NoiseBlocker EVO Flat støjdæmpning

Litteratur d.  24. januar. 2005, skrevet af Deep Thought
Vist: 1811 gange.

Deep

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2005 11:38:43
Svar/Indlæg:
507/141
Zen - og opgaven at teste NoiseBlocker EVO Flat støjdæmpningsmåtter uden at overophede ens maskine.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 17:52:46
Svar/Indlæg:
3329/182
#0 Hvad fan*en bruger du til at klippe hul i blikket omkring dine blæsere?

En pittbull terrier på syre? :x

Men ellers en fin test - bare en skam det ikke kan proppes i min bærbar - den trænger ellers meget kraftigt til det :00

arve28

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 09:20:07
Svar/Indlæg:
68/53
Deep Thought: Bra test.
Men lurer på hvordan skjermkort du har? Siden det er så liten kjøler på den? For det er ikke noe blæser på den?

RainMaker

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 10:45:29
Svar/Indlæg:
637/15
det er et Tyan 9800pro
de kommer ikke med preference PCB og de kører med
deres egen køler, som også dækker ram :)

Deep

Superbruger
Tilføjet:
04-02-2005 01:33:23
Svar/Indlæg:
507/141
epi^zepto:
brugte indtil videre blot en skævbider. Jeg ved godt det skal rettes lidt til, men så skal jeg have bundkort og alt muligt ud for ikke at risikere kortslutning mm.- og jeg kan ikke undvære maskinen så længe ;P

RainMaker:
Sladrehank ;P

Raptor:
"Rasmus Klump"-projekt ? Du må da hjertens gerne sponsorere et af de tilsigtede kabinetter så vi kan teste uden at skulle skære til selv. Forhandleren godkendte denne måde at teste tingene på, og hvad vil du ellers have man skal gøre hvis man ikke lige har et af de populæreste kabinetter?
Databladet for min TES-1352A kan du nemt finde ved at søge på google.
Den er ikke blevet kalibreret siden den forlod fabrikken, men eftersom liniariteten alligevel ikke kan kalibreres, og det vi er interesserede i ved denne test er den relative værdi er det jo ligegyldigt om den absolutte værdi er lidt forskudt.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2005 15:22:27
Svar/Indlæg:
667/20
Well DT syns jeg gør meget ud af testene, han kunne bare smide det lyddæmpning i, og give sin mening om temperaturen og at det hjalp på støjen, så var den test slut jo...

Men går man efter at støj dæmpe sin puter, så må casemodding og alt andet lir gå i baggrunden, jeg vil ikk undvære mit og købt som et sæt som passer til mit Cheiftec, som det Evo flat er møntet på, men både top og bund samt siden bag bundkort og lågen skal dækkes til før man vil opnå en god ydelse, temperaturen går op, men så må kølingen optimeres, dette kan sagtens lade sig gøre, bare man vælger sit kabinet med omhu, samt blæservalg osv, og får styr på kabel rodet..

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2005 17:15:52
Svar/Indlæg:
458/22
Jeg faldt over disse her da jeg bladrede Haarald Nyborg kataloget igennem her den anden dag:

http://www.harald-nyborg.dk/me...

(hvis linket ikke virker har det katalog kode 1389 - søg på det)

Her får man:
For bilbund, inderskærme, døre og bagagerum. Reducerer vibratorstøj og resonans fra bilens karrosseri.
Materiale: asfald og polymere, blandet med tunge fyldstoffer. Tykkelse 4 mm. Pakke med 4 stk selvklæbende plader - 400 x 500 mm.

Til en pris af 169,-

Hvad mener i om dette, det kunne da være et godt billigt alternativ til færdigskårede løsninger.

Jeg overvejer det lidt selv men det kunne jo være der var en her der havde prøvet det før mig :)

Deep

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2005 17:57:40
Svar/Indlæg:
507/141
De plader du nævner er "blot" nogle tunge "asfaltagtige" plader. De er gode til at dæmpe resonans, men ikke til at dæmpe støj som sådan...

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2005 18:03:55
Svar/Indlæg:
458/22
så er der også dem her:

http://www.harald-nyborg.dk/me...

(kode - 5486) men så ved jeg ikke om det i sidste ende vil koste det samme som vcore.... hmm nej det vil det sq ik, da der jo kommer porto og alt muligt skidt oveni - det er da et alternativ :)

ps . kode 4294 er 15mm tykt som sikkert også kunne bruges.

Deep

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2005 19:10:16
Svar/Indlæg:
507/141
Gah, sorry, jeg læste forkert :(
Jeg har kun prøvet de forskellige plader fra T-Hansen, jeg kender ikke Harald Nyborgs modeller.

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2005 00:04:07
Svar/Indlæg:
458/22
dem fra T-Hansen er jo nok noget nær de samme, sikkert bare med et andet navn.

Hvordan fungere de i forhold til det kit du modtog fra vcore.dk?

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2005 13:58:01
Svar/Indlæg:
667/20
Der er ikk forskel på de blygummi plader der, eneste forskel er prisen, og evt tykkelse...

Som DT rigtig skriver så dæmper disse plader svingningerne i karossen på biler, og kunne sammen med noget filt/skum laves billigt, dvs et lag blygummi først, så filten ovenpå, så bliver både støjen og evt støjende HW som giver resonanser også varetaget...