Temp-følere...

Luftkøling d.  27. januar. 2005, skrevet af System
Vist: 267 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2005 23:06:57
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej, jeg har lige fået sådan en blæser-styrer-enhed og vil bare lige høre om jeg skal bruge de der store klistermærker på ca 3*3 cm i deres fulde størrelse til at sætte følerne fast med, eller kan jeg roligt klippe lidt i dem...

Er også lidt i tvivl om hvorpå hardwaren jeg skal sætte den. På fx CPU (hvor der sidder en Hyper48) skal føleren da bare klistres på midt på CPU'en?

Jeg har, som det tydeligt fremgår, INGEN forstand på det her... ☹
ZquarE

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2005 23:17:07
Svar/Indlæg:
350/6
Hej.

Du må for Guds skyld aldrig sætte den midt på CPUen, da køleren derved ikke kan få ordenlig kontakt.

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2005 23:20:59
Svar/Indlæg:
240/44
Du må for guds skyld ikke sætte den på kernen.. så slutter dit heatsink ikke tæt og der vil være meget stor sandsynlighed for, at du brænder din CPU af..

Nu fremgår det ikke lige af din post, hvilken type processor du har, eller hvilken blæserstyring du har erhvervet dig (jeg tænker på udformingen af følerne, men du skal sætte proben (føleren) så tæt på kernen som muligt, helst uden at den kommer til at ligge oven på.

smid os noget mere info (evt. opret en profil ;) ) så kan vi bedre guide dig :)

JustOne

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2005 23:21:42
Svar/Indlæg:
453/31
du må aldrig klister den på midt på CPU`en, for så kan køleren ikke få ordenlig kontakt med cpu`en og det kan resulterer i en ustabil eller ødelagt/brændt cpu, nu skriver du ikke hvad det er for en cpu du har i din computer,men hvis det er en athlon xp skal du klister den på så tæt kernen du kan komme,dog uden at tape hen over kernen,og så skal du sikre dig at køleren sidder rigtigt og har ordenlig kontakt med cpu`en når føleren er sat på!,den må ikke sidde skævt!,den skal sidde helt plant på cpu`en. (ikke kunne vippe eller såån)

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2005 00:30:41
Svar/Indlæg:
976/138
Ellers kan du sætte køleren på først og så stoppe føleren ind under så meget som du nu kan.