Port forwarding i Linksys WRT54G

Diverse d.  31. januar. 2005, skrevet af slettes
Vist: 145 gange.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2005 12:28:53
Svar/Indlæg:
69/23
Hej allesammen.

Jeg har indtil videre ikke kørt med port forwarding på min router der fungerer som access point til min webspeed forbindelse. Men jeg har prøvet at åbne de porte som eks. Blizzards movie downloader bruger, og efter at have gjort det blev forbindelsen helt vildt langsom i alt andet end lige movie downloaderen.

For mig ser det ud som om at hvad der foregik, var at alle andre porte end netop dem jeg specificerede blev lukket eller noget i den stil. Som sagt blev min netforbindelse reduceret til et minimum og jeg kunne ikke engang komme ind i routerens opsætningssider, så jeg nulstillede den og besluttede ikke at rode så meget videre.

Men nu har jeg fået blod på tanden igen. Jeg kan forestille mig at jeg er nødt til at åbne diverse Internet Explorer porte, men jeg har ledt og ledt og fundet lister over hvilke porte diverse andre apps bruger, men ikke IE.

Er der evt. nogen der har et link liggende til en guide, eller bare ved hvilke porte det drejer sig om?

M.v.h.

Martin

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 13:00:49
Svar/Indlæg:
611/26
IE porte?

Hvis du mener de porte som bruges til at surfe, så er det port 80 for HTTP og port 443 for HTTPS

;)

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 13:02:32
Svar/Indlæg:
611/26
Det skal lige nævnes at de fleste routere som standard har alle porte åbne indefra og ud

Hvis du skal surfe, skal du kun åbne fra indersiden af.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2005 13:18:52
Svar/Indlæg:
69/23
Ahh ok :) Tak.

Jeg mener man kan vælge at sige at portene skal være åbnet begge veje på en gang. Det kan jeg vel bare gøre. Men tak for svaret. Jeg prøver igen og ser om jeg kan få det til at virke.

M.v.h.

Martin