Fejl ved kopiering af harddisk til harddisk

Diverse d.  23. januar. 2005, skrevet af hestetyv
Vist: 177 gange.

hestetyv

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2005 23:35:16
Svar/Indlæg:
18/5
Hejsa,

Jeg får et problem når jeg forsøger at kopiere min ene harddisk over på en ny harddisk.
Jeg bruger Norton Ghost til formålet, og vælger funktionen "Copy Drive".
Min gamle harddisk er en IBM 40 GB, hvor jeg har oprettet et C: drev og et D: drev, hvor C: er på 14 GB og D: er på 26 GB ca.

Den nye Harddisk er en Seagate 120 GB, hvor jeg via Seagate's eget software har oprettet 2 stk paritationer.

Kopiering af D: drevet fra den gamle HD går fint igennem uden problemer. Men når jeg vil kopiere C: drevet over, så går Ghost i fejl ved 99%, med en "uventet fejl".....
Når den har lavet den fejl, viser Ghost at paritationen på den nye harddisk er samme størrelse som den oprindelige C: er på den gamle disk, men går jeg ind i "Denne Computer", så er paritationen der ikke mere. Hvis jeg så prøver at starte computeren op på den nye harddisk, og har pillet den gamle fra, så kommer der en OS boot-fejl. Så er jeg nødt til at fjerne begge paritationer på den nye harddisk igen og oprette dem på ny.

Nu har jeg forsøgt 4 gange (læs 10 timer er spildt !), og er godt træt af det, for der ikke nogen hjælp at hente hos symantec vedr dette.

Er der en her der kan hjælpe mig, evt lave en udførlig og punktlig guide til hvordan det skal gøres ? Eller evt bare ved hvad problemet kan skyldes ?