ny harddisk

Diverse d.  31. januar. 2005, skrevet af Ikeaboy
Vist: 168 gange.

Ikeaboy

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2005 21:52:02
Svar/Indlæg:
50/34
Hey jeg har lige være ude og købe en harddisc mere til min pc,men jeg er ikke lige helt sikker på hvordan jeg skal gøre.
Jeg ved godt hvordan jeg sætter den i pcén og med jumper osv.
Han sagde i butikken at jeg skulle formatere den,men hvor og hvordan fik jeg ikke lige med i farten.
De gange jeg har formatere min harddisc ,så sætter jeg min windows cd-rom i og booter fra den,derefter formatere jeg discen hvor den ligger windows ind.Men jeg skal jo ikke have windows på den nye harddisc !!!? :e
Så hvordan formatere jeg uden at ligge windows ind.?

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2005 22:25:53
Svar/Indlæg:
199/62
har du oprettet en partition? altså kan du se den som et drev inde i denne computer?

ellers skal du først ind i kontrolpanel ( skift til klassisk design) ---> administration ---> computeradministration ---> diskhåndtering. der kan du oprette en partiton, ved at højreklikke på det felt med upartitioneret. så kan du så vælge om du vil dele den op, eller bare have et enkelt drev på xxx antal GB

Derefter mener jeg den spør o mdu vil formater den med det samme, ellers højreklikker du på drevet i denne computer, og vælger formater!

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2005 22:33:06
Svar/Indlæg:
667/20
Well den skal bare smides i, for hver IDE du har kan du tilslutte 2 enheder, først på kablet er din master, og nr 2 er slave...

Nu har du 2 drev, de er også sat master på den første, slave på den anden...

Så skal din nye HD i røven på din system HD, ja så skal den ha sat jumperen på slave...

Hvis det ikk står på selve harddisken hvordan jumperen skal placeres, kan de findes på deres hjemme side...

Enheden kan partitioneres og formateres i window, ind i kontrolpanel->administration-->computeradministration-->diskhåndtering, højreklik på disken, og du kan partionere, efterfølgende formatere den...

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2005 22:35:19
Svar/Indlæg:
667/20
Øhm hele 8 min for sent.. :00

Ikeaboy

Overclocker
Tilføjet:
01-02-2005 01:37:47
Svar/Indlæg: