Køling af Club 3D FX 5900XT.

Luftkøling d.  31. januar. 2005, skrevet af System
Vist: 474 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
31-01-2005 21:19:01
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey, jeg har kortet beskrevet i topic, ser sådan her ud: http://www.club-3d.nl/distri/p...
Den 40mm blæser (Ca.) der er på larmer en del så vil gerne have skiftet den ud til en 80 mm, har tænkt mig at sætte den fast med sejlgarn og elastikker.. tror i at det ville virke? min temp @ load er 55 grader. Takker :)

Altså, jeg piller sølv pladen af og sætter den fast :)
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2005 16:53:10
Svar/Indlæg:
1399/43
glem det det bliver aldrig godt,sølvpladen styrer luftstrømmene hen over kernen og det bliver aldrig godt selvom du sætter en 80mm blæser på
kik evt i den anden tråd der er her om køling af 5900 han planlægger at tage en cpu køleblok + blæser at sætte på det kommer til at virke bedre.



NetSapiens
 
Overclocker
Tilføjet:
02-02-2005 15:43:03
Svar/Indlæg:
24/7
har lige selv monteret en CPU køler på mit kort som er identisk.

ganske simpelt egentlig:
- læg køleblok på gpu
- aftegn 4 prikker gennem hullerne
- bor 4*2,5mm huller
- træk alm. plastic strips igennem hullerne
- træk strips gennem nyborede huller (binder ad helvede til, så have en fladtang ved hånden
- montér blæser på køleblok

med 2,5 mm huller, så binder mine strips så meget i køleblokken at det holder sig selv pænt op ad GPU, uden at rasle ned..

Indledende enkelt-test af 3dMark01 gav mig et fald i temps fra ca. 65 - 50 grader

Eneste "problem" nu er at der ikke kommer luft henover den ene række ram, men det har jeg klaret ved at ændre retning på en kabinetblæser.