Jeg synes at forslagene i #1 ser ganske fornuftige ud.
Jeg kan i hvert fald kun anbefale 6800GT, jeg har haft det i et halvt år og jeg har overhovedet ikke haft probs med det. Det er så godt nok AGP...
Jeg synes at det fede ved SLi er at man kan købe et godt kort nu. Så kan man købe ét magen til senere når prisen er faldet og få næsten dobbel ydelse. På den måde får man stadig noget ud af det gamle grafikkort :)
Jeg synes ikke det kan betale sig at proppe f.eks. to 6600GT i med det samme, for så har man jo mistet opgraderingsmuligheden.
I det tilfælde kan det langt bedre betale sig at sætte ét 6800GT i, det yder også mindst lige så godt eller bedre end to 6600GT.
Hvis man har røven fuld af penge kan man selvfølgelig sagtens gå efter max ydelse og smide to 6800GT eller Ultra i med det samme, men det er der vidst ikke så mange af os dødelige der har råd til :(
#0 Når man kører SLi skal man forbinde de to kort med en slags "bro". Denne findes ikke på AGP kort, og derfor kan de kort du snakker om ikke køre SLi.
"Broen" findes kun på nVidias GeForce 6 PCI-E serie, dvs. at det kun er de kort der understøtter SLi.
Grunden til at det kun er GeForce kort der understøtter det er at det er nVidia der har udviklet teknologien og ejer rettighederne til navnet.