kan virus lukke netadgangen?

Diverse d.  02. februar. 2005, skrevet af jacobsen
Vist: 171 gange.

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2005 16:23:43
Svar/Indlæg:
199/62
igår da jeg sad og skrev i word, gik mit antivirus pludselig amok med at der var virus detectec. jeg trykkede heal, og skrev videre, men allerede efter 5 sekunder smækkede den ned! fuck. jeg startede skidtet igen, og den startede op i windows, dog med en RUNDLL noget med "newdot" der manglede. Jeg scanner for virus og den finder nogle trojan hest "Dialer 17H" og "E". Men så finder jeg ud af at mit net ikke virker! den fejlmelder "Begrænset eller ingen forbindelse" med et udråbstegn på lan forbindelsen. Og nu kan jeg bare ikke få det skidt til at virke!! jeg har tumlet med det!

ville have uploadet et par screenshots med præcist hvad virus det er, men kan ikk få min profil til at uploade. typisk.

håber virkelig jeg kan blive fri for at formatere ? :x

Deep

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2005 16:30:24
Svar/Indlæg:
507/141
Min nabo havde på et tidspunkt så mange virusser, dialers, spyware osv. at hans internet gik helt ned med flaget, og han kunne overhovedet ikke komme på nettet...

Han havde dog Sygate Personal Firewall installeret, og via dens log over "netaktive programmer" kunne vi finde og dræbe/deaktivere hele skidtet og få ham online igen.

jsv

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2005 16:33:33
Svar/Indlæg:
315/39
newdot er spyware og det kan adaware klare....
tror desværre godt at en virus kan klippe nettet..
ellers ved jeg at norton kan gøre det, for jeg har været udsat for det tidligere....

hvilke av bruger du?

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2005 17:10:16
Svar/Indlæg:
199/62
kan norton fjerne det?

jeg bruger AVG free. Har et norton, men bruger det ikke pga at den kører alt muligt unødvendigt der bare tar ressourcer!! Måske jeg alligevel skulle prøve det. Men kan jo ikk opdatere det uden net?

Har lige fjernet 51 spywares med adaware SE, men virker stadig ikk.