hvorfor Folder i?

Om siden d.  25. januar. 2005, skrevet af ICE-Cool
Vist: 731 gange.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 21:41:04
Svar/Indlæg:
3799/43
Som sagt kune jeg godt tænke mig at vide hvorfor i Folder..

Pga. scoren / formålet / tids fordriv / for at være med / eller noget helt andet ?

Personligt Folder jeg fordi min mor døde da jeg var 4-5år gammel af kræft samt forkert behandling og medicin. Derfor syntes jeg at programmet er genialt udviklet da det hjælper forskningen :)

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 21:51:46
Svar/Indlæg:
909/40
Jeg folder for at hjælpe mod kræft og de andre sygdomme som der arbejdes med... Der er ingen fra min familie der nogensinde er døde pga. kræft, så jeg gør det bare for at hjælpe til :)

Jeg kan faktisk slet ikke se nogen grund til ikke at være med.... Det eneste der sker, er måske et lille hop på elregningen, men det går jo nok :)

Også er det også lidt fedt at man kan se man rykker op ligeså stille og roligt 8)

Men synes også det er et superprogram, og det er sq dejligt at så mange mennesker gider at hjælpe med til udviklingen af ny kræftmedicin :)

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 21:54:15
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg syntes det er et godt formål, derfor folder jeg. Men min interesse og det at jeg prøver at få mange med, skyldes at jeg syntes at konkurrencen er godt for formålet, jo flere jo bedre, jo hurtigere jo bedre.
Jeg syntes det er godt at vi på oc.dk har fået vores egen interne konkurrence, så vi samtidig presser holdet opad, og derved skaber yderlig konkurrence hos andre hold (EDBpriser.dk :e ) Jo mere man yder som enkelperson, jo mere gør man for sagen... jo mere konkurrence der er i folding, jo bedre!

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 21:56:54
Svar/Indlæg:
1155/43
Hej ICE-Cool

Nu så jeg din sidste kommentar, hvor du dissede folk der folder for at konkurrere. Du gav udtryk for at det var plat at konkurrere, og det faktisk kun var hvis man havde noget persoligt forhold til emnet, at det var legalt at folde.

Fra dit synspunkt må det være noget af set selvmål, da jeg vil våge at påstå af de der folder for at konkurrere, levere minimum 50% af de afleverede pakker. Du bør vel i sagens natur være glad for alle dem der hjælper projektet.

Jeg må indrømme at jeg mest folder for at min maskine ikke bare skal stå tændt og lave intet - det er for ueffektivt i min verden, når jeg alligevel bor et sted hvor strøm er gratis. Mange i min familie er også gået bort på grund af kræft(bla. mormor og morfar), så jeg har også et personligt forhold til emnet. Det har de fleste mennesker sikkert i større eller mindre målestok.

Min pointe er at du bør lade være med at komme med nedladende kommentare til folk, som faktisk bidrager til samme formål, mange dog med forskellige grunde. Men er den ene grund 'bedre' end den anden ?

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 21:57:48
Svar/Indlæg:
1536/33
Jeg folder mest pga. at kunne støtte forskningen, men også at støtte Oc.dk. Jeg er bla. også med i Project-Dolphin/Pulse Oc.dk team og Bewes teamet for Oc.dk. Så jeg støtter Oc.dk med det hele vist :D

Jeg elsker også den interne konkurrence på Oc.dk's folding team. Især efter jeg er rykket ind på top 50, så er det ikke blevet ringere.

Jeg har ikke endnu haft nogle familiemedlemmer som har været berørte af kræft, men jeg tror fuldt ud på F@H resultater og udvikling.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 21:58:53
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg startede få måneder efter at min samleverske fik konstateret Multiple Sclerose, og som 31 årig.

Jeg ved ikke hvor mange herinde der kender til de gener denne sygdom medbringer, at bo med og se en ung smuk kvinde ændre sig så radikalt pga. 5 voldsomme attacks på 6 måneder.

Jeg ville ikke ønske min værste fjende skulle igennem dette.

I dag er det med min X.

The

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:00:36
Svar/Indlæg:
2651/179
Jeg gør det sådan set for at støtte vores team, og det støtter et godt formål. Far betaler regningen så hvad fanden :)

Mvh.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:02:01
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg folder af flere årsager. At jeg lige er begyndt igen skyldes primært KillerFrog og B@NG's stærke engagement i sagen.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg ikke er kommet igang før, nok fordi jeg i lang tid har skiftet og testet så meget hw at jeg ikke havde noget decideret fast system stående.

