Vannkjøling. Blir det helt lydløst?

Vandkøling d.  23. januar. 2005, skrevet af arve28
Vist: 378 gange.

arve28
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 22:33:44
Svar/Indlæg:
68/53
Om man bruker vannkjøling på cpu og gpu.
Lager denne motoren i vannpumpa lyd? Er det bare Zalman som har et høyt tårn som ikke trenger blæser?

Så er vi over til psu. Den kan vel ikke bruke vann?
Harddiskene er vel heller ikke helt lydløse.

Må man ha litt gjennomstrøm i kabinettet?

Hva er sansynligheten for at man kommer ned mot 5db i støy?

Har nå cpu vifte på 19dB, men synes dette er for mye. Ville hatt et system der det er så stille at jeg kan høre at jeg tenker:) Er det mulig?


Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:03:52
Svar/Indlæg:
2353/24
Du kan godt lave et næsten lydløst vandkøle system, aldrig 100% lydløst, da bevægelige dele altid vil lave modstand som vil lave støj.

Du kan købe eller selv lave en vandkølet psu ( http://overclocking.dk/littera... ), Og hardisken kan du også vandkøle ( http://www.overclocking.dk/lit... , hvis du er til homemade)

Og så godt med MagicFleece eller blygummi rundt om i hele kabinettet, samt en stor passiv radiator uden kabinettet.

Ved ikke om du kan komme ned på 5 db(A), da ingen kan høre så lidt.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:43:56
Svar/Indlæg:
3346/81
#0 - baggrundsstøj er meget højere end 5 dB - men Zalmans reserator er et godt bud - elles anvend en af standardpumperne - de er alle dykpumper - så lav et eksternt reservoir med pumpen i - en stor køler fra en lastbil uden vifter og så vandkøl hele dynen som coctail foreslår - så kan du have to vifter i kabinettet en for og bag - uden obstruktioner som gitre - så bliver det nok ikke mere tyst 🙂

Tomgun



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:59:47
Svar/Indlæg:
1137/24
Stort akvarie med 20-30L vand med en dykpumpe, køling af CPU, NB og GPU, så er den i vinkel med kølingen!
Så mangler du bare PSU, HD's, drevs osv.... The never ending storie...
/Thomas



Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 09:36:11
Svar/Indlæg:
611/26
Mit system er næsten ikke til at høre, men jeg tror aldrig at du kan nå 5 dB - vil tror du kan komme tæt på 12dB - men det er jo også mindre end din egen vejrtrækning :o

Jeg har kun blæser på strømforsyning, resten er passivt vandkølet inkl. harddiskene. Men jeg tror at du bliver nødt til at have en form for luft cirkulation inde i dit kabinet, for selvom det hele er vandkølet, så laver kølehovederne også en varme. Tror ikke der endnu findes vandkøling til rammen, som så vil blive ret varm.

Der er flere som laver specielle passive løsninger til vandkøling, Innovatek's Konvekt serie, Zalman's Resovoir og Watercool's Mora2 Pro. Sidste er den vildeste - men også den grimmeste *G*

Men du kan jo også lave noget hjemmebiks, der er mange som har noget på loftet eller gravet ned i haven, for ikke at nævne lokummet :e



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 11:31:19
Svar/Indlæg:
3943/44
" Hvordan støjdæmper man sin skærm? - nu larmer den mere end min PC"

køb en fladskærm

Har samme problem, men det er kun fordi skærmen står tættest på mit hoved.

#0
Man kunne også overveje at sætte computeren uden for (ikke ud i sneen) så trække nogle kabler så den ikke høres!