

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 13:26:57
Svar/Indlæg:
1081/37
#36 man skal heller ikke regne med at det yder ligeså godt i virkeligheden som det gør på parpiret, det ved alle, man skal nok mere halvere de teoretiske resultater før at de macher det færdige resultat! desuden skyder han sig lidt i foden når han siger her:

http://www.blachford.info/comp...

At det kommer til at overgå PCeren pga af linux, hvis det var tilfældet havde linux overgået windows for længst!

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 15:20:23
Svar/Indlæg:
592/17
*G*
Jeg ville så vente at se til PS3 kom på markedet før man begyndte at diskutere om den ville erstatte PCen. Konsol firmaer har sagt det i mange mange år. Lige fra den første Nintendo. :)

>> Ebzen <<

PS:
Smider lige et link til en masse PS2ére der er sat sammen som "Cluster" Men det var ikke fordi det var vildt og voldsomt. Man havde bare gjort det, fordi den kunne. :)
http://arrakis.ncsa.uiuc.edu/p...

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 15:29:46
Svar/Indlæg:
2126/135
#39 hmmm kørte de ikk linux :e

" Argh " :x

Hvis næste generation af pc'er bliver en Linux-baseret PSx ... så graver jeg mig ned med en commodore PC1! :(

Ligemeget hvad... Selvom fremtidens computere blir en lcd skærm eller sådan, med en central computer i hjemmet... Så har sådan nogle som os, brug for at skille det ad og gøre det bedre, eller federe... Det er jo det der gør os oc'ere! :)

vinz

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2005 17:31:01
Svar/Indlæg:
836/54
lol

chrown

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 17:48:28
Svar/Indlæg:
258/28
Jeg er sgu sikker på at PC'en vil overleve. Philips havde nogenlunde samme forventninger til deres CD-Interactive maskiner men blev det til noget? Nej, vel?
PC'en vil efter min mening overleve på det lidt mere seriøse marked, (Som jo også var det IBM mente den ville blive i starten af 80'erne)

#40 Ja jeg er helt enig. Jeg kan ikke klare en uge uden at skille en computer ad.

Så... PS3 overtager sandsynligvis spilmarkedet - for millionærer. Når den er så hurtig som de siger, vil den da nok også blive dyr. Men jeg tror at hvis vi følger Moores lov vil PC'en godt kunne hamle op med konsollerne et par år endnu!

Kort sagt: PC'en er ikke død endnu (Kun for Mac NooBs)

chrown

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 18:03:51
Svar/Indlæg:
258/28
Jeg tror at hvis PS3'eren kommer på internettet som vi kender det idag, vil den helt klart blive udsat for hackning af "PC-ekstremister". Jeg tror simpelhen at den vil blive udsat for "terror" af crackere og de såkaldte "PC-ekstremister."
Hvis den uden pi* slår PC'en ihjel vil den nok blive hadet af pc-fans verden over.
Desuden glæder jeg mig ikke til den fremtid med een central computer som man ikke må pille i og lege med, som man ikke kan tweake eller få til at se smart ud. Det vil da blive kedeligt. Og hvor vil vi så blive af, hvor vil overclocking.dk blive af?
For mig er det gyseligt med en seriøs konkurrent.
Det bliver heller ikke sjovt med de nye media-centers. Kan man måske proppe et GF6800 i og overclocke det helt sindssygt???Nej vel?
Men jeg vil da gerne se en PS3 som spillemaskine til underholdning og online multiplayer spil. Bare ikke som PC-"dræber"

benshi

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 18:08:41
Svar/Indlæg:
22/9
Hej alle !!

GRRR !!! - Der er mange her, der ikke ved hvad de taler om !!

1) Der vil blive solgt masser cell maskiner i form af playstation 3 !!
2) Sony har allerede planlagt at lave et CELL PCI-X kort til PC, så man kan spille PS-spil på PC uden windows !!
3) Man allerede nu køre linux på CELL-maskiner.
4) IBM er allerede igang med at udvikle CELL-workstations, og de gik sjovt nok ud af PC-markedet sidste år.
5) Når firmaer som Sony, IBM og toshiba går sammen om et sådan projekt, så skal det nok blive udbredt.

I har selvfølgelig ret i, at Mht. windows, har PC en fordel, men samtidigt en kæmpe ulempe.

Det skyldes at man arbejder med noget, der hedder abstraktionslag på PC.

Det går kort fortalt ud på at f.eks. et operativsystem har f.eks. en netværksdriver installeret, således at programmører ikke skal bruge tid på at lave en netværksdriver til de prg, som de laver.

Dette gør det selvfølgelig meget mere simpelt at programmere, men det har en MEGA-ulempe, som Microsoft, AMD og INTEL pænt lader være med at fortælle os:
I starten med 386 og 486, var PC'ere en relativ simpel ting. - Derfor var der ikke så mange abstraktionslag.
Men med tiden er der kommet så mange kompelxiteter til, at der ligger hundredvis af abstraktionslag på en normal PC idag.
De 100-vis af abstraktionslag er blevet så avancerede, at ca 80-90 % af den samlede CPU-kraft går tabt !! - Vidste i det ??