Anyway, at folde er en fed måde at bruge nogle af sine ressourcer til at hjælpe med noget videnskabeligt arbejde der i sidste ende kan redde menneskeliv. Jeg har mistet adskillige gode venner/bekendte til cancer, og jeg ville ønske at ingen andre mennesker nogensinde mere behøvede at gå det forfærdelige sygdomsforløb igennem.

At det så også er sjovt at folde sammen med andre overclockere, herunder folk man har kendt her på community'et igennem flere år er så bare en fed sidegevinst. De fleste af os herinde er vist ret glade for konkurrence, især nu når vi også sammen kan slå nogle andre community's.

Zy!Rex

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:02:30
Svar/Indlæg:
231/33
hvor kan man hente det program?

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:03:08
Svar/Indlæg:
2540/228
kom lige til at tænke på, er det bevist at folding gir nogle resultater?

folder ikke selv, da jeg har sådan en flink mor der bare slukker min maskine hvis jeg ikke er ved den (i skole osv) "strøm er alt for dyrt til det der" luk nu arsen.

kunne selvfølgelig melde mig, da hver enkelt udregning vil hjælpe, men fra min side vil det bare være så minimalt.

"jamen det kan jo køre mens du sidder ved den" siger i nok

igen nej, når jeg sidder her er det enten for at lave musik, redigere film eller sådan noget og det vil jo alligevel bare få folding programmet til at skære helt ned for sine egne resourcer. så jeg tror bare jeg springer dette lille eventyr over.

Men vil da gerne takke alle der folder :) har et par stykker i min familie der er døde af kræft og syntes at det er superb at i gider at hjælpe.

Det var lige hvad jeg havde at sige inden jeg går i seng (HÅRD DAG :e )

mvh Dennis Nielsen

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:03:41
Svar/Indlæg:
3799/43
Carpe-Diem
du har misforstået mig.. jeg har intet imod at folk konkurerre det er jo lige som i bechmarks.. jeg ville bare gerne høre folks grunde.. ikke andet..

samtidig gavner folks interne konkurentcer og det må man da sige at det er positivt :)

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:04:32
Svar/Indlæg:
1328/55
jeg folder.. tja.. fordi jeg folder :p

ej, folder for oc.dk og for forskningen (hvis det overhovedet hjælper?)

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:06:16
Svar/Indlæg:
1155/43
Okay ICE-Cool, så har jeg bare haft misforstået din udmelding. Det virkede negativt i mit hoved, det var det ikke - Godt nok :) Jeg får en lidt hurtigere processor i overmorgen, så kommer der lige 400mhz mere amd64 på banen :)

JustOne

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:08:45
Svar/Indlæg:
453/31
som #8 spør!
link til program tak! :e

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:13:30
Svar/Indlæg:
1155/43
I må sku til at følge lidt mere med #8 & #13 :) Der har ikke været andet end links til dette dejlige program de sidste 3-4 dage :)

http://www.overclocking.dk/for...

There you go boys !

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:13:36
Svar/Indlæg:
1950/230
Til de der gerne vil køre Folding@Home, kan i i dette indlæg finder alt den information i har brug for, kik i øverste indlæg ( #0 )
http://www.overclocking.dk/for...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:15:09
Svar/Indlæg:
6624/113
Da jeg i sin tid startede, var det for at bruge programmet, sammen med andre, til at teste stabilitet på mine overclockede maskiner.
Onde tunger påstod så at det er en skod dårlig måde at teste den slags på, hvorefter mit argument var "jamen hvis maskinen ikke engang kan lave de samme systemkald igen og igen og igen må den da være ustabil?".
Som sagt bruger jeg osse andre ting til den slags. :D

Så gik der lige lidt konkurrence i den, da vi nærmede os de 100.000 point, som jeg forresten var den første til at runde ( at blære sig :e ) - skarpt forfulgt af Killerfrog. Jeg mener det var 800 point der skilte os ad lige da det skete. :e :e

Da han overhalede mig, stod det så også klart at jeg ikke ville kunne overhale ham igen - baseret på det antal maskiner han kører med. ;)

Så nu er det bare for at være med og gøre noget godt for verden. Maskinen kører 24/7 alligevel - så kan den lige så godt lave noget. Jeg hader ineffektivitet lige så meget som Carpe^Diem...

