Nogen der kan SMD lodde?

Diverse d.  24. januar. 2005, skrevet af Illisher
Vist: 232 gange.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 20:20:00
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg har været så uheldig at start/play knappen på min iriver 390T er gået istykker. Den lille knap der sidder under den man trykker på er faldet af og jeg ved ikk hvordan jeg skal få den sat på igen

her er et billed så man kan se det. Jeg ved ikk om knappen virker mere, men det er vel muligt at tage den midterste knap og flytte den over på "play" knappens sted, da den midterste er den mindst brugte.
http://www.overclocking.dk/bil...

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe da jeg ikk har penge til en ny, og snart skal på skiferie og kan da ikk kører snowboard uden musik jo ;) :p

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2005 20:22:06
Svar/Indlæg:
1328/55
Riska?

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 20:23:58
Svar/Indlæg:
2664/97
1# ja han er sej med en loddekolbe, men SMD lodning er noget andet, og tror ikk man kan med en alm. loddekolbe, men prøver at skrive til ham og hører :)

RainMaker

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2005 20:24:54
Svar/Indlæg:
637/15
jeg har lavet to af de fejl der
godt nok i to nokiatelefoner, men kontakterne
er da ens.. og det har virket begge gange og er ekstremt
hurtigt/simpelt at lave
pm. hvi sdet har interesse

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 20:26:46
Svar/Indlæg:
4120/115
Det ligner nu ikke den store udfordring... men synes det er lidt svært at se, men er du sikker på du ikke har rykket printbanen af også...? For så kan de blive svært at få til at sidde ordentlig fast npr den skal bruges som knap.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 20:30:45
Svar/Indlæg:
2664/97
4# dum/ivrig som jeg er, prøvede jeg først at give den lim og trykke den ned, det så også ud til at virke fint, da den havde kontakt og godt kunne tænde, men ville lige have den sku ha lidt mere lim, og så kom det ind i kontakten så derfor skal den midterste nok bruges da jeg ikk tror den virker mer. Ved ikk om printbanerne er ødelagte, men der er nok lidt lim oven på dem, så ved ikk helt om det muligt at få den til at side fast mere :(

Nugit

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2005 21:02:00
Svar/Indlæg:
274/19
Hvis du ikke er frisk på at lodde (og dine printbaner er intakte) kan du også bruge et bagrudereperationskit, det indeholder en slags ledende neglelak. Så bare hold kontakten fast med gaffa eller epoxy (hvad der nu ser mest ghetto ud ;))

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2005 21:28:00
Svar/Indlæg:
2664/97
6# Problemet er bare at den lille kontakt der er faldet af ikke virker mere, der kom lim ind i den så man kan ikk bruge den, så mangler en ny, men aner ikk hvor jeg skal skaffe den fra, har skrevet og spurgt brinck og nogle andre, men tvivler lidt på det. så bliver nok nød til at tage den midterste kontakt af og sætte den på der hvor den anden er faldet af.

Men nu må vi se svarene på min mail imorgen/overmorgen og ellers får jeg nok en her fra til at prøve for mig :)