Well så har vi det på plads...
Jeg ville nok vælge en 3,2 evt sammen med en Zalman 7000cu, har lige samlet en asus/p4 3,2 med en 7000alcu, det system køre fint og rimelig støjsvagt, 3,0 ca 1300kr 3,2 ca 1600kr..
Bundkortet kan jo vælges uden chipsæt kølere, så kunne et asus 915P i 1000-1500 klassen eller et gigabyte kort måske være sagen, go kvalitet der som er stabilt...
Ram, 2*512mb ville jeg os foreslå, måske nogen geil value, eller de "sikre" kingston...
Kabinet kommer jo an på hvad fremtiden skal stå på, skal der på sigt flere harddiske i, en masse lager, så vælg et midi tower, er meget glad for mit cheiftec, og de kan købes i den gamle version, eller den nyere, pris 600-800kr, incl psu, min gamle 360W klarede det fint, så mon ikk din ven villle kunne leve med denne, selvom de fylder lidt...
Harddiske, sata er jo vejen frem, men ide går ikk ud lige foreløbig, men store diske er til at komme til for tiden, så 160-200gb ville jeg nok foretrække..
Et Nvid 6600GT ligger prismæssigt omkring 1500kr, stadig et godt valg, hvis man gerne vil game lidt engang imellem..