Printer på WLAN

Diverse d.  25. januar. 2005, skrevet af Briston
Vist: 148 gange.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 16:03:35
Svar/Indlæg:
2540/228
Heysan

Jeg sidder her med min HP photosmart 7660, en rigtig lækker printer jo, men så er det at jeg har 2 putere en laptop og en barebone (iværtfald på fredag) og det er jo p*sse iriterende at skulle have computeren hvor printeren er sat til tændt for at man kan printe ud fra laptoppen.

Tænkte så da jeg nu havde en accespoint om man kan gøre printeren trådløs på en eller anden måde?

min mor har os brug for at printe billeder i lidt bedre kvali ud end det hendes egen kan så hun må os gerne kunne komme til den uden at computerne er tændt herinde. hendes computer er koblet på netværket sammen med mine maskiner, men hendes computer står i et andet værelse, så ville gerne undgå endnu et kabel gennem hele huset (USB)

|Briston

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
25-01-2005 17:27:03
Svar/Indlæg:
4033/364
det du skal bruge er en printserver

nu kender jeg ikke lige photosmart 7660 (er modstander af "vi-putter-printerhovedet-i-patronen" filosofien).

Der er lidt tre løsninger :

1) køb en almindelig printserver og sæt dit accesspoint til (obs normalt er der DHCP på begge dele så den ene bør tages fra og køre samme range som det øvrige netværk..

2) Køb en trådløs printserver (tror faktisk ikke du sparer specielt meget ved løsning nr. 1). fx en belkin

3) Køb en trådløs ROUTER MED INDBYGGET PRINTSERVER - prisen er meget identisk med 2 - MEN så får du jo også normalt en 4 ports switch med i købet - hvilket er rimelig nice + en router er ikke det værste man kan eje :)

www.edbpriser.dk

nogle gange kan man være heldig at finde dem lidt billigere på www.qxl.dk

ellers er der enkelte NAS med indbygget printservere, men de koster noget mere end 1-3

OBS hvis du planlægger at sætte en laserprinter til i stedet for, så tjeck lige om din printserver understøtter netop denne, da nogle billigere laserprintere bruger GDI - hvor det er CPUen der emulere og derfor kan printserveren ikke finde ud af det..

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 18:13:44
Svar/Indlæg:
2540/228
har en router fra cybercity så det gider jeg ikke lige bruge penge på :)

vil lige undersøge de printservere

mht DHCP så er det slået fra på AP'en pga router har DHCP

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 18:18:56
Svar/Indlæg:
2540/228
sådan en fætter her f.eks.??
http://www.edbpriser.dk/Listpr...