Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2005 23:01:01
Svar/Indlæg:
588/68
Hej med jeg.
Mit problem ligger i at jeg har en standart (ikke OC´et) barton 2600+ som er 44 grader idle, 53 grader load med en stuetemp på kun 19 grader. Disse temperaturer er taget i Speedfan, motherboard monitor og bios, og er taget med alle kabinet sider af. Hvis jeg sætter siderne på bliver den 58 grader load, ved folding eller prime95....
Ikke nok med at den bliver varm, så under både Folding og prime95 laver den fejl. I folding siger den at den enten bliver for varm, eller så er den ustabil pga OC, og prime95 siger at der er hardware fejl..
jeg har haft køleren af et par gange, hvor jeg har brugt AC5 kølepasta, men lige meget har det hjulpet
Computeren består af:
MSi K7N2 delta L mobo,
2600+ barton,
512 mb pc2700,
ti4200.
Køleren er en "Thermaltake TR2TT TR2-M3 AMD XP 3400+ 21db", som kan køle en prescot 3@3,6 Ghz ned på 56 load, så den burde være kraftig nok.
Det jeg tror er fejlen, er en lille rids, som forhandleren gjode mig opmærksom på da jeg købte den, så det står også på kvitteringen. Jeg har den mistænkt for at være skyld i disse fejl....
Jeg kunne godt tænke mig nogle erfaringer med disse barton cpu´er mht temp ved standart clock. Derudover hvis der er nogle der har erfaringer eller har oplevet noget lign vil jeg meget gerne hører fra jer.
Jeg har haft talt med forhandleren(tjdata) og han mener ikke det er unnormalt for en barton at blive så varm, dog har han tilbudt at tage den ind og teste den, men skulle helst lige vide med sikkerhed at det er det der er galt....
Mvh Tz