Ny Bærbar men hvilken?

Diverse d.  30. januar. 2005, skrevet af Bodyman24
Vist: 340 gange.

Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2005 11:08:13
Svar/Indlæg:
158/26
Hejsa Folkens,

Jeg vil gerne have en ny bærbar, jeg har 10.000 kr ialt, men regner kun med at vil bruge en 7.000 - 8.000 kr...

Jeg har kigget lidt ude i Elektronic World, og er faldt lidt for en Amitech Freenote 5001:

Kan ses her:


For det første, det er Amitech, jeg har ikke hørt så meget om dem i flere år, men kan huske at de var populær engang med deres stationær maskiner?

For det andet er det en AMD Sempron Mobile 2600+ hvordan er de cpu´er? jeg har aldrig sådan rigtig leget med nogen maskiner med sådan en cpu...

Jeg skal bruge maskinen til kontor brug, surfe på nettet, måske lidt web design... ikke det sådan helt store :)

Ser også de har nogle medion, hp, fujitsu siemens og Toshiba?

Personligt ville jeg helst have en IBM maskine, men jeg har de penge på et kredit kort som kune kan bruges i Elektronik world og Merlin, et jeg fik oprettet for noget tid siden...

Folkens, hjælp *G* og kom med lidt flere forslag til hvad jeg kunne gør? :)

Flere billeder af Amitechen: http://www.amitech.dk/webprodu...


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 11:13:40
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg har lige rådet en kammerat til at købe den Acer der er på tilbud i TDC butikken til 7999. kr. Det er en 1.6 gig Centrino med 512mb ram og et r9700pro.



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2005 11:16:48
Svar/Indlæg:
158/26
Jaaaaaamen :( kan jo kun bruge kortet i Elektronic World eller Merlin, nu har jeg ikke set hvad de får på tilbud den kommende uge...

Spurgte også om de kunne skaffe IBM hjem, men det kunne de ikke hulk, kan godt lide at lege med klit :e



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2005 11:19:30
Svar/Indlæg:
158/26
#1

Der står bare ATI MOBILITYT RADEONT 9700 med 64 MB ikke noget med om det er pro eller ej?



PhoneY_Orphant
 
Overclocker
Tilføjet:
30-01-2005 11:35:33
Svar/Indlæg:
76/5
Jeg vil forslå Acer, da de er utroligt holdbare, kan F.eks holde til et frit fald på 2.mtr + alt muligt andet...

De er forholdsvis også i den billige ende, så dem vil jeg helt klart forslå...



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 12:05:18
Svar/Indlæg:
4263/107
Prøv at forstå at kvaliten af bærbare i dag, er betrakteligt bedre end den tidligere har været.

Går selv i en it-klasse (dvs. vi har alle en bærbar til skolebrug :i), og det er faktisk kun dem der har "arvet" at gammelt lig som jeg vil stille spørgssmåltegn ved holdbarheden af. Alle dem med en ny er alle i en god plastickvalitet, og jeg ville ikke påstå at den ene model er bedre end den anden. (der findes alt for Zepto, Acer, Fujitsu-Siemens til "saml selv" købt i HW butik som sælger den under deres eget navn ;))

Personligt har jeg en Zepto, hvilken jeg er rigtig glad for. Den har et dejligt tastatur (omend tasterne sidder lidt anderledes end normalt) som er behageligt at skrive på, og mange andre gode ting jeg ikke gider til at liste op lige nu.

Udover det vil jeg råde dig til at lade vær med at købe ved Merlin eller EW - du får ganske enkelt mere computer for de samme penge ved at købe i en HW butik i stedet. Er godt klar over at du har det på et kundekort, men det er stadig hul i hovedet at benytte de butikker til andet end at se nogle modeller i virkelighedden, synes jeg. 8)

Held og lykke med at finde en :)



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2005 12:22:00
Svar/Indlæg:
158/26
#5

Hehe jamen har de ikke prisgaranti, så hvis man finder den samme model billiger et andet sted, skal de vist give mig den til den pris hehe..

Ved ik den amitech koster 7999 kr hos amitech selv? det da en tusse man spare?

men kan godt se hva du mener, nu har jeg selv haft med IT-College at gøre i Grenå, og jeg er vild med IBM... det pisser mig lidt af de ikke vil sælge til store kæder mere, det gjorde de jo en gang...

Men du har nok ret kvaliteten i dag er nok ved at være den samme ud over IBM hvor de er i Kulfiber kabinetter så vidt jeg ved... nogen i Titanium ik?

Det er bare en svær jungel, men ingen der kan fortælle om cpu´en i den amitech er oki ?



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 13:09:25
Svar/Indlæg:
4263/107
#6

Intel sidder suverent på markedet for CPU'er til bærbare med deres Centrino platform. Den er genial, genial og tja.. GENIAL !! 8)

Og når du samtidig skriver at det er alm. kontorarbejde du skal bruge den til er jeg ikke et skeund i tvivl om at det er en Intel du sakl have dig. Pt. kalder de dem Dothan, hvilket bare er et navn i stil med Northwood på P4.