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:16:06
Svar/Indlæg:
734/32

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:16:09
Svar/Indlæg:
909/40
Vi kan prøve at lave en konkurrence om hvem der kan have sin computer kørende i længst tid med F@H :p
Men kunne være sygt nice hvis nogle herinde fra kunne få installeret F@H på deres skoles computere :D Så ville vi for alvor sparke rød :e
På min skole kan man godt inst. det, men der mangler run****.dll for at det kan køre... ret ærgeligt da vi lige har fået 18 nye barebones :(

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:20:55
Svar/Indlæg:
1155/43
Well Dogw | Blizzard, nu er du langt fra den første som har forsøgt at få skoler med på ideen, og du er helt sikkert ikke den sidste. Problemet er bare at det ikke er nemt at få overtalt en skole til at betale kassen i strøm for en masse maskiner, for noget de ikke får noget mærkbar kredit for(forståligt nok?)

Lad os hellere få vores egne maskiner op at folde, også helst i døgndrift - selvfølgelig kan mindre også gøre det. Jeg har en nummer 2 maskine som kommer på om en 14 dages tid. Så bliver det fedt at se hvad en clocket P4-M 2,0 @ ? kan lave om dagen :)

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:21:33
Svar/Indlæg:
1950/230
Sajmon > tak for de venlige ord, du er sgu en guttermand. ;)

Og du kommer aldrig til at nå mig, hellere ikke draven. :e

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:21:51
Svar/Indlæg:
734/32
Jeg tror jeg må være sikker på en topplacering med den konkurrence.
Har haft 1 maskine til at stå 24/7 i langt over et år ( måske nærmere 2 )efterhånden.

Nå, men jeg begyndte som de fleste herinde ( formentlig ) at folde for konkurrencens skyld. Det var på daværende tidspunkt min chance for en TOP10 placering herinde :00 Efterhånden har konkurrence momentet smuldret lidt da der ikke er mange at konkurrere med. Så nu gør jeg det kun med det gode formål for øje :) ok , lidt selvisk er jeg også - er ryger så jeg er jo lidt i farezonen for kræft :(

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:24:10
Svar/Indlæg:
217/32
Jamen jeg ser helt klart heller ikke nogen grund til ikke at gøre det!

det på elregningen er småting hvis man tænker på at man måske med det molekyle man udregner kan redder 1000 menneskeliv...

og så er der jo gået sport i det! vores mål må da være at slå edbpriser, på en eller anden måde... og så de næste og de næste...

når vi nu er så priviligerede som vi er, så er det en måde at hjælpe folk på. da mange bare har deres comp til at stå tændt alligevel, så er der da slet ingen grund til slet ikke at folde... er da begyndt at installere det hos vennerne, " jamen det er bare et program du skal have.. :D"

-René

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:33:16
Svar/Indlæg:
1536/33
Til de folk der betvivler virkningen af programmet burde lige kigge her:

http://folding.stanford.edu/ne...

Første nyhed:

1/15/2005 First results from Folding@Home cancer project published. We have been studying the p53 tumor surpressor and our first results on p53 have recently been published. You can find a summary and link to the paper on our papers page.

To our knowledge, this is the first peer-reviewed results from a distributed computing project related to cancer. Thanks to the continued support of FAH donors, this is will be just the first of many cancer related works that will come from FAH.

The nature of our results can best be described in our paper. However, here's a brief summary of our results. Roughly half of all known cancers result from mutations in p53. Our first work in the cancer area examines the tetramerization domain of p53. We predict how p53 folds and in doing so, we can predict which amino acid mutations would be relevant. When compared with experiments, our predictions have appeared to agree with experiment and give a new interpretation to existing data.

Så det hjælper !

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:39:12
Svar/Indlæg:
4263/107

For det gode formåls skyld :p

Kender det godt. Aldeles ubehageligt :x
Min farmor døde af Alzheimer, og min tidligere "halv"-onkel har pt. konstaret schlerose. Min mor arbejder som ergterapeut, og fortæller ind i mellem om stakkels folk der er ~30 år og intet kan pga. schlerosen :(

Ganske sørgeligt. Specielt når man tænker på at vi i dag INTET kan gøre ved det, og kun lade folk blive mere og mere syge... :l

Bagley

Overclocker
Tilføjet:
25-01-2005 22:39:18
Svar/Indlæg:
72/6
Jeg folder af samme grund, som alle andre: Det går til et godt formål og så er det jo synd at lade en ny P4 stå og kede sig. 😉 ...
Det giver oz en følelsen af at man gør noget godt for menneskeheden. Især når man nu ikke er læge.

