Overclocker
Tilføjet:
30-01-2005 13:49:22
Svar/Indlæg:
0/11005
hej forum
jeg har lavet mit eget vandkølings system med stumper fra stuidedata og vcore jeg har en dual xeon 2,8 ghz maskine
jeg far brugt cpu køler fra Aquacomputer Cuplex PRO, Xeon
dem har jeg to af og så lige en chipset køler AquaComputer Twinplex Chipset P4, Type 1 da mit chipset blev ca 60 grader varmt det virker fint jeg bruger C-Systems CSP750 Mark II som pumpe og D-TEK Pro-120 Core Unpainted som raditor
en cola flaske som vand tank klar pvc slange og nogle messing nibler rundt omkring til og samle det hele mit problem er at efter den første dag havde jeg noget hvidt pulver i mine slanger trode det var kalk bruger selvfølig demineraliseret vand men tryk testet systemet først med normalt vand trode derfor det var kalk rester derfra næste dag var der hvide tråde i vandet ligesom flimmer en varm sommerdag hen over en vej på trede dagen var mit vand flow næsten gået istå og noget af vandet var næsten mælkehvidt
skilte hele systemet af og rensed det opdaged at min termosensor det ligger i kølevands tanken er blevet sølv farvet der er ellers sort
jeg trode det var alminium i vandet og trode det kom fra raditoren renset alt og køre nu uden raditoren og har ikke nogle fejl endnu men kan ikke forstå der skulle være alminium i raditoren da produksenten skriver den er ad kobber og messing er der nogle der har nogle ide til hvad der kan være galt
jeg har ikke noget vand beskyttelse da jeg jo kun har kørt så kort tid