Tillad mig lige at trække en stol ud til dig Huddy.. her, sæt dig ned... tag en dyb indånding... vil du have en kop kamille-te?
Har vi fået pulsen lidt ned?
Godt så... så kan vi sikkert tale sammen som voksne mennesker igen... må jeg tage en kop kaffe og en smøg?
For det første, så HENTYDER jeg ikke til noget som helst.. jeg ved ikke en skid om dit arbejde, og du ved ikke en skid om mit.
Jeg er skråt ligeglad med hvad du laver, hvor hårdt du arbejder, og hvem din far er (du skal bare ikke gå her hvor jeg fisker)
Du er sikkert et varmt og kærligt menneske, med høj arbejdsmoral som donerer store dele af sin fritid til det lokale samfund.
MEN DET ER IKKE DET SOM ER POINTEN!!!!
Min udtalelse om at dit post-it system ikke fungerer, var ment som en generel observation i forbindelse med et kunde-leverandør forhold. Det som var min pointe var at såfremt en given leverandør i en given situation, IKKE er istand til at respondere rettidigt på en kundehenvendelse, så gør leverandøren noget forkert.
Lad os tage et andet eksempel: Studie-data har lukket for afhentning i deres "butik" med henvisning til at de brugte for meget tid på denne service, og på at sludre med kunder.
Lad os nu antage at den tid de har brugt på at åbne døren og og behandle den gruppe kunder, har oversteget deres ressourcer, således at (eksempelvis) RMA har oplevet en vis backlog, så har de reageret ganske fornuftigt ved at ændre deres prioritering, og igen fokusere deres indsatser der hvor de selv mener de, og deres kunder, er bedst tjent.
Lad os så vende tilbage til dit eksempel:
Såfremt du ikke kan respondere på nødvendige henvendelser rettidigt (selv med to mobiltelefoner), så er der noget galt. Sandsynligvis ikke med din arbejdsindsats, men måske med de allokerede ressourcer? Det kunne være at organisationen har brug for flere personer? eller en anden styringsmetode?
Ser du, problemet bliver at hvis nu dine "kunder" er informeret om at du står til rådighed, og det så viser sig at det kan du ikke på grund af arbejdsbelastning, så opstår der et misforhold mellem "kundens" forventning og "leverandørens" ydelse.
Således falder det opfattede serviceniveau for kunden.
Det vil altså sige at såfremt du ønsker at forbedre det OPFATTEDE serviceniveau, kan du gøre to ting.. .du kan højne serviceniveauet eller du kan sænke dine kunders forventninger...
Følger du mig? Stadig ingen kritik af dig vel? Der er ihvertfald ingen tiltænkt kritik, og der har aldrig været det.
OK, helt tilbage til CompuMail som det hele startede med.
HVIS nu CompuMail er tungt belastet i deres RMA afdeling, så kunne de øge den opfattede kundeservice, ved at respondere enten via en automatisk mail, en telefonopringing, eller bare en info på deres website der sagde lige netop dette. Hvis WiccaDK var informeret fra starten: "OK, send din processor herind, men vi er desværre særdeles hængt op for tiden, så vi vil vende tilbage til dig d. 28/1 eller umiddelbart før"... så havde der alt andet lige ikke været noget misforhold.
WiccaDK kunne så være enten tilfreds eller utilfreds, men ved at holde informationsniveauet havde CompuMail dermed gjort deres bedste for at rette op på en ringe situation.
Så for at rekapitulere den kommentar som åbenbart fik dig op på barrikaderrne:
"MEN... Huddy.. det gør dig til en dårligere leverandør end den virksomhed der KAN finde ud af at vende tilbage. Det er et spørgsmål om forventning, og opfyldelse af samme. "
Kan du se min pointe nu? pointen er at du som leverandør (måske) kunne blive bedre ved at benytte bedre værktøjer (bredt set)... og desuagtet om du virkelig er den bedste til dit job, og det bare ikke KAN blive bedre end ddet som du gør, så kunne man i din/jeres/organisationens situation øge det opfattede serviceniveau ved at sænke forventningerne hos kunderne.
Bare for at sikre at du ikke tror jeg selv er verdensmester, så er der også kunder hos mig der ikke får rettidigt svar... der er besvarelser jeg glemmer, og problemstillinger som bliver løst for sent.
Men jeg har indset at hvis det sker så er det som oftest en problemstilling mellem mig, min chef og min organisation... det er aldrig kundens skyld.
Drik du bare din te færdig inden du svarer, hvis du da har interesse i det. Men jeg håber at dit næste indlæg bliver lidt mere roligt og sagligt.
Hav en god dag.