Switch/hub/router til stofa over flere comps?

Diverse d.  28. januar. 2005, skrevet af DjeavleN
Vist: 200 gange.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2005 09:52:36
Svar/Indlæg:
2959/206
Vil bare høre om i kan sige mig hva der ville være bedst at få til Stofanet når man skal have det ud over flere comps..

Btw. Syntes ikke rigtigt jeg kunne få det til at virke med en switch sidste gang... Ham jeg spillede lan med blev nødt til at logge på sin egen stofanet account før vi kunne spille ?:( :l

Night_raven

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2005 10:10:08
Svar/Indlæg:
48/4
Stofanet kører jo på den måde at man kun bliver tildelt EN extern ip og man skal betale for det, hvis man vil ha flere externe ip'er på sin forbindelse.

Dette kan dog lige omgåes ved at du sætter en router/server op lige efter dit modem og før dit netværk. Så routeren/serveren får den ene externe ip, men så deler nettet ud til det internet netværk. Hvis du vil bruge router, skal du sætte dit stofanet op, så det ALTID er online så du ikke skal logge på, sætter du en server/en computer med to netkort op og deler net fra den kan du fint logge på som altid og så deler den nettet til LAN.

Det med "server" mener jeg bare at din maskine for eksempel, der sætter du et netkort mere i og bruger windows XP internet deling ting. Så spiller det ret let af sig selv.

Night_Raven

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2005 10:38:40
Svar/Indlæg:
2959/206
#1 - Det med windåse XP's deling noget.. Det har jeg nemlig også prøvet... Men det vil ikke helt virke... og hvis det endelig virker, så virker det kun i ca. 5min og så stopper det...

(Gjorde det faktisk også med den switch, nettet virkede i 5min og så genstartede surfboardet? :l)

Har 3 netkort i min main comp, hvor der så kører crossover til min søsters comp...
Har også prøvet at slå min firewall fra, pga den siger "major attempt (sygate) når min søsters prøvede på noget... Også lavet en helt ny profil uden firewall...

Stofanets familie pakke koster sku 500 ****ing kr at få + 99kr/mdr...

Så er det ikke helt så billigt mere... og det går min mor sku nok ikke med til :(

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2005 10:40:58
Svar/Indlæg:
2959/206
btw #1 - Så jeg skal bare tage det der med autologoff af, og så have stofanet tændt hele tiden (som jeg alligevel har :P)...

Men hvordan skal jeg så logge på?
Bare på min computer og så lade den være.. Men hva så hvis min mor logger af, skal der så en helt masse igang eller kan vi bare logge på?

Btw. Man kan vist ikke bare logge på og så smide netkablet hen i en anden computer, pga ip'en skifter...