-> #8
Det er hæmli't :f
Og jo. Jeg kunne meget vel "nøjes" med 1Gb. Men når der nu kan sidde 2Gb i... :00
Arj. Jeg er lidt træt af, at den er SÅ fucking sløv til at swappe (Intel -> AMD). Jeg har været vant til Hyper-Threading og kort swap-tid i for lang tid. Så det er mig et evigt irritationsmoment.
Personligt kunne jeg også meget vel tænke mig, at have en computer der kunne køre "langt på opgraderingen". Mit RD-system har holdt ud i 4 år, inden spillene (performance/fps osv.) og programmerne har krævet for meget.
Syn's selv at jeg har en næse for at lave langtidsholdbare systemer (når jeg ikke brænder noget af :00). Så derfor tænkte jeg, at jeg nok også kunne lave mig en *host* vandkølet *host* barebone, der kunne holde et par år, uden de <b>helt</b> store opgraderinger.
Og ja. Jeg skal faktisk til at bruge den til en rendering og compiling. Jeg brugte mit RD til videoredigering, 3D og billedbehandling. Det klarede den til UG+, men nu er tiderne skiftet (og spillene blevet kraftigere at danse med), og jeg er begyndt at game mere. Dette foregår i gode opløsninger (1280x960x32) med høj detaljegrad osv. osv.
Dertil kræves der, som du sikkert ved, en masse systemhukommelse.
Dét, og så, at det er lidt blæret at have max'et sit system ud, ganske som jeg havde med mit RD.
- og det er bare i orden at du stiller spørgsmål. Undrede mig også lidt over mit valg i starten. Men nu her hvor jeg har kørt med forskellige kombinationer, virker 1Gb som mit "absolutte" minimum. Det lyder måske en smule snerpet. Men jeg har opdaget den altoverskyggende hage ved at gå fra Pentium 4 til AMD64.
Den er <b>så</b> slooow når man (bl.a.) Alt-Tab'er.
Maskinen består nu af flg.:
Shuttle XPC SN95G5 (nForce3 250Gb)
AMD 3500+ (130nm)
256Mb Kinston PC2100 -> Bliver erstattet A.S.A.P.! ;)
PowerColor X800XT, 256Mb
SoundBlaster Audigy 2, ZS - Platinum Pro
Bla bla harddiske bla bla
Bla bla cd-rom drev bla bla
*host* diNovo :e *host*
... erhm... bla bla bla.
-> #9
Heat-spreadere kan man købe :)
- Desuden, så har de ikke det store at sige. Men det ser bestemt lidt mere gejl ud :D
Derfor har jeg også "forelsket" mig lidt i GeIL og OCZ.
Jeg har som ikke noget imod, at stoppe et par Revoltec på. Men så skal det også kun være for udseendets skyld ;)