Mistet internet forbindelse - hva nu?

Diverse d.  01. februar. 2005, skrevet af ViperZ
Vist: 159 gange.

ViperZ

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2005 19:43:15
Svar/Indlæg:
850/23
Hey all

Jeg har længe puslet med tanken om at skifte til IP telefoni. Jeg så på nettet at firmaet telefin tilbyder et godt og billigt produkt, og har fået det anbefalet fra venner og bekendte.
Jeg ringede til cybercity og hørte om de stadig kunne levere ADSL hvis jeg opsagde mit fastnet abonnement - og det kunne de sagtens.
Så sagt - så gjort. Jeg porterede mit nummer over til telefin, med det resultat at mit ADSL nu er lukket. Jeg kontaktede Cybercity for at forhøre mig, og fik at vide at det kunne ikke lade sig gøre at have ADSL uden fastnet telefon på den central jeg benytter, da det er en Cybercity har lejet sig ind på. Det er simpelthen noget TDC kræver!

Så er det så jeg spørger jer - kan de kræve det? Er det simpelthen lovligt? Om det er rimeligt gider jeg ikke engang spørge om...

Hvad gør jeg nu? Ikke alene har jeg brugt 1000 kr på portering, men risikerer at skulle betale en formue for at få fastnet igen!

Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Kender i andre alternativer til det adsl/telefoni jeg har nu? Jeg har 2mbit ved Cybercity, og har bare brug for en fastnet telefon!

Håber i kan hjælpe... :r