Desuden hjælper jeg også SETI, som jeg har støttet i over 5 år nu. Dog ikke altid med lige meget entusiasme (ja, jeg tror på at det må findes liv et sted der ude. Men hvor!?)

Så kom bare igang, selvom det ikke altid går så hurtigt med at gnaske en WU igennem.

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:40:49
Svar/Indlæg:
846/74
jeg folder primært for at hjælpe videnskaben, synes da det er fint nok, når min computer alligevel næsten altid er tændt.. så hvorfor ikke bruge min "regnekraft" på at hjælpe :i

Desuden er det da en ok konkurrance :e

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 22:55:08
Svar/Indlæg:
626/53
Jeg har aldrig oplevet noget familie som er død grundet kræft, men en fra min parrallelklasses mor har lige fået konstateret kræft... Dette er også det eneste jeg har hørt om... Men jeg folder grundet konkurrence, men den største grund er helt klart forskningen så man kan finde en kur! :e
Folding går også ud på MANGE andre ting og sager, vil man vide mere så læs her:
http://folding.stanford.edu

Godnat folkens...;)

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 23:06:20
Svar/Indlæg:
456/27
jeg folder fordi min store søster kan bruge en smulle(ikke alt ) af den viden vi gir...hun er biolog . hun er med i et projekt om røde blod legemer...meget hurtigt: syge(aids-kræft) har ikke en bestemt port i den røde blodlegembe ...hvor raske har....og for at åbne den "port" skal der et dødeligt antal stoffer ind..det var MEGET hurtigt men : derfor :00 :)

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2005 23:17:45
Svar/Indlæg:
846/74
#28 bare de ved hvad de snakker om, er jeg glad :e

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2005 23:43:19
Svar/Indlæg:
456/27
🙂 hun er på 8 år....så i england ville hun være professor...i danmark er vi lidt wird 😛

jeg er slet ikke stolt .... :e ;) :f

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 06:54:45
Svar/Indlæg:
3640/1231
Nice tråd. Havde selv tænkt på det, men er ikke vild med at "snage", og det kræver ik ret meget i toppen at regne ud at mange har et meget tæt forhold til Folding.

Men nå, jeg gør det for konkurrencen! Sagt på den måde, at havde konkurrencen ikke været der, så havde jeg med garanti ikke gjort det. Grunden til at jeg vil være med, er nok at jeg kan gerne vil hjælpe. Ikke alverdens læger osv. men jeg vil genre hjælpe jer! I dette tilfælde vil det så nok mest være KillerFrog som startede denne runde. Og jeg føler ikke man kan hjælpe uden selv at engagere sig en smule :00

Nu kører det, og som Lars også siger, så er det alt det "pres" der kommer udefra der gør forskellen. Jeg folder nu, og jeg stopper skam ikke med det. Nu har jeg jo opdaget hvor pinefuldt det IKKE er at folde ;)

Kort sagt: Jeg er med for den interne konkurrence, Team konkurrence, og absolut mest for at støtte jer som prøver at sætte gang i noget :D

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2005 11:41:27
Svar/Indlæg:
406/19
Du skrev:
"kom lige til at tænke på, er det bevist at folding gir nogle resultater?"

Svar:
Ja det er det, se #23 - Det giver uden tvivl flere resultater end fx. Seti ;)

Du skrev:
"folder ikke selv, da jeg har sådan en flink mor der bare slukker min maskine hvis jeg ikke er ved den (i skole osv) "strøm er alt for dyrt til det der" luk nu arsen."

Svar:
Ja det er sandt nok men hvis du alligevel sidder og arbejder ved din computer så lad da F@H snuppe de overskydne CPU resourcer. F@H "drosler" selv ned når et andet program skal bruge CPU resourcer, i hvert fald hvis det er opsat som Idle, hvilket det er som standard.

Du skrev:
kunne selvfølgelig melde mig, da hver enkelt udregning vil hjælpe, men fra min side vil det bare være så minimalt.

Svar:
Alt tæller... Hvis det er sådan nogle tanker man har så kan man vel i ret grove træk sige "Hvorfor lever jeg når der er alligevel er så mange mennesker på jorden, hvad forskel kan jeg udrette... Ret groft , ja det ved jeg :)

Du skrev:
"jamen det kan jo køre mens du sidder ved den" siger i nok
igen nej, når jeg sidder her er det enten for at lave musik, redigere film eller sådan noget og det vil jo alligevel bare få folding programmet til at skære helt ned for sine egne resourcer. så jeg tror bare jeg springer dette lille eventyr over.

