Hvordan ved jeg om fejl skyldes dårlig PSU ?

Diverse d.  30. januar. 2005, skrevet af pcb
Vist: 296 gange.

pcb

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 13:38:36
Svar/Indlæg:
93/22
Jeg har en maskine med Athlon 1700+, 3 HD, en DVD, FX5200 og diskettedrev. Der er (endnu) intet der er OC.

Maskinen fryser efter et stykke tids gaming - den gør det i både online spil med lav grafik og i 3D spil. Der er intet der reagerer og jeg er nødt til at resette den for at komme videre.

Jeg har prøvet at opdatere alle drivere samt bios, uden held.

Min nuværende PSU er en gammel 300W. Kan problemet skyldes den og vil det kunne give den fejl (at systemet fryser) ?

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 13:41:13
Svar/Indlæg:
2694/107
Det kan også være at det er fordi at din maskine bliver for varm.
men jeg ville nok tro at PSUen er ustabil. altså de spændinger den giver svinger for meget.

/Ash

pcb

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2005 10:49:06
Svar/Indlæg:
93/22
Nu har jeg prøvet at skifte PSU - det viste sig da jeg fik den ud, at det er en 400W.
Hvis det viser sig at systemet nu kører stabilt, så er det godt nok en skod PSU :00

Er der evt. andre bud på problemområder ?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2005 12:32:04
Svar/Indlæg:
4112/53
Varme, Varme og Varme.

Enten er det din PSU, men det ville medføre reboot (gør det oftest)

Så er der dit GFX, det er ikke just "king of the jungle", så det er nok heller ikke det, der bliver for varmt. Prøv evt. at mærke på køleprofilen på dit GFX, når det er den er crashet. Er den for varm til, at man kan røre ved den, så er det dit GFX.

CPU'en er nok det mest sandsynlige, da det virker som om, at det er en "oldnordisk" computer du har der. Det kan tyde på, at din CPU-profil er blevet MEGET beskidt igennem tiden, og derfor ikke køler så godt mere! Evt. er det køle pasta'en, der er blevet "stiv", og derfor ikke fungere korrekt mere!

Kabinet blæsere? Er det et fremmedord? ;) Hvis du ingen kabi. blæsere har i, så er det ikke nemt for maskinen at holde en fornuftig temp. da den ikke får skiftet luften inde i kabi ud! Så det kan også gøre underværker, at tjekke op på det.

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 13:48:03
Svar/Indlæg:
913/114
Jeg har et spørsmål til denne Topic, fordi jeg har erfarret noget sært... har lige fået en ny PSU 300W, og da jeg ville sætte en extra 512 block ram i min comp, så når jeg trykkede på start knappen så tændede den, men efter 2 sek slukkede og tænede den af sig selv igen!???? ?:( jeg tænker bare WTF?!?! men den gør det ikke hvis jeg kun har mine 512 i min comp, ikke fordi at den ikke kan køre med 1gb ram men, den gjorde det bare og det skræmte mig? Hvad var der noget galt?

Sry for OT hvis man kan kalde det det..

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 13:49:22
Svar/Indlæg:
913/114
Gået galt*

Hvordan kan man edit men sine indlæg??

steen

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2005 16:39:04
Svar/Indlæg:
2870/65
Under Community. Kig efter indlæget her og find den lille hvide "kuvert"....så er det bare derudaf

pcb

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2005 15:30:37
Svar/Indlæg:
93/22
Det kan faktisk godt være det har noget med varme at gøre - for den nye PSU har en anderledes ventilation, der måske giver mere cirkulation i kabinettet.

Så det kan godt være jeg skal smide en en ekstra lille blæser ind i kabinettet til at suge kold luft ind.

Jeg har også kørt en masse installationer mv. uden at maskinen crashede - men når jeg tænker over det så har jeg jo altid haft låget af når jeg gjorde det :00

Tak for hjælpen - jeg vender tilbage hvis der viser sig flere problmer :e