ustabil strømtilførsel?

Diverse d.  01. februar. 2005, skrevet af mitix
Vist: 151 gange.

mitix
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 16:34:03
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg roder med en computer som er ustabil og når den er stillet op hos ejeren. Men når computeren er stillet op hos mig kører den perfekt, og det på trods af at konfigurationen er fuldstændig den samme hos mig som hos ejeren.

Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvad problemet kan skyldes, den eneste teori jeg kan komme op med er at strømforsyningen fra elværket er "ustabil" hos ejeren af computeren. Er der nogen der har erfaringer med den slags, er teorien helt hen i vejret?

I hvert fald er det så vidt jeg kan se den eneste forskel på opstillingen hos mig og så hos ejeren.

På forhånd tak.

Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2005 16:43:54
Svar/Indlæg:
2126/135
nej... "strømforsyningen" fra elværket er aldrig ustabilt...
Det kan være en dårlig PSU i computeren, der ikke kan stabilisere, ved dårlig frekvens på netledningen pga. forholdene i lejl.
f.eks er der måske ikke nok strøm hos ham... dvs. han har måske en 10A til stuen, men bruger 3KW eller derover, og laver så overspænding på nettet i lejligheden, deraf kan det kommer. Ellers kan det være defekt elapparater og installationer der laver ged i den! Sæt elinstallatør til at kigge på det. Eller slå alle apparater fra, og se om det påvirker computeren, tænd dem herefter en efter en, og se om der er spændingsforskelle...




mitix
 
Superbruger
Tilføjet:
03-02-2005 00:39:24
Svar/Indlæg:
1/1
Tak for respons.

Efter at have rodet med maskinen i yderligere et par timer viste det sig at problemet bestod i en kombination af for varmt chipset på bundkortet samt, samt ustabil strømforsyning. Grunden til at problemet ikke opstod hos mig må være at rumtemperaturen i min lejlighed ikke er helt så høj som hos ejeren, samt at den hos ejeren var placeret højere end hos mig. Dertil kan evt. komme de problemer med elnettet som du omtaler.

Men i hvert fald er problemet løst nu, ved at jeg skiftede strømforsyningen ud, clockede den til lidt lavere end de opgivne specifikationer, samt at installerede en ekstra blæser i kabinetet.



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2005 07:07:18
Svar/Indlæg:
722/35
Der er jo bare ikke så meget ved det, hvis du har løst problemet ved at clocke maskinen lavere end standardspecifikationerne.