Paypal - Er det sikkert?

Diverse d.  31. januar. 2005, skrevet af Stefan_SN
Vist: 235 gange.

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 09:27:16
Svar/Indlæg:
175/32
Davs!

Jeg har vundet en auktion på Ebay.com og nu skal jeg så afslutte handlen, og betale for varen, men jeg har ingen erfaring med at handle/overføre penge via Paypal.

Så derfor søger jeg lidt hjælp, så jeg ikke kommer til at snyde mig selv, eller tage unødvendige chancer.

Følgende krav og info om/fra sælger:
- Sælgeren er fra USA
- Pengene skal øverføres for han afsender
- Pengene skal overføres via Paypal
- Sælgeren har fået 47 kommentarer, alle positive (100%)
- Varens pris er 182$ Dollors

1) Er det sikkert at overføre penge via Paypal?
2) Kan jeg være sikker på at jeg modtager pakken, når jeg har overført pengene inden pakken er sendt?
3) Er der andre forholdsregler jeg skal tage, for at undgå at blive snydt?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh, Stefan Pedersen

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 09:40:11
Svar/Indlæg:
342/54
1. Ja det er sikkert at overføre via Paypal.
2. Paypal garanterer for nogle af sælgerne hvis du ikke modtager pakken eller får forkert indhold - læs mere om det under den enkelte sælger, hvor meget der garanteres for. Ligesom når du betaler med dit VISA-kort på nettet kan sælger i princippet hæve pengene og undlade at sende varen. Med VISA kan du klage via dit pengeinstitut. Med Paypal må du læse på paypals hjemmeside hvilke klage muligheder du ellers har.
3. Hvis der kun er standard dækning, bliver du nødt til at have tillid til sælger.

Jeg har ikke selv haft problemer med Ebay - Læs alle kommentarerne se hvad der står. Hvis der nu er nogen sager der ikke er gået som smør i olie, men sælger har været flink, så er det jo ikke helt skidt.

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 09:41:40
Svar/Indlæg:
342/54
Noget helt andet er at alle disse ting burde du have gjort op med dig selv inden du bød på Ebay :l

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 10:27:40
Svar/Indlæg:
175/32
Jeg byd grundet at jeg vil købe varen, og det vil jeg stadig. Denne tråd er bare for at få lidt hjælp til at undgå at blive snydt, men også for at handlen kan gå hurtigt og problemfrit, hvilket også må være til gavn for sælger. Så denne tråd er ikke fordi jeg er i tvivl om jeg skal gennemføre handlen, men fordi jeg sørger hjælp, til på bedst og sikkerst måde kunne fuldføre handlen ;)

Mvh, Stefan Pedersen

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
31-01-2005 11:21:10
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg har brugt PayPal til snart omkring 36 handler på Ebay hvor jeg har vundet div. auktioner, og INGEN problemer.
Desuden så kan man ved nogle auktioner se at der tilbydes Ebay standard protection, dvs. at hvis du skulle blive snydt kan pengene trækkes tilbage. Dog skal du derpå kontakte PayPal og Ebay.

PayPal som betalingsmiddel er sikkert nok !. MEN hvis du nogenside får email fra PayPal hvor der er opgivet et link til at du skal opdatere din bank/kort oplysninger så GØR det IKKE !.
Det er svindel email's med link til en side der ligner PayPal 100% men som er falsk.

Hvis du får email fra PayPal vil det ALTID skrive til Mr. XXX altså dit navn i email'en, og de vil ALDRIG bede dig om at opdatere kort el. bank oplysninger. Hvis dette skulle være tilfældet vil du blive bedt om det når du har logget ind på din PayPal account, du vil ALDRIG blive bedt om det via email.

Mht. Ebay auktioner og sælgers pålidelig hed så vil jeg personlig aldrig handle med nogen som har en feedback lavere end 95% - ja det der højt sat, men så ved du at du har med personer at gøre der er til at stole på. Som sagt jeg har handelt over ebay 36gange og er aldrig blevet snydt. Der var engang at jeg havde købt noget som ikke var kommet efter 2mdr. sælger kunne ikke forstå det og kunne fremvise bevis for forsendelsen, han tilbød at sende en ny magen til hvis jeg betalte porto, men inden dette blev ført ud i livet kom pakken som han havde sendt, men den havde åbenbart ligget et sted og var blevet glemt.

Men eller så vil jeg sige bare byd løs på ebay med disse forholdsregler for øje, så er risikoen for det går galt minimalt.
Her er en oversigt over alle mine handler:
http://feedback.ebay.com/ws/eB...