Kig lidt på http://www.pc-direct.dk/ dade pt. har nogle rigtig gode tilbud på bærbare. Også en enkelt der vejer ~1,3 kg :i



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2005 16:03:13
Svar/Indlæg:
158/26
#07 jo jo synes ikke de er special pæne *G* jeg går også lidt efter design mæssig... hehe



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 16:31:20
Svar/Indlæg:
4263/107
#8

4200 modellen ser 3 gange bedre ud IRL end den gør på billederne. Det var nemlig også min eneste frygt da jeg bestilte min, men min mor synes endda at den så rigtig lækker ud (hun fatter keine af computere, og kalder dem bare "grå kasser" :i)



Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 19:33:23
Svar/Indlæg:
8947/160
1. Du har sikkert fået et hurtiglån til skyhøj rente..right..??
2. Du skal hellere gå i banken og låne dine penge dèr da det er MEGET billigere.
3. Så kan du bruge tid på at finde den bedste/billigste bærbar dèr hvor DU har lyst til at handle..feks den de har på tilbud i TDC som skrevet i 1*.
http://salg.tdc.dk/is-bin/INTE... . mener faktisk de skrev 9700pro i deres tilbudsavis , men anyway er det stadig en god bærbar til prisen.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 19:38:16
Svar/Indlæg:
4263/107
"Folkens, hjælp *G* og kom med lidt flere forslag til hvad jeg kunne gør? :)"

Jeg synes da ellers jeg har været meget konstruktiv jf. den kommentar fra #0 :i ;)

Mht. Amitech'en har vi vel bare forsøgt at sige til ham at der findes andre alternativer som vil være bedre jf. hans behov. Behøver jeg at skrive det direkte ? :00



#12
Fuse
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2005 20:45:14
Svar/Indlæg:
120/29
har lige købt en Mybook 259 som kører kanon og er med dejlige 256mb ati9700 mobility...men de har en 255 model hvor man også får meget for pengene... www.mybook.dk



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2005 22:17:46
Svar/Indlæg:
158/26
#11

Jeg har undersøgt det, renten er 1.75% pr. mdr. og det virker som en kassekredit ligesom i banken, grunden til jeg gjorde det her var at jeg først skal betale om 4 mdr. det passer med jeg får mine ferie penge, og vupti så kan jeg lægge alle penge på engang... men kan ikke vente 4 mdr med at få den, og banken ja der var renten faktisk dyre... så det kunne godt betale sig...

Synes der er kommet mange gode bud, tak skal i have gutter :)



AlexKrycek
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2005 22:46:59
Svar/Indlæg:
199/4
Hvad med en IBM Thinkpad?
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

De oser langt væk af kvalitet, men okay - de koster "KASSEN", men så har du også en solid bærbar. Ikke sådan noget som Acer, Amitech og hvad ved jeg hvad folk kan finde på at komme anstigende med. Bare noget så simpelt som en tast - på f.eks Acer virker det nemt som et billigt tastatur og man får virkeligt en fornemmelse af tyndt plastik - IBM'eren er ganske simpelt noget andet, der er der noget "gods" i. Ikke noget der har alverden at betydning, men det hæver helhedsudtrykket af maskinen i en sådan grad at man skal have prøvet det for at vide hvad jeg mener.
Dem der måske ikke har haft en Thinkpad mellem hænderne ved ikke hvad jeg taler om, de er ganske enkelt i en klasse for sig. Selv Dell's Latitude's falmer ved siden af IBM-maskinerne.




Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 16:32:28
Svar/Indlæg:
158/26
Hejsa Gutter :)

tak for jeres svar *S*

Jeg har købt denne: http://reviews.cnet.com/HP_Pav...

tjek video klippet, den er bare for herre nice *S* men dyr :l så bliver nød til at sælge min ene stationær :00 men det hele værd :e




Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 16:33:19
Svar/Indlæg:
158/26
Hejsa Gutter :)

tak for jeres svar *S*

Jeg har købt denne: http://reviews.cnet.com/HP_Pav...

tjek video klippet, den er bare for herre nice *S* men dyr :l så bliver nød til at sælge min ene stationær :00 men det hele værd :e




Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2005 17:03:47
Svar/Indlæg:
4263/107
Hvad har du givet for den? En fra min klasse har sådan en. Den er vel fin nok, men jeg ville kun købe den hvis jeg absolut havde behov for en lille bærbar.



Bodyman24
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 20:45:08
Svar/Indlæg:
158/26
#18

Hvad mener du med lille? sådan fysisk? eller ydelse mæssig? for jeg synes den er hurtig nok :)

Jeg gav 10 kilo, med taske til 500kr og trådløs router *S*

Desuden beholder jeg min 19" TFT og trådløs mus / tastetur, så jeg bare sætter den til det når jeg er hjemme :)