Dangerden - Studs-skiftning

Vandkøling d.  01. februar. 2005, skrevet af Woodgnome
Vist: 427 gange.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2005 17:31:26
Svar/Indlæg:
1888/560
Er der nogen der har haft held med at udskifte studserne på dangerdens kølehoveder?

Jeg har selv disse to:
http://www.coolerkit.dk/produc...
http://www.coolerkit.dk/produc...

Vil gerne have et par screw-in studser på, som jeg har liggende. De er med O-Rings, håber på at det er nok, ellers må der lidt teflon tape til...

Anyways, studserne virker som om de er limet fast, så jeg er ikke alt for tryg ved bare at skrue til - det ville fa'me være skod at ødelægge dem når jeg har givet 1k for dem x(

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2005 16:17:59
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg vil ikke ligge hovedet på blokken for dette!!!

Du kan prøve med en føntørre, at "varme" studserne/limen op, og på den måde gøre den blødere.

Hvis du har en "varmekanon", så kan du (vinkelret på studserne, parralel med plexiglasset) varme studserne op til en høj temp (lig noget imellen plexi og varm luft, så du ikke "koger" plexiglasset), og på den måde "brænde" dem fri, da varmen i metallet vil fordele sig ud i metallet, og dermed forhåbentlig smelte limen.

Men som sagt, ved jeg ikke om det kan lade sig gøre, da jeg ikke selv havde brug for at skifte studerne på mit Maze 4 CPU hoved.

Rhesus

Overclocker
Tilføjet:
04-02-2005 11:32:43
Svar/Indlæg:
24/1
Jeg har skiftet studser på DD, jeg fandt nogle originale fra DD på studiedata, ellers kan de bestilles direkte fra DD på deres webshop.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2005 13:42:55
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg tog bare en papegøje tang på mit Maze4 og Z-Chip også skrugede jeg dem af, har sat nogle meget mindre i nu, de er meget bedre :) :p

Studsen er lavet på en måde, kan ikk huske hvad det hedder, men det er sådan at den bliver mindre og mindre.. så hvis du har noget med o-ring skal den tilpasses meget precist..

Jeg har bare brugt teflon og det funkede for mig :) Det var lidt besværligt at få tæt, men ellers kan man jo også bruge noget flydene pakning, eller lign.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
05-02-2005 23:22:41
Svar/Indlæg:
2309/846
Som #3 skriver skrue de gamle studser af med lidt forsigtighed.
Men du skal lige tjekke om gevindet er det samme på de nye studser, for der KAN være forskel. HAr selv skiftet mine Maze4 10mm ud til 12mm - og det gav ikke en skid lavere temps.....så overvej lige om det er slidet værd.