Xeon ydelse?

Bundkort / CPU d.  22. januar. 2005, skrevet af perry_78
Vist: 436 gange.

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2005 14:07:14
Svar/Indlæg:
1304/117
Hej.

Over på XS.org er der en der kan evt. sælge MANGE dual 1.6ghz Xeon CPU'er til $100.

Er der nogen der ved hvordan de yder i spil osv? Det er ellers et udmærkede alternative til AMD64. Som en server eller back-up folding pc kunne den være utroligt :D

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2005 16:23:55
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg tror ikke du skal satse på noget vildt med de Xeon'er dér.

Fordelen ved Xeon er at de er skabt til at køre med flere cpu'er. Så har de vidst ECC ram på og nogle fås mere mere cache.

Fordelene ved at køre ved flere cpu'er er at man kan dele processorne ud og derved opleve at de køre med mindre timeslicing. For at et enkelt program skal kunne nyde godt af flere cpu'er, så skal de være skrevet til det og køre på et OS som kan understøtte flere processorer, men det gør alle windows med NT kerne.
Hvis du vil køre med mere end 2 cpu'er, så skal du køre linux eller en windows server i enterprise version

Jeg tror at du hellere skulle spendere dine penge på en hurtigere single processor for et motherboard til 2+ koster også væsentligt mere. Du får alligevel ikke bedre ydelse i spil. ;)

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2005 16:28:36
Svar/Indlæg:
1950/230
#0 Godt nok har jeg Dual Xeon, men jeg bruger den kun til at lagre og folde Folding@Home.

Men jeg vil i nærmest fremtid prøve det du gerne vil.

Jeg vil sætte mit GeFroce 6800 GT 256 MB over i Dual maskinen, den har 2 GB ram, og så vil jeg lege lidt med det, lave nogle forskellige benchmarks, udregne PI og meget mere, og jeg skal nok poste reslutaterne, så kan du derud fra se om det er noget der giver noget.