Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2005 02:29:54
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Sad og rodede med computeren her den anden dag. Grunden barebonen's fysisk begrænsning har jeg ikke mulighed for at benytte alle mine 4 harddiske i den.
Jeg har en løsning med en ekstern harddisk (IDE). Jeg har imidlertid 2x IDE og 2x S-ATA. Jeg har i et stykke tid kun kørt med den ene S-ATA harddisk tilsluttet.
Dertil har den anden blot lagt ved siden af på bordet.
En gang i tidernes morgen, brugte den den pågældende (ubrugte) harddisk til at lagre min swap-fil på. Jeg reinstallerede på et tidspunkt så min Windows, så når jeg startede op, og Windows "scoopede" harddiskene, fandt det swap-filen.
Windows gik ud fra, at der var sket en skade på harddisken, og kørte derfor en "Scandisk" under stort set hver eneste opstart. Det lærte jeg at leve med. Dokumenterne på harddisken er i sig selv ikke så vitale, men dog meget trælse af miste.
Her i dag/aftes da jeg ville tilslutte den ubrugte harddisk, fik jeg pludselig en mærkelig besked alá: "Denne harddisk er ikke formateret".
Jeg så nok ca. sådan her ud i hovedet: ?:( (gul og forundret :e).
Harddiskens/partitionens navn er væk. Der står nu kun "Lokal disk ( X: )" - og anvendt, kapacitet og ledig harddiskplads er erstattet med tre rungende 0'er.
Filsystem: "RAW" ( = uformateret)
Nogen forslag?