Svar:
Se hvad jeg skrev lidt tidligere i dette indlæg. F@H går automatisk til side hvis et andet program skal bruge resourcer. :)

Du skrev:
Men vil da gerne takke alle der folder har et par stykker i min familie der er døde af kræft og syntes at det er superb at i gider at hjælpe.

Svar:
Det var så lidt. Personligt syntes jeg ikke du har nogen grund til at lade være med at folde men det er selvfølgelig helt op til en selv.
Du har i hvert fald en god grund til at folde :)

---
#Alle

Jeg folder fordi jeg har lyst. Selv har jeg også en del i min familie der er døde af kræft men det er nu ikke den primære årsag.
Simpelthen fordi jeg har lyst. Desuden så er det rart at kunne støtte et godt formål på den her måde. Det er også rart nok at computeren kan lave andet når den alligevel er tændt... :)

At der et gået lidt konkurrence i det mht. tider osv. kan jeg ikke se noget negativt i.

---

#ICE-cool
Den udmelding du kom med i den anden tråd den ramte (lige som Carpe) også negativt her hos mig. Men jeg er glad for at du har rettet det ud her :)

Hotcut

Overclocker
Tilføjet:
26-01-2005 13:37:54
Svar/Indlæg:
5/0
Jeg har valgt IKKE at folde, for at spare naturen, og for at hjælpe kræftpatienter.
Har i tænkt på hvor meget CO2 de kraftværker der leveres jeres strøm til at folde udleder? Har i tænkt på hvor mange der får lungekræft af at indånde dét?

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 13:44:00
Svar/Indlæg:
1950/230
Nu findes der jo andet end kraftværker der levere strøm i danmark.!! :00

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 13:51:08
Svar/Indlæg:
3712/44
#33 > Det var da en interessant holdning.

Er det én du har tænkt meget over, eller er det bare en hurtigt udtænkt undskyldning for at du

1) ikke selv vil bruge nogle ressourcer på at folde?

2) ønsker at latterliggøre dem/nedgøre dem der folder?

3) irriteret over den medfølgende konkurrence og/eller de holdninger der ligger bag?

4) bare slet og ret misundelig?

5) har bare haft en møg dårlig dag?

Gad vide hvor stor en mængde ekstra strøm vi egentlig bruger på at folde her set i det store billede. Du må jo vide det, eller hvad? Eller hvor mange mennesker er det lige der får kræft af den ekstra forbrænding af CO2 vi forårsager?

Hvis det nu ikke er den mængde CO2 værd vi bruger, er det så helller ikke den mængde CO2 værd som de officielle forsknings institutter bruger? Hvis det er det værd for dem, hvorfor er det så ikke det værd når det gælder vores hjælp?

Mener du bare vi skulle lukke og slukke alting fordi så bliver vi ikke så syge?

Det er det jeg siger, det er en vældig interessant mening du har, den afstedkommer så mange interessante spørgsmål. Siden du spørger os om vi har tænkt over det, går jeg ud fra at du har, og således kan forklare os hvordan vi så bedst hjælper videnskaben videre :)

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 13:53:00
Svar/Indlæg:
2453/80

Fu**ing hippie! :00

sorry :r

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 13:56:51
Svar/Indlæg:
1950/230
#36 :e

Det lyder næsten som det par der skal syd på for første gang, og konen glæder sig rigtigt meget, og manden siger så " Jo, nu skal det nok pisse ned hele ferien." :l

Hotcut

Overclocker
Tilføjet:
26-01-2005 14:02:24
Svar/Indlæg:
5/0
hehe, så kom folk op af stolene :)

#35: Nej, jeg har hverken set, lavet eller hørt om beregninger på dette punkt - har du?
Personligt tror jeg ikke det kan betale sig at folde; der bliver brugt store mængder ressourcer på det.
Hvis i i stedet donerede de penge i bruger på strøm, direkte til forskningsinstitutterne, så DE kunne købe en mainframe til at "folde" med, ville jeg tro det kunne gøre en forskel. En maskine bygget til formålet, vil skulle bruge færre ressourcer på at behandle samme mængde data.

