Virus forhander!!!

Hyggehjørnet d.  03. februar. 2005, skrevet af DaVinci
Vist: 428 gange.

DaVinci

Overclocker
Tilføjet:
03-02-2005 02:50:05
Svar/Indlæg:
76/11
x( her til aften, skal jeg lige tjekke min mail. Så trykker ind på Yahoo!, og går ind.
Jer ser så en mail fra salg@xxxxxxx.dk, (en forhandler som jeg i øvrigt ingen kontakt har haft med).
mailens titel er en enkelt " "...
Da jeg så åbner står der "I don't bite, weah!". Det vækker self' min opmærksomhes. Så jeg scanner den vedhæftede til, med og den finder følgende Virus "W32.Beagle@mm!zip". Ved ikke lige hvad det er for en, men det er ligegyldigt i denne tråd...
Så er det at jeg har 2 punkter jeg vil tale om...
Nr. 1 > Hvor har de min mail fra? Tvivler på at ud af multimillioner af mail addresser, så er det min, som tilfældigvis er fra DK.. De er osse Forhandler på edbpriser.dk (hvor jeg osse er bruger, og ofte besøgende). Men HVORDAN HAR DE FÅET DEN!!!!

Nr. 2 > Så vil jeg da mene, at de som et firma skulle ha , en ordentlig Virus Beskyttelse, der i det mindste stopper, at kunder (og amdre på deres mail-liste ) ikke får sådan noget!!! Jeg syn's bare at det er for dårligt...!
x(

foo

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2005 11:17:01
Svar/Indlæg:
1685/240
hehe... kan kun smile lidt af det her, for du er godt og grundig blevet snydt. Personligt ville jeg have bidt mærke i at jeg adrig have haft kontakt til forhandleren, og heller ikke nogen igangværende handel. Når, nok drilleri.

Hvordan de får din mail, gennem maillister. Ved ikke helt hvordan beaglen fungerer, men måske har den fået din mail gennem EDBprisers liste, og taget den med sig (hvis du er på edbprisers liste). At firmaet ikke har en ordentlig beskyttelse er da for dårligt ja, men måske er det blot et lille firma i en kælder som måske ikke har kundegrundlag for en mere effektiv beskyttelse... Det kan være så mange ting...

Tænkte lige på at når du har en yahoo mail, så ved programmøren godt at alle mails hedder @yahoo.com, så måske sidder der en tilfældighedsgenerator i den satan som bare smækker nogle tegn sammen og håber på at ramme.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2005 13:18:13
Svar/Indlæg:
1016/19
Jeg har et domæne og råder derfor over et ubegrænset antal mail-adresser under det. Når et firma - lad os kalde det Kurts CPU Biks A/S - beder om min e-mail så giver jeg dem en adresse der ser sådan ud, "kurts_cpu_biks@jowlsdomæne.dk".

Hvis jeg senere får spam, så er det dels en nem sag at putte adressen i block. Og dels kan jeg altid se helt nøjagtig hvem som har givet min mail videre til spammere.

Ideen er ikke patenteret, så den er til fri afbenyttelse :e

Ford

Overclocker
Tilføjet:
03-02-2005 15:42:41
Svar/Indlæg:
75/18
Jowls der... Hvad er dine erfaringer så mere konkret? Er der forhandlere som kommer til at videregive din mail-adresse og hvis ja, hvor ofte sker det (sådan ungefær)?

Indtil for ca. 3 mdr. siden har jeg kun oplevet at få spam + virus på yahoo og hotmail, men oplever nu, at vildt fremmede sender mails til mig med virus på. Hvordan skal man forstå det? Forudsætter det ikke, at man står i deres adresse-bog?

Ford

Overclocker
Tilføjet:
03-02-2005 15:44:49
Svar/Indlæg:
75/18
Øhhh, tilføjelse til mit ovenstående indlæg: Jeg får nu virus og spam på min stofanet mail.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2005 16:54:57
Svar/Indlæg:
2959/206
#4 - Det gør jeg også..
Slettet 0-2 virus mails om dagen..
5-10 sex lort?
5-10 fra danske pis sider..

foo

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2005 17:28:49
Svar/Indlæg:
1685/240
De får jeres mails på mange måder... sniffer cookies og Adware/Spyware/Malware er måske en af måderne, en andn er som jeg sagde tidligere en tilfældighedsgenerator som så bare rammer rigtigt en gang i mellem...

Problemet med det her her at WWW/POP3 protokollerne på ingen måde er kritiske. De blev udviklet for de der mange år siden af forskere til forskere, og dengang kunne man ikke forestille sig den popularitet, og derved det misbrug som det har medført. Havde man dengang indført en kritisk protokol som udelukkede muligheder for at sende mange mails, og enslydende mails så havde verdenen idag været en anden... Microsoft arbejder i øjeblikket på filtre som der efter sigende skulle være ret så gode, men som vidst nok først rammer Outlook sidst i 06 eller først i 07.... vi må væbne os med tålmodighed...