Med CELL, er alt hardware i maskinen intelligent, og kan finde ud af at deles om opgaver/hardware, uden at skulle have hjælp fra software.
Dette gør, at du kan udvikle et OS uden behov for drivere til lyd, grafik, netværk, m.m.
Derudover, behøver man ikke at have et vildt grafikkort i en CELL-maskine, da de almindelige APU/CPU-er kan varetage samme opgave fuldt tilfredsstillende. - Rent faktisk kan man godt sammenligne moderne grafikkort med cells.

Derfor har CELL et godt forspring allerede, og jeg vil væde min højre arm på, at microsoft udvikler in windows version til CELL-arkitekturen, da CELL-maskiner vil være rigtigt geniale som f.eks. oracle servere grundet deres multi-cpu....

Skal jeg oversætte den tekniske beskrivelse til dansk til alle jer ??

MVH

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 18:27:58
Svar/Indlæg:
2126/135
#45 hvis du viste hvad cell teknologien var ville du ikke udtale dig så dumt!
Ingen cpu kan hamle op mod cell-teknologi, da de ikke kan sammenlignes i hastighed. De regner på forskellige måder, og derfor er cell'en smartere og bedre... :00
[EDIT] Læs her: This is a 9 core processor, one of these cores is something similar to a PowerPC G5 and acts as a controller. The remaining 8 cores are called APUs and these are very high performance vector processors. Each APU contains it's own block of high speed RAM and is capable of 32 GigaFlops (32bit). The APUs are independent processors and can act alone or can be set up to process a stream of data with different APUs working on different stages. This ability to act as a "stream processor" gives access to the full processing power of a Cell which is more than 10 times higher than even the fastest desktop processors.

SÅ selv om du har 10 af de hurtigste cpuer, vil 1 cell være hurtigere.....

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 21:45:13
Svar/Indlæg:
592/17
Hids jer dog ned! x(
I diskutere om en mulig fremtid. Indtil vidre er det bare et stykke papir med nogle data på & et par "kilder"
Ingen tvivl om at X86 strukturen er forældet. Men den forsvinder ikke så snart at der kommer en ny spille konsol der bruger CELL teknologi.
Så tag jer dog en slapper. Og tweak noget hardware! :e

>> Ebzen <<

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 22:26:40
Svar/Indlæg:
2126/135
jaja... jeg blir bare irreeret nå folk ikke læser det de skal kommentere...uverskrifter er altid misvisende...

Nugit

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 07:56:15
Svar/Indlæg:
274/19
#48 Det er desværre konsekvenserne af zapper-kulturen :00

kim

Overclocker
Tilføjet:
26-01-2005 08:12:18
Svar/Indlæg:
74/21
HUH min pc er sgu hellig den bliver ikke skiftet ud med en spilledåse........

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 08:58:10
Svar/Indlæg:
2126/135
#50 :00

Remulus

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2005 17:32:54
Svar/Indlæg:
108/42
Er det ikke en computer i sig selv.???

Overtage hvad, spørger jeg bare...

Det hele smelter jo alligevel sammen i informationssystemet fremover... 8)

skjoedt

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2005 17:41:27
Svar/Indlæg:
69/13
jeg har lige siddet og læst hver eneste ord i hele blanchfords artikel part 1-5 og introductionen!
Det som mange af jer sidder og diskuterer finder jeg åbenlyst! min opfattelse er at Cell processorere kommer til at sidde i pc'ere om de så får et andet navn ved jeg ik noget men de kommer i pc'ere!
Så på en måde dør pc'en og blive reinkarneret i form af en Cell computer!

mxee

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2005 18:12:59
Svar/Indlæg:
29/6
Hmm, men hvordan kan det så være at vi ikk har udskiftet X86 med denne CELL, teknologi. Får helt gåsehud over at tænke på det.

->> Benshi,
Gider du ikk forklare det lidt mere i detalje. Jeg syntes at det lyder vildt med 90% af kraften. Så ville jeg da hvis jeg var HW eller SW producent forlængst have gjort noget med problemet! ?:( ?:(

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 11:24:59
Svar/Indlæg:
823/24
Jeg fatter intet ?:(

PC = personal computer, right? Det byter altså at man har en computer hjemme hos sig selv, som man selv bruger og kun en selv (evt familien, o.s.v.).

PC betyder jo ikke hvad der sidder i computeren..

Er det sådan set ikke bare en ny slags teknologi?

Den vil da altid blive brugt til det samme som en normal PC i dag ikke? Altså lige med undtagelse af overclocking, som der nok vil komme alligevel ( man kan jo tweeke næsten alt).

Mig der er vild og sindsyg?