Hjælp til montering af vandkøling

Vandkøling d.  30. januar. 2005, skrevet af peter.kj
Vist: 341 gange.

peter.kj

Overclocker
Tilføjet:
30-01-2005 14:26:59
Svar/Indlæg:
2/4
Jeg har købt et brugt Innovatek vandkølingskit, men jeg tror desværrre at jeg har taget munden for fuld :r

Jeg er et stort ?:( hvad der er indgang/udgang på pumpe, cpu & grafikkortkøler samt den store køler.

Der ud over så er der en blå dims (se billeder under min profil - billed nr.2) som jeg ikke ved hvad skal bruges til??

Nogen der evt. har en monteringsanvisning liggende, eller som evt. kan hjælpe mig med at samle det???

mvh
Peter

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2005 14:31:43
Svar/Indlæg:
2694/107
mht. indgang ig udgang på CPU, chipset og radiator er ligemeget.
På pumpen er udgangs studsen den der stikker opaf når pumpen står på dens fødder.

/Ash

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 13:16:38
Svar/Indlæg:
4112/53
De blå "dimser" på pic 2, er til pumpen, de skal/kan sættes på henne "for enden" af pumpen (Modsat af ledningen), efter du har skruet slangestudsen på/fast. De er til at "beskytte" slangestudsen/slangen der er fæstnet herpå.

Det kølehoved der er på pic. 3, er "indgangen" den studs der sidder midt på/i "låget" på kølehovedet.

Pic. 4+5 er din "radiator" (varmeveksler). Den skal du montere, sådan at min. en af de to studser er "opad".
f.eks. hvis du montere den så den hænger lodret, ud for et fan hul i kabinettet, så skal du vende den, så enten begge de to studser, er "opad"/toppen af radiatoren, eller også hvis du har den "lagt ned", men den stadigvæk hænger lodret (er du med ;) ), så den ene af studerne er i "toppen".
Dette skal du gøre, da det så er MEGET nemmere at få udluftet dit system, og få gang i cirkulationen.

Pic. 6 er det ligemeget hvad du tilslutter som tilgang/afgang, da der ikke er en speciel "velegnet" flowretning i det GFX kølehoved.

Der er bare en ting, som du skal være OBS på, og det er, om slangestudsene er "pakket"/tætnet, så der ikke kan komme vand ud igennem deres "samlinger".
Er der ikke en gummiring på den slangestuds du skruer i pumpen, så skal du have fat i noget teflon tape, og så "pakke" slangestudsens gevind med det, inden du skruer den fast i pumpen. :i

Velkommen på "vandvognen". ;) :p :e

peter.kj

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2005 18:26:38
Svar/Indlæg:
2/4
1000 tak for hjælpen, nu tror jeg at fatter lidt :00 :00

mvh
Peter - ny vandhund ;)

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 09:35:23
Svar/Indlæg:
732/117
Undskyld, for lige at nuppe trådens emne lidt, men je ghar Asetek K12A-L20, men jeg fatter ikke helt princippet med SafeStartTM og NoiseControlTM?! Jeg har bare tilsluttet den ene 4 pins ledning, som nu skal tilsluttes....

Mvh Morten

Daedra

Overclocker
Tilføjet:
01-02-2005 11:10:41
Svar/Indlæg:
94/5
ellers gå ind på www.waterchill.com under support -> manuals er der manualer, som viser, hvordan man sætter det sammen.