#19: Det er nemt at svare på. Det bedste af det bedste kan som hovedregel nemt følge med i 1½-2år, inden man behøver nyt !.
Jeg har før været på vognen med at købe noget af det mellemgode på markedet og så kan man skifte det ud efter knap 1år og så igen købe noget af det mellemgode. Men på den måde prøver man aldrig af få noget af det rigtig gode !. Man oplever ikke hvor fedt tingene kan se ud i 1280x1024 4xFSAA og 16xAF, hvor det med disse indstillinger kun er highend-kortene der leverer den nødvendige ydelse.
Jeg blev træt af altid at nøjes med noget middelmådigt, så derfor købte jeg det bedste af det bedste på markedet og så lader jeg det kører til det ikke længere trækker spillene tilfredsstillende, og der går nemt 1-1½år inden jeg skifter ud med et highend-kort i maskinen. Men et mid-range-high-end har jeg skiftet ca. hver 8-9md for at kunne spille det meste tilfredsstillende.
Desuden kan man i det 1-1½år man venter med at købe GFX, spare op til det næste high-end GFX.
Desuden glemmer du at afgifterne og momsen i Danmark gør tingene mere dyere end de reelt er ! En ny bil i Danmark er 160% dyere end bilen faktiske pris. Alt er pga moms og afgifter. Så din påstand holder altså ikke helt stik.
Engang troede jeg folk købte fordi de havde mange penge, men efterhånden har jeg forstået at mange af dem med high-end kort lader dem sidde i PCerne i længere tid en mid-range kortene.
Så i mine ører lyder det lidt som et surt opstød du kommer med ;)