NF4 SLI igen..

Bundkort / CPU d.  23. januar. 2005, skrevet af ChrisB
Vist: 375 gange.

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 22:37:21
Svar/Indlæg:
148/42
Tja, jeg spytter spørgsmål ud omkring den ene del efter den anden, men spørger man ikke, får man ikke en andens input, som måske gør at man træffer et bedre valg.

Jeg har nu kigge lidt på 3 forskellige NF4-SLI boards.

DFI - LANPARTY nF4 SLI-DR
MSI - K8N Diamond
ASUS - A8N-SLI Deluxe

De har alle nogle features som går den unikke, så som:
DFI - Clocker nok numse ud på det meste.
MSI - SoundBlaster Live lyd, og BlueTooth samt Wlan.
ASUS - Tja, jeg ved faktisk ikke hvad det er med det, for det har ikke noget som gør det fedt i forhold til de andre 2. Så det ligger lidt i anden række.

Maskinen jeg er ved at bygge, er en kombination af en OC og et MOD, så jeg prøvet at indgå nogle kompromier.

Men går jeg helt galt i byen hvis jeg vælger DFIen (Når den engang kommer til DK) Jeg skal så indrømme, at jeg aldrig har haft andet end ASUS, forset fra nu, hvor jeg køre med at AsRock.. ;)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
23-01-2005 23:03:56
Svar/Indlæg:
7881/1165
Asus:
-Bedre placering a ram-slots og sockel end DFI.
-Giver bedre luft til grafikkortene. (to slots imellem)
-Plads til større chipsæt-køler eller vand. pga. at det ikke sidder under et af grafikkortene.
-Er generelt noget billigere end de to andre.

Tja, det må være asus's fordele🙂

Black

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:10:33
Svar/Indlæg:
2749/122
#1 hvis asus´et er så godt, hvordan ka det så være at jeg endnu ike har set et asus NF4 board komme over 250Mhz 1:1 ?

#1 og bedrer placering af ram slots.. den vil jeg gerne ha forklaret.. på DFI`et ka man ha en XP120 på sit mobo + 4*xgigabytes ram på samme tid uden problemer...

#1 ja ok man ka moske ikke så nemt ha det vilde køling på gfx kortende men vand er der nu nok plads til...

og bare vent og se til jeg får mit NF4Ultra-SLi fra DFI så ska i se løjer... BIG time OC.... ;)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
23-01-2005 23:22:05
Svar/Indlæg:
7881/1165
jeg har ikke kritiseret de andre...
bare nævnt fordelene ved asus. ;)
Nåja... du vil aldrig kunne ha' en Zalman cnps7700 på dfi'n. Det er umuligt. Det var sådanset det jeg mente med den dårlige placering.
pga. af rammenes placering, har de været nød til at presse cpu-socklen ned på GFX't, som kan give problemer med nogle store kølere, som f.eks. Zalman-kølerne, især hvis der er køler på bagsiden af grafikkort, som f.eks. en passiv køleløsning med heatpipes.
Jeg synes at designet på DFI'en er meget lidt gennemtænkt, kunne jo være der var ændre end overclockere der ville købe det bundkort :00
Men prisen er med asus. Men ellers nej, så kan jeg heller ikke se nogle direkte fordele ved asus, hvis prisen ikke en vigtig faktor.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 00:49:01
Svar/Indlæg:
976/138
Man kan godt få en Zalman 7700 på dem med ram over cpu, men det er lidt problematisk:

http://www.ocia.net/reviews/cn...

Se billederne halvvejs nede.

Og vilde nok også vælge asus af de grunde #1 giver

jrw

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2005 02:02:28
Svar/Indlæg:
371/31
Jeg ville tage DFIet grundet de -4.0 vdimm.

Det er lækkert at have spillerum til sine ram - men det har vi jo snakket om i den anden tråd... Du skal have LED-ram :D

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2005 19:45:03
Svar/Indlæg:
148/42
Ja, jeg tror sku også det bliver DFI boardet... selv om MSI en er fristenden..

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 19:53:49
Svar/Indlæg:
378/136

Du siger du ikke har set et Asus A8N SLI komme over 250mhz ved 1:1, så vil jeg lige sige at jeg køre pt 265mhz 1:1 på mit Asus. Jeg kan også boote ved 270mhz men der tror jeg min cpu siger stop.

xzipet

jQggE

Overclocker
Tilføjet:
25-01-2005 11:07:39
Svar/Indlæg:
13/12
Efter jeg har læst en test på Tomshardware viste det sig at Asus A8N-SLI performer bedre end nogen af de andre s939 kort. Kan ikke finde et link, men Asus er uden tvivl det bedste.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 11:26:20
Svar/Indlæg:
1081/37
#8 tvivler på at asus er det bedste, synes de er ved at være lidt low-end efter min mening(synes jeg nu de har været i et pænt stykke tid), jeg har endnu ikke bestemt mig hvilket kort jeg skal have, havde tænkt på både msi og dfi, men hvis der er nogen der kan finde en test der viser at DFIet kan kører med 4x512mb blokke der kører pc400 så bliver det nok dfi, selvom jeg også synes at placeringen af blandt andet chipsættet er latterlig hvis man gerne vil have vandkøling på!