Vandkøling af harddiske?

Vandkøling d.  23. januar. 2005, skrevet af Marbuhai
Vist: 393 gange.

Marbuhai
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 11:30:36
Svar/Indlæg:
667/20
Hey

Når engang jeg finder et kæmpe styk rav ude ved vesterhavet, så ville jeg skifte over til vandkøling, valgt både pga oc og at især mine diske holder sig ligeså kølige som de gør nu, og er ved at være godt træt af min cpu (som skal dø, og ny indkøbes), og den støj der er fra mine 80mm kabinet blæsere...

Men kunne godt bruge et par pics fra brugere som evt er gået videre med denne artikel -->http://www.overclocking.dk/lit... evt en anden måde at lave dette, da jeg syns det var nærliggende at køle det hele og bruge en dob eller en trible radiator så temperaturen holder sig godt nede...

Diskene skulle gerne blive i front som de nu sidder i mit cheiftec, men ville nok sætte dem på tværs, ved at pille bokse holderne ud sammen med deres holdere.

Jeg har 3 diske, men overvejer plads til 4 ialt, sammen med køling af cpu,chipsæt og gfx...

Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 11:36:13
Svar/Indlæg:
6052/189
Du kunne også nøjes med et par Zalman rammer, og en 80mm på 5v spændt fast med strips foran, mellem de 2 rammer ?

Det holder mine Western Digital på 35 grader.. Om sommeren..

Og pt 30 grader i mit morgenstinkende værelse..



mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 11:41:38
Svar/Indlæg:
1762/36
Tjaa... ellers kan du sætte nogle chipsetkølere på og en blæser på 7v. (så kan de altid starte) i nærheden...



Marbuhai
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 11:48:07
Svar/Indlæg:
667/20
#1, problemer er der ingen af (udover at cpu ikk vil mere og støjen), alle blæsere køre på 7V nu, syns stadig de larmer for meget, og med den artikel i tankerne, slipper jeg for ligeledes for hd støjen og holder dem ligeså kølige som nu, de ligger os på mellem 30-35G i denne tid, 35-40G når sommeren indfinder sig...

Min raptor har en 80mm i numsen og de 2 andre diske holder sig pænt kølige, men skulle jeg skifte til vand ville jeg op i nogen 120mm så en større radiator, støjen fra et par 120mm ligger jo noget lavere efter min mening...



Marbuhai
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 11:58:52
Svar/Indlæg:
667/20
#2 hr Don, har 4*80mm, alle sat til 7V, jeg må åbenbart være meget sart, men efter at have besøgt en ven med vandkøling med en dob raddi og 2 stk 120mm, og 1*120mm som inblæsning, så var hans system meget lydsvagt...

Mit er ligeledes dæmpet godt med filt, men vi sover ikk ret godt sammen, det går faktisk lidt ud over nattesøvnen tiltider :l :)

Mangler altså lidt pics af det raid køler setup, anyone?



Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 14:51:28
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg har købt en box som ligner den meget som du har linket til.
Hele mit system er passivt vandkølet og benytter kun blæser i strømforsyningen for samtidig at fjerne lidt af den varme luft som der bliver skabt inde i kabinettet.

Det eneste jeg kan sige er at du bliver en lykkeligere person når du får bygget sådan en støjfjerner dims til dine diske ;)



Marbuhai
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 15:10:38
Svar/Indlæg:
667/20
#5, Well a tror på dig, iøvrigt et rigtig fin system du har fået lavet, kæmpe køle arial med den passive køler du bruger, men tror bare det bliver en alm radiator i toppen af kabinettet med et par blæsere spændt på.

Den Chill kan heller ikk høres, har den os i mit system, men jeg må selv finde på noget, tror det bliver samme princip som linket, men vil nok vende alle hd'er ens, ikk bund mod bund som den raid ting, så seriel forbinde 3 til 4 bøjninger en ovenpå hver, men ville være nice hvis nogen andre havde experimenteret mere med dette så man kunne lure nogen tricks af..



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 16:44:58
Svar/Indlæg:
2664/97
http://www.overclocking.dk/for...

Jeg er ikk kommet videre, mangler lidt nogle 2mm kobberplader, og kan ikk finde dem :( men jeg laver 2 lader, som der bliver loddet rør ¨på også løber vandet igennem dem, også skal der lidt skumgummi eller andet lyddæmpene materiale uden på også får de sig et lille alu hus. Så siger de ikk mere. hele mit system er dejligt lydløst når det bliver lavet.. dumme kobber, hvor er du? : :p



fisken
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2005 21:16:51
Svar/Indlæg:
14/3
#5 der det fedest jeg har ses.Ja for min blæser lamer ad... til så jeg kan se og mærke at man vil blive lykklig med det. :00 :i