-> #0
Der vil dannes kondens lige så snart, at temperaturen på din overflade (slanger, kølehovede osv.) er lavere end den omgivende luft.
Temperaturen behøver ikke at være under eller lig 0°C. Er den det, er dit vand i stor risiko for at fryse til.
Jo større forskel der er i temperatur mellem den omgivende luft (f.eks. inde i et varmt kabinet) og dine kolde elementer (vandet, kølehovederne, slanger osv.), jo større er chancen for dannelse af kondens.
Dog kan du afhjælpe dette, ved at sørge for en god ventilation eller en god isolering.
- det sidstnævnte er nok lidt "overkill", da det er lidt nonsens at isolere vandslanger. Men på den anden side...
Idéen kan sagtens føres ud i livet. Det er intet problem. Du skal blot sørge for, at komme kondensen til livs.
Jeg brugte engang isvand til at overclocke min 1,8A'er til 3,0GHz. Der blev dannet en del kondens på kølehoveder, slanges osv. Jeg lagde blot noget køkkenrulle under de steder hvor vandet dryppede ned. Tog det knap så tungt.
Men bare vid, at du løber en gevaldig risiko, hvis du ikke tænker dig om.
Du kan gøre som #2 foreslår, og benytte noget frostfrit væske. Så er du af med problemet, hvor dit kølevæske risikere at fryse til (selvom det nu nok skal holde en fin temperatur :)).