1. Athlon64 - Den vinder klart grundet helt ny teknologi. Den er skidehurtig i stort set alt. og den har også 64-bit. Hvilket jo ikke er så ringe :)
2. AthlonXP - Hvis du skal have en XP´er det svarer til en 64´er, skal den (imo) have ca. 2 pr-ratinger mere end 64´eren. Fx. athlon64 2800+ = XP 3200+. så firkantet kan man naturligvis ikke sætte det op, men hvis vi snakker FPS i spil, vil jeg mene det forholder sig nogenlunde sådan :)
3. Sampron - AMDs "budget"CPU. Altså deres svar på INTELs Celeron. Denne CPU til socketA er så vidt jeg ved en barton(XP) med mindre cache. [/EDIT] Og lavere bus-hastighed. Den er udmærket, men selve ratingen er set ift. celeron. Så hvis du skal have en sampron der svarer til en a64 2800+.. ja så findes den ikke :00:P
Dog har AMD også lavet en sampron 3100+ (socket 754) og den slår til gengæld XPerne :).
Det er fakkertalt en athlon64 med mindre cache og under 64-bit :D
Dog koster den det samme som en a64 2800+, som er lidt bedre og har 64-bit. Så imo kan den ikke betale sig pga. prisniveauet :l
Og den 3000+ du snakker om, vil jeg tro yder det samme som en XP2500+ da den har samme cache som en XP, men lavere bus-hastighed) :)