Og Lars, af de 5 muligheder for hvorfor jeg siger det, er nummer 1 rigtig - jeg vil ikke bruge ressourcer (selv om jeg ikke betaler min egen strøm) på at "folde proteiner" - jeg tror ikke det hjælper i det store hele.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:03:09
Svar/Indlæg:
3640/1231
#33 > :00 Koom orne mand :00

Det er måske bedre at have sin comp tændt for at flandre rundt på forums og skrive ligegyldige ting :i Det bruger din comp måske ingen strøm ved?

Jeg er bare ligeglad, for jeg har lavet masser af vindmøller for at skåne CO2, og det er dem jeg tapper af nu :00 :e

#35 > Hørt 8)

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:06:23
Svar/Indlæg:
286/9
Jeg folder selv - og det på livet løs med 5 maskiner 24/7.
Men ret beset har #33 en pointe.

Hvis vi i stedet for at bruge penge på strøm til at holde en PC kørende, donerede de samme penge direkte til projektet, ville fordelen for forskningen være større.

Jeg tvivler så på at der ville være nær så mange personer, der involverede sig i projektet - og det er jo dér at konkurrenceelementet kommer ind i billedet.

Så er det jeg spørger dig #33: Donerer du direkte til projektet i form af penge? Eller foretager du dig ingenting? For så bidrager du jo intet til noget som helst...

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:06:24
Svar/Indlæg:
1950/230
Hotcut > Lige i dag er der 178.957 computere der regner Folding. ?:(

Og der er dokumenteret at det virker på canser.!

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:07:23
Svar/Indlæg:
2453/80
s# 38
så hvis vi donerede det det koster at i strøm, så mener du altså at de har råd til at købe over 400.000 maskiner ???

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:08:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
Fact: En supercomputer (MainFrame om du vil) når aldrig 180.000 PC'er til sokkeholderne.

Og som #40 siger, så er man ret naiv hvis man tror at bare 1% af de 180.000 vil donere penge direkte.

Fact: Jeg ville ikke!

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:09:19
Svar/Indlæg:
1950/230
#40 > Gå lige ind og ændre dine "config.cfg", hvor der står Team nr., og sæt det til 13939 :p

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:10:05
Svar/Indlæg:
1881/217

Uanset om min maskiner folder eller ej, så står de og køre 24/7 alle 4 stk. faktisk. :)

Hvorfor skulle jeg bekymere mig om det når jeg betaler en masse penge og afgifter for at Energi selvskabet skal ordne det CO2 problem min maskine laver? :)

Desuden, har du vel også en eller anden form for elektrisk genstand?! - Jeg mener Køleskab, TV, Video, DVD, Mobil telefon osv., så helt hellig er du jo nok ikke - hvad med den PC´ere du sidder ved lige nu, den køre måske på Havergryn? :)

Folk gør folder jo med den allerbedste hensigt - nemlig at kunne være med til at sige, at de har været med til at redde en masse menneskers liv for kræft ect. :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:13:16
Svar/Indlæg:
3640/1231
Citat:
"hvad med den PC´ere du sidder ved lige nu, den køre måske på Havergryn?" <--------- :e :e :e :e :e

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:14:16
Svar/Indlæg:
1155/43
Well, det er vel med det her som med alle andre gode formål. Hvis alle mennesker i Danmark vidste at de penge de gav vil velgørende formål, rent faktisk endte op i at betale andet end dyre hotel ophold og overdådige middage på 5 stjernede hoteller, så ville mange flere helt sikkert også donere flere penge. Jeg kan på ingen måde være sikker på at alle mine penge når frem, eller om ikke andet, bare største delen. Man har hørt så meget, og derfor giver jeg ikke en skid for mange af de "hjælpe organisationer".

Derimod er det lidt anderledes med folding. Jeg bestemmer selv hvor meget jeg vil "donere". Desuden kan jeg se resultater hen af vejen, hvilket ender op i at gøre mig som person mere tilfreds, end hvis jeg havde givet dem til en eller anden organisation.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:15:59
Svar/Indlæg:
1950/230
#46 > :e Hold da k...., var lige ved at falde af stolen da jeg læste det.

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:27:42
Svar/Indlæg:
1328/55
Min maskine kører da på havregryn :)

:p

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:33:34
Svar/Indlæg:
286/9
#44: :p - Du ved jo at jeg aldrig ville opgive mit eget hold... ;)

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:33:36
Svar/Indlæg:
1328/55
KillerFrog:

Har din 2,3 Barton foldet et project 1315? Jeg vil gerne lige se om det overhovedet hjalp at fjerne den smule spyware..

