Problemer med Exos

Vandkøling d.  02. februar. 2005, skrevet af |Ash
Vist: 293 gange.

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2005 22:10:35
Svar/Indlæg:
2694/107
Tja. jeg har for ikke så lang tid siden købt et mindre defekt Exos kølesystem fra en bruger herinde. jeg fik af vide at pumperne stoppede efter kort tid og jeg fandt også ud af hvorfor efter noget fejlfinding.
Først troede jeg at det var pumperne (ja, der er 2 pumper i et exos) der var defekte. så jeg brugte en hel dag på at rense pumperne. tog dem bla. ud af det forseglede resevoir for at rense dem helt. men ligemeget hvad så kørte de fint og der var ikke problemer med dem.

Nå tænker man så. Så kan det næsten kun være Printet der er noget galt med. så man kigger printet gennem og kan ikke rigtigt finde noget.
Ved et uheld så havner printet i hænderne på min roomie og han finder straks noget der ikke skal være der. (
)
På det billede kan man se at den venstre køleprofil er blevet "lidt" for varm og varmen gør at pumpen stopper efter noget tid. Og jeg beklager den dårlige kvalitet. men i kan se hvad der er vigtigt ;)

For at være 100% sikker på det så testede vi med nogle blæsere som kølede køleprofilen mens den kørte.

Det kørte bare som det skulle.
Det var så fint... altså at vi havde fundet fejlen ved det meget billige exos system. men...

Hvordan skal vi kunne køle det ned når der ikke er noget plads i den exos?

Vi tænkte om det var muligt at bestille et nyt print hos Studiedata da de handler med Koolance tilbehør. men selvfølgelig gør de da ikke det mere x(

Så er det muligt at skifte de 2 "dimser" som de 2 køleprofiler køler (jeg kan ikke huske navnet) eller skal man bestille fra koolance.com og hvis jeg skal, hvor meget kommer det så til at koste mht. porto osv.?

/Ash

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2005 17:38:41
Svar/Indlæg:
2694/107
Indtil videre har jeg smidt en mail afsted til koolance for at høre om det er noget de kan gøre noget ved. de får strøm fra et almindeligt molex-stik fra PSUen. men Jeg tror lige jeg vil vente med at lave noget før jeg får mail tilbage fra koolange. men tak indtil videre.

/Ash