BSoD ved opstart af spil

Diverse d.  31. januar. 2005, skrevet af CookieCreep
Vist: 203 gange.

CookieCreep

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2005 19:53:54
Svar/Indlæg:
69/17
Jeg har lige købt et bundkort og cpu brugt.
Bundkortet er et LANPARTY NFII ULTRA B
Cpu er en Barton Xp 2500+

Problemet opstår hver gang jeg prøvet at starte spil op... Pt har jeg kun prøvet World of Warcraft. da det er det eneste spil jeg har installeret... BSoD kommer inden selve programmet når at komme igang... Det samme sker ved DXDiag's Display-prøver. Ved første prøve går det galt ved fullscreen af den "hoppende" kasse, og i starten inden den anden prøve. Jeg har udelukket Ram og GFX, da jeg har prøvet at have nogle andre ram og et andet GFX i. Jeg mistænker derfor CPU'en. bundkortet eller PSU'en... CPU, da jeg bemærkede at en lille del af det ene hjørne er knækket af. Dette er ikke noget jeg selv har kommet til at gøre, men opdagede først da jeg skulle montere den lidt efter købet. :l Jeg mistænker også PSU'en da den har en lidt lav 3v-linie... men jeg ved ikke hvor meget det kan gøre... Når jeg får det der BSoD, er det der kun i 2 sek, og så genstarter maskinen. Hvad kan problemet være ??

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 20:37:33
Svar/Indlæg:
4120/115
Ville umiddelbart sige grafikkort driver... men hvis du selv siger at du har busted cpu'en, så kan du jo let være den?

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 20:37:50
Svar/Indlæg:
2786/120
Det lyder mest som et RAM problem... Hvis CPU'en var ødelagt ville den nok slet ikke starte op, endsidige være stabil i det hele taget ;)
Og med et RAM problem mener jeg dermed +3v linien der undervolter... havde selv det problem på et tidspunkt med mit XP sys...

MVH.
Toke :)

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 20:39:27
Svar/Indlæg:
2694/107
Prøv med andre drivere til grafikkort. og jeg ved godt det kan lyde underligt, men prøv at resette BIOSen. det kan være det hjælper. og hvis dit system er clocket så clock det ned til standard

/Ash

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 21:26:34
Svar/Indlæg:
6052/189
Egenskaber for Denne Computer -> Fanen "Avanceret" -> Knappen "Indstillinger" under "Start og Genoprettelse" -> Fjern kryds under "Genstart automatisk"..

Så starter du spillet igen og nu kommer der BSOD uden at din pc genstarter...

Så skriver du det ned der står samme plads som "PAGE_FAULT_IN_osv" og "win32k.sys" som i DETTE billede:

På den måde ka vi se hvad BSOD'en handler om..

Mvh

CookieCreep

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2005 21:29:42
Svar/Indlæg:
69/17
#1 + 3
Hmm.... Med hensyn til GFX-driverene, så skal det allerførst siges, at jeg har et Radeon 9600 Pro... Jeg har prøvet med både Catalyst 4.12 og Catalyst 5.10...

Hvis det er rammene der ikke får volt nok, ville en ny strømforsyning så være svaret? Har som sagt prøvet at sætte en anden Ram-blok i systemet, uden held...

Spørg endlig, hvis i har nogle spørgsmål!

CookieCreep

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2005 21:32:49
Svar/Indlæg:
69/17
#4 Ok... det må jeg så prøve... Men data'erne kommer nok først imorgen, eller ihvertfald senere... Tak for hjælpen...

CookieCreep

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 00:10:51
Svar/Indlæg:
69/17
4#Ok... nu har jeg fået kigget på BSoD'en, og kommet frem til at den ikke ligner den du viser.. Faktisk ligner den BSoD som dette billede viser:

Håber det kan hjælpe jer. med at hjælpe mig med mit problem...

CookieCreep

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 16:05:19
Svar/Indlæg:
69/17
Bump