ang. guide?

Om siden d.  29. januar. 2005, skrevet af Anti-Pjerrot
Vist: 373 gange.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2005 18:32:48
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg har en slags neebie guide til hardware, jeg har lavet til min lilesøster, som jeg lavede til den computer jeg samlede til hende. Den er med billeder og nemme forklaringer på "dansk" omkring det der er i hendes computer, og hvad det det gør...
Men så tænkte jeg om man kunne lave den sådan så alle kunne bruge den, og lave plads til at man kunne skrive de aktuelle navne og med bileder på det hardware man havde... Det er ment som en tjeneste til den man samler en computer til, så de kunne danne sig et overblik hvad det er de har... En såkaldt NoobGuide!
Den er skrevet i word og fylder ca. 3-4 sider!
Som jeg havde tænkt mig, kunne man gemme de billeder der er når man køber dele til computeren, også ligge dem ind i guiden. så det ikke tager mere en 15-20min at lave den så den passer på den aktuelle situation!

Er man på oc.dk interreseret i at ligge den som en guide? Jeg kan sende en mail, med et udlæg på hvordan den kunne se ud? Evt. kan man lave den til et pdf-dokument, som man kan skrive i, hvis der er nogen der kan finde ud af det!

Med venlig Hilsen A-P :i

Deep

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2005 19:10:00
Svar/Indlæg:
507/141
Prøv at kontakte Lockheed direkte ( lockheed@overclocking.dk ) og foreslå ham det, han kontrollerer jo måske ikke denne tråd ;P
Jeg vil da tro at det vil kunne bruges, men det kommer måske an på hvad det helt præcist er du har.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2005 11:11:54
Svar/Indlæg:
1685/240
en god idé, personligt syntes jeg måske det er at gøre for meget ud af det.
En god guide for mig er oså en guide hvor man forklarer hvad de forskellige ting er - ja - men den behøver efter min mening ikke at blive fyldt ud med system-individuelle billeder.

EKS, en nybegynder vil smække et svin sammen, han kigger i guiden hvor der står, når du vælger cpu og mobo er det vigtigt at disse har den samme socket, en socket 940 cpu passer bare ikke i en socket775. så ved han at når han finder en cpu, skal han bide mærke i hvilken socket den har. Guiden skulle så selvfølgelig have et billede af hvad en socket var. Det samme med alt andet i systemet. på den måde ville man jo have en guide som alle kunne bruge, ved det at den fortalte hvad man skal ligge mærke til når man samler.