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2005 18:56:01
Svar/Indlæg:
1016/19
#3 Min erfaring er, at jeg oplever spam fra meget få - vel en 10% eller noget i den dur. Og det er stort set udelukkende fra amerikanske firmaer. Tilsyneladende er vi flinke til at holde kundernes data konfidentielle her i Danmark.

Det kan selvfølgelig også være, som Foo skriver, at adresserne sniffes af uvedkommende undervejs....

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2005 15:57:49
Svar/Indlæg:
6624/113
Godt man kan blocke folk så. :D

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2005 20:31:56
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg kunne fortælle om dette i time vis, da spam, spyware og virus er mit speciale (så meget som det kan være når man er htx'er!, dog specielt de sidste 2 ved jeg en del om, har endnu ikke mødt den computer jeg ikke kunne rede!, men det har været tæt på!)

Mange virusser har egen mail-server indbygget, så selv om der står at det er fra f.eks. et eller andet dansk firma, er det højst sandsynligtvis ikke sendt fra firmaets mail-server

Mange spam mails bliver også sendt under dække at at være fra en anden afsender.

En ting som jeg syntes er træls ved tdc's sikkerheds system på deres mail servere er at antivirus kører før spam kontrol, og når lortet så finder virus, skriver den at den har fundet den og den virus, hvilket betyder at mailen opnår points nok til at smutte igennem spam filter (som i øvrigt er blevet omkonfiguret så der slipper flere mails igennem, hvilket betyder at jeg får spam i indboxen aligevel!)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2005 11:43:41
Svar/Indlæg:
1262/95
#9 Hvis du er ekspert bør du vide at virus i flertal ikke hedder virusser, men vira :p

Ford

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2005 13:10:43
Svar/Indlæg:
75/18
# 6 gider du at uddybe? Det der m. cookies, skulle man ikke forvente, at dette ikke skulle blive misbrugt, hvis man holdte sig til mere "officielle" websider? Og det der spyware holder man vel fra døren, hvis man har en opdateret virus-killer? Jeg har endnu ikke fundet noget spyware på min pc... Men jeg har også blå øjne.

Hvad i øvrigt m. en hjemmeside som denne, hvor vi alle kan gå ind og se hinandens email?

Anyway, det er en decideret belastning nu m. de vira jeg modtager. Det er på daglig basis og mange (ca. 3-4) og så er det steget meget i løbet af de sidste 4 mdr.

Spam... Jeg forstår det simpelthen ikke... Hvem kunne finde på at købe et produkt på den måde? Men æh, man kan altid blive overrasket...

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2005 19:17:59
Svar/Indlæg:
1328/55
#10 Det er forkert... tidligere har det kun været tilladt at sige "vira", men i dag må man godt sige virusser :)

Ford

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2005 11:45:13
Svar/Indlæg:
75/18
# 12 hvad mener du "Hvis alle I kloge hoveder der sidder og brokker sig her ville sætte sig ind i emnet". Jeg håber ikke, at jeg giver mig ud for at være et klogt hovede og jeg prøver netop på at sætte mig lidt mere ind i emnet...

proof

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2005 18:39:14
Svar/Indlæg:
120/14
hmm
jeg er bestemt heller ikke nogen ekspert men vil lige side dette

#9 hvis du kun lige akkurat har kunne rede en pc fra at gå ned pga spyware så må jeg lige tilføje ????????????????????? spyware kan ikke ødelægge din pc som virus kan.

#11 antivirus programmer fjerner ikke spyware idet det intet har med virus at gøre men der findes en (synes jeg ) aldeles super god hjemmeside som hedder spywarefri.dk hvor de virkelig ved hvad de snakker om. http://www.spywarefri.dk/index...

forklaring på spyware,adware, virus, orme og meget mere
http://www.spywarefri.dk/faq.h... %20er%20spyware

proof

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2005 18:39:21
Svar/Indlæg:
120/14
hmm
jeg er bestemt heller ikke nogen ekspert men vil lige side dette

#9 hvis du kun lige akkurat har kunne rede en pc fra at gå ned pga spyware så må jeg lige tilføje ????????????????????? spyware kan ikke ødelægge din pc som virus kan.

#11 antivirus programmer fjerner ikke spyware idet det intet har med virus at gøre men der findes en (synes jeg ) aldeles super god hjemmeside som hedder spywarefri.dk hvor de virkelig ved hvad de snakker om. http://www.spywarefri.dk/index...

forklaring på spyware,adware, virus, orme og meget mere
http://www.spywarefri.dk/faq.h... %20er%20spyware

proof

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2005 18:42:34
Svar/Indlæg:
120/14
ups undskyld dobbeltindlæg

nervøs tick i min pegefinger :r

Ford

Overclocker
Tilføjet:
18-02-2005 10:17:30
Svar/Indlæg:
75/18
ja, jeg er rystet over denne undersøgelse:

http://ekstrabladet.dk/VisArti...

Det er nok de samme mennesker som handler hos tv-shop...