Sådan her ser et udklip af min ud:

[15:41:30] Writing local files
[15:41:30] Completed 180000 out of 2000000 steps (9)
[16:10:38] Writing local files
[16:10:38] Completed 200000 out of 2000000 steps (10)
[16:35:17] Writing local files
[16:35:17] Completed 220000 out of 2000000 steps (11)
[16:53:58] Writing local files
[16:53:58] Completed 240000 out of 2000000 steps (12)
[17:12:39] Writing local files
[17:12:40] Completed 260000 out of 2000000 steps (13)
[17:46:32] Writing local files
[17:46:32] Completed 280000 out of 2000000 steps (14)
[18:05:10] Writing local files
[18:05:10] Completed 300000 out of 2000000 steps (15)
[18:28:30] Writing local files
[18:28:31] Completed 320000 out of 2000000 steps (16)
[18:54:52] Writing local files
[18:54:52] Completed 340000 out of 2000000 steps (17)
[19:13:25] Writing local files
[19:13:25] Completed 360000 out of 2000000 steps (18)
[19:31:59] Writing local files
[19:31:59] Completed 380000 out of 2000000 steps (19)
[19:48:36] Writing local files
[19:48:36] Completed 400000 out of 2000000 steps (20)
[20:07:09] Writing local files
[20:07:10] Completed 420000 out of 2000000 steps (21)
[20:25:44] Writing local files
[20:25:44] Completed 440000 out of 2000000 steps (22)

Tak, og sorry for OT

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:35:35
Svar/Indlæg:
6624/113
#33 - Det du siger, virker faktisk ikke specielt velovervejet. Det vi som foldere gør, er at omsætte og optimere den "donation" vi kommer med.

En mainframe - hvor oprimeret og dedikeret den end er - kan aldrig nogensinde lave så meget som 1% af det 180.000+ toptunede PC'er gør på samme tid.
I stedet for at et forskningsinstitut skal bruge mandetimer og plads / strøm på at holde en mainframe kørende / optimeret, kan de dedikere deres energi 100% på at udføre reel forskning. Det være sig behandling af de data som folk returnerer - samt udstikke nye opgaver som folk ret hurtigt kan løse. Det eliminerer en masse mellemled og overflødige medarbejdere / pengetransaktioner / papirnusseri / reklame / indkøb / drift osv osv osv....

Hvis du mener at have gennemskuet hvordan man kan effektivisere foldning af proteiner / kræft- og sygdomsforskning mere end den nuværende metode, så er du mere end MEGET velkommen til at forklare mig det. For jeg kan ikke se dit argument holder så meget som EN meter.

Men fair nok - jeg vil godt høre dine argumenter for at skaffe flere folk arbejde på et forskningsinstitut og sætte effektiviteten tilbage med 99%, når der ligger et af dine familiemedlemmer i en hospitalsseng og venter på at en læge skal komme med et bud på hvor mange uger han/hun har tilbage at leve i.... :00

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:37:44
Svar/Indlæg:
1950/230
#51 > Nope, du er den eneste på listen der har den 1315, så jeg kan ikke hjælpe.

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:38:39
Svar/Indlæg:
1328/55
æv..

Hotcut

Overclocker
Tilføjet:
26-01-2005 14:40:46
Svar/Indlæg:
5/0
#40: Bare det jeg ville frem til :)
Hvad i andre bruger jeres computere på er jeg ret lige glad med - jeg gav bare min forklaring på hvorfor jeg IKKE folder.

Hvis jeg skulle give noget til velgørende formål, skulle det være et sted hvor jeg rent faktisk troede på det gjorde en forskel - i tilfældet med folding, tror jeg at de negative konsekvenser for miljøet KLART overgår de resultater som det kan levere.
Hvis der er nogen der kan komme med dokumentation for at jeg tager fejl, vil jeg måske overveje at begynde at folde - men indtil da, synes jeg ikke i skal affærdige min argumentation totalt.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 14:57:09
Svar/Indlæg:
2786/120
#33 Tror du kraftværkerne brænder mindre af, fordi vi ikke folder? Flere tusinde/millioner mennesker bruger jo deres computere, tv, ovne og hvad ved jeg, uanset om vi folder eller ej... Så jeg tror egentlig det er ligegyldigt.. Når vi producere nok strøm, til at vi kan sælge det til andre lande, så har vi F*ndme også nok til at hjælpe kræft ramte, uden at CO2 udslippet stiger af den grund ;)

mVH.
Toke :)

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 15:05:25
Svar/Indlæg:
286/9
#56: Nu er det jo et faktum, at en CPU brænder flere watt af når den kører 100% end når den er idle, så der vil bruges mere energi!

Men jeg tror på sagen, og på at det nytter - derfor folder jeg videre!

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 15:18:11
Svar/Indlæg:
2786/120
#57 er skam helt på det rene med, at en CPU, og andet HW bruger mere strøm, når de er under pres, men min pointe var bare, at mange folk i forvejen bruger en 800 watts kogekeddel, en 1600 watts tørretumbler, eller noget i den stil, uden der bliver pevet... Men så snart det er computere der kører, skal de have den helt store tur ;).. Og load kommer ikke kun af at folde... Bare det at du spiller eller ser en film, sætter den under pres... Jeg tror fuldt ud på den gode sag, men kan bare ikke forstå at folk whiner over ekstra udslip af CO2, når DK i forvejen producere nok strøm, til at sælge det... Da CO2 er et globalt problem, er det vel lige meget om strømmen bruges i DK eller i Sverige, Norge etc?? ;)

MVH.
(JA, jeg folder selv ;) )

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 15:32:58
Svar/Indlæg:
286/9
Citat fra #56: "så har vi F*ndme også nok til at hjælpe kræft ramte, uden at CO2 udslippet stiger af den grund"

Jeg er enig i at CO2 udslippet er et globalt problem, og (som du skriver i #58 ) at det er ligemeget om strømmen bruges i det ene eller det andet land. Men det du skriver i #56 er jo netop at CO2 udslippet ikke stiger OVERHOVEDET. Sådan læses det i hvert fald.

En kogekedel, som du henviser til, kører jo også kun når det er strengt nødvendigt, altså at vi skal have varmet vand. Og faktisk er det billigere at varme vand i en kogekedel, end f.eks. at varme det op i en gryde ifm. madlavning.

Så hvis vi alle ifm. madlavning varmede vand i kogekedler i stedet for i gryder, kunne vi bruge den sparede energi til at holde vores computere kørende, og så...

(og her løb det så af med undertegnede, og flere af hans kolleger ilede til for at hjælpe staklen :e :e )

WanthaL

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2005 15:35:28
Svar/Indlæg:
607/20
#5 jeg kender udemærket til Multiple Sclerose, fordi min moster også har fået det konstateret i en alder af 37 år.

Hvilket også er en af grundene til at jeg folder!!!

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 15:35:36
Svar/Indlæg:
286/9
Dobbeltpost - sorry

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 15:42:06
Svar/Indlæg:
2786/120
#59 Nu skal vi så ikke til at snakke varmeapparater (medmindre der er nogen der folder med Prescotts :e ) :p
Min pointe er bare, at når Danmark i forvejen har et overskud af el, så bliver CO2 udslippet ikke større, når noget af det overskud bruges på noget fornuftigt (folding i det her tilfælde ;) )

MVH.

Hotcut

Overclocker
Tilføjet:
26-01-2005 16:11:43
Svar/Indlæg:
5/0
#62:
Hvis Danmark sælger mindre strøm, bliver et andet kraftværk et andet sted startet op, for at kompensere for dette....
Jo mere energi vi bruger i Danmark, jo mere energi vil blive brugt globalt set - det kan jeg ikke rigtigt se hvordan der kan skabes tvivl om :/

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 16:14:41
Svar/Indlæg:
3799/43
så kom jeg endelig hjem fra arbejde.

Dejligt at se så mange svar :)

glæder mig at der både er konkurence og at mange som vælger at folde af personlige grunde. Det er også fair nok at folk undlader det. valget er jo optil en selv..

Sajmon. jeg har skam også brugt folding til at teste stabilitet med med stor succes

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 16:15:27
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg folder pga. jeg har mulighed med at hjælpe nogen med noget. Jeg er glad for scoren, da det siger om man laver noget eller næsten ikke en skid.

Det er noget der koster mig (næsten) ikke en skid, om samtidig hjælper nogen. Så hvorfor ikke?

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 17:02:55
Svar/Indlæg:
286/9
#63: Lige nøjagtig, og også min pointe! ;)

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 17:24:11
Svar/Indlæg:
2786/120
#63+66 Jeg gi'r op :